Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

Aku ymber tegemine

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    Aku ymber tegemine

    teema peaks auto topicus olema a seal ei vaata seda nagunii keeginiiet panin siia...

    asi siis järgmne... auto akul on plaadid sees jadamisi yhendatud... täpselt ei mäleta palju neid on... kas neid rööbiti saab yhendada kui aku pealt lahti võtta ja kas siis saaks sealt akust nii mitu korda suuremat voolutugevust ka kätte kui plaate on?

    #2
    Autoaku sees 6 elementi (nn. purki), kui palju plaate igas elemendis sõltub mahtuvusest ja tüübist.
    Aga paralleelselt...esimene probleem selles, et akuelemendid "vananevad" üsna erinevalt, samuti on nende mahutavused ja pinged erinevad...sellest siis ka probleemid...tugevamad elemendid hakkavad tühjendamisel nõrgemaid "laadima" ja kokkuvõttes kujuneb kogumahtuvus loodetust väiksemaks ja aku isetühjenemine suuremaks.
    Teiseks...voolud küll liituvad, aga pinge jääb ikkagi 2V piiresse...mis sellega peale hakata?
    Kolmandaks...autoakud on tänapäeval kinnised, raske on elem. klemmidele ligipääs ja veel raskem nende ringiühendamine, ilma, et hermeetilisus säiliks.

    Comment


      #3
      asi palju selgem... aga oletame et aku kannatab max voolu 60A aga rööbiti yhendamisel sis 6x60=360A?

      pinge täpselt sobib, sellest peaks toide tulema elektromagnetile...

      kas see on suur probleem kui hermeetilisus ära kaob?... ja äkki aitab silikon selle taastamisele kaasa :unsure:

      Comment


        #4
        Mis elektromagnet see küll selline on, mis nii madala pingega ja nii hirmsa vooluga käib? Kas poleks lihtsam kõrgemal pingel seda asja teha? Ühendusjuhtmed tulevad ju pöidlajämedused, et sellest 2V- st ka midagi elektromagnetile jaguks!?
        Harjutamine teeb harjutajaks.

        Comment


          #5
          Äkki on tegemist ülijuhttraadist magnetiga h34r:

          Comment


            #6
            ega ma teoorias väga tugev pole, aga fysika teatmikust lugesin et mida suurem on vool kahe traadi vahel seda suurema jõuga nad yksteist mõjutavad... kas siis pinge on ka oluline asja juures... sellekohta lihtsalt ei leidnud midagi

            Comment


              #7
              Ise ka füüsikas tugev pole, aga kas mitte elektromagneti võimsus vattides pole oluline...
              U * I nagu ...kas siis 12V ja 60A või 2V ja 360A...peaks ikka el.magneti puhul sama olema...720W

              Comment


                #8
                nu eks ma uurin raamatut ja googlit... kui asi tõesti nii siis ple tarvis akut lammutama hakatagi ... aga siiani ple kyll kuskil juttu pingest olnd

                Comment


                  #9
                  Elektromagnet peaks ikka voolupõhine asi olema, kui ma polutehnikumist preili Mägi loengut õigesti mäletan
                  Aga vooluga on ju selline lugu, et millest see elektromagnet keritud on, et ta see 360 A läbi laseb? ülijuhist või raudteerööpast?
                  Ja aku elementidel on ju veel sisetakistus, ka see hakkab suure voolu saavutamist lõpuks segama...
                  Sex, drugs & rock'n'roll -- need kolm sõna elavad igavesti!

                  Comment


                    #10
                    Niisugune mõiste - amperkeerud - voolutugevus amprites korrutatuna keerdude arvuga.
                    Mida rohkem amperkeerde, seda suurem tekib pooli magnetväli, see oleks kõige otsesem sõltuvus (võimsus ei anna nii otsest sõltuvust/tulemust). Sellest lähtuvalt tasuks edasi mõelda, voolutugevus sõltub mähisele antud pingest ja mähisetraadi takistusest (Ohmi seadus).
                    Elektroonika töötab suitsu baasil.
                    Tähendab - igasse detaili on doseeritud täpne kogus suitsu.
                    Kui mõnest suits välja lasta, siis värk enam ei käi.

                    Comment


                      #11
                      Meenub, et vanasti oli mähiste juures selline asi nagu Amperkeerd. Paraku pole ühtegi tarka raamatut praegu käepärast, et mälu värskendada ja Google ei osanud ka esimese ehmatusega midagi tarka näidata

                      EDIT: Hiljaks jäin: fre jõudis juba asja enamvähem lahti seletada...
                      Harjutamine teeb harjutajaks.

                      Comment


                        #12
                        tänan asjaliku info eest...

                        ega polegi plaanis seda 360A sealt läbi lasta... otsin kõige jämedama traadi mis leian ja siis näib... kus saada teada seda aku sisetakistust... rööbiti yhendades peaks see ikka väga väike olema ju...(ega see elektro magneti takistus ka just suuremate hulgast pole aga kui nad enamvähem yhesuurused on siis pole hullu)?

                        kas kellelgi oleks valemit amperkeerdude kohta millega saaks mingi praktilise yhikuni jõuda?

                        Comment


                          #13
                          Äkki pühendaksid meid ka oma saladusse - mis imemagnet sul on sellise suure vooluga? Lugesin kunagi üht raamatut kus väidetavalt olla tehtud katseid ülitugevate magnetväljadega et saavutada nähtamatust. Nagu oleks terve suur laev nähtamatuks tehtus... Ega midagi sellist?

                          Normaalsed magnetid vajavad hulka väiksemaid voolusid ja pingeid (voolu saavutamiseks).
                          - Vend Hieronymus tunneb Motorola toodete nimekirja kõige paremini, las tema ütleb.
                          - Motorola poolt loodud kiipide hulgas ei ole teda üles tähendatud. - Tähendab: ta on Intelist!

                          Comment


                            #14
                            Arvan et aku sisetakistus on ikka väga väike (eriti uuel), saaks ju mõõta teatava nipiga ja siis arvutada, aga ilmselt pole vajadust. Samasuure takistiga (antud juhul sellise takistusega pooliga) koormates langeks aku pinge teoreetiliselt pooleni esialgsest, mis praktiliselt lubamatu. Ilmselt nii suur vool oleks ka poolile ohtlik. Seepärast tulekski suurendada keerdude arvu, mis ka mähise takistust ja tekkiva magnetvälja tugevust suurendavad. Mähisetraadi läbimõõt valitakse vastavalt lubatud voolutihedusele, millisega liialt ei kuumeneks.
                            Milline võiks olla see mainitud praktiline ühik? Mille jaoks seda pooli vaja on, solenoidile?
                            Elektroonika töötab suitsu baasil.
                            Tähendab - igasse detaili on doseeritud täpne kogus suitsu.
                            Kui mõnest suits välja lasta, siis värk enam ei käi.

                            Comment


                              #15
                              Originally posted by sebastian@Aug 15 2004, 19:13
                              Autoaku sees 6 elementi (nn. purki), kui palju plaate igas elemendis sõltub mahtuvusest ja tüübist.
                              Aga paralleelselt...esimene probleem selles, et akuelemendid "vananevad" üsna erinevalt, samuti on nende mahutavused ja pinged erinevad...sellest siis ka probleemid...tugevamad elemendid hakkavad tühjendamisel nõrgemaid "laadima" ja kokkuvõttes kujuneb kogumahtuvus loodetust väiksemaks ja aku isetühjenemine suuremaks.
                              Teiseks...voolud küll liituvad, aga pinge jääb ikkagi 2V piiresse...mis sellega peale hakata?
                              Kolmandaks...autoakud on tänapäeval kinnised, raske on elem. klemmidele ligipääs ja veel raskem nende ringiühendamine, ilma, et hermeetilisus säiliks.
                              sial on 6 "kärge", igaüks kütab 2v .

                              Comment

                              Working...
                              X