Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

Pöördemoment?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    Pöördemoment?

    Tere, olen selline algaja mõningates autoküsimustes. Tahaks nimelt teada, mida tähendab pöördemoment ja mida see sisuliselt endast kujutab ja mida see võimalikult suur pöördemoment annab?

    Teiseks tahaks teada, et mis juhtub kui mootori pöörded lasta punasesse. Endal Nissan Primera eGT 2.0, sellel tuleb punane piir ette 7500 rpm peal, aga mootor jookseb ilusti nats üle 8000 pöörde, rohkem pole proovinud, aga tahaks teada, mis kujul ta mootorile kahjulik on või mida see punane piir näitab.

    Tean jah, et lollid küsimused, aga noh tahaks teada!
    Muusikahull!

    #2
    minu arust siis kui sa pöörded punasesse lased võib hakata mootori blokis midagi sulama, kuna nii palju hõõrdumist on ja see ei jõua soojuse kujul välja
    Mis kulub helitehnika juures kõige rohkem?
    * Toitelüüdid
    * Kõlari kummilõdvik
    * Elekter
    * Kõrvad
    * Naabri närvid

    Comment


      #3
      lisaks sellele võib keps ploki küljepealt välja tulla, klapid ei käi enam ni täpselt, bõiv vastu kolbe puutuda, sealt tuleb ka võimsuse kadu, ja noh eks seal ole muid asju ka, näiteks kägiukast ei pruugi vastu pidada jne.

      Comment


        #4
        Küsimused sobivad küll rohkem mehhaanikafoorumisse, aga
        pöördemomendist ehk maakeeli "tõmme" loe siit

        Pöörete nn. punase piiri ületamisel hakkab juhtuma igasugu ebasoovitavaid asju alates detailide intensiivsest kulumisest lõpetades purunemisega. Milline ilming ennast esmalt ilmutab selgub, kui oled mootorit piisavalt kaua piinanud

        Comment


          #5
          Thx, kes vastasid, sain targemaks.
          Muusikahull!

          Comment


            #6
            kui nii võtta siiis pole vaja pöördeid nii suureks vaja ajada

            sellest ei ole mingit kasu

            suurtel pööretel tekivad seal tohutud tsentrifugaaljõud ja asjad ning mootor hakkab räigelt bensiini kulutama et neid jõude ületada, ühesõnaga lõhkuma

            Comment


              #7
              Mis vxib juhtuda ja palju maksma vxib minna, kui pyyrdeid liiast anda loe siit:
              http://www.bmw-club.ee/forum/viewtopic.php?t=4574

              Comment


                #8
                kuid kui lasta mootor piirajani ja siis käiku vahetada on kiirendus oluliselt parem kui 3000 pöördejuures käik ära vahetada

                Comment


                  #9
                  kuid kui lasta mootor piirajani ja siis käiku vahetada on kiirendus oluliselt parem kui 3000 pöördejuures käik ära vahetada
                  Sõltub, kas vahetada käiku üles või alla :lol:

                  Comment


                    #10
                    No piirajas on parem(kuigi see mootori mõtetu ruunamine) jah kui 3000rpm,aga tglt see on igal erineval mootoril erinev kus käiku vahetada.


                    Näiteks diislil(vanemal) vahetades käike 3000rpm juures on isegi parem kui piirajas.

                    Comment


                      #11
                      lugesin seda bmw klubi jutte .. huvitav, ma olen korduvalt enda mazda mootorit 8000 pöörde juurde lasknud ja pole siiani midagi teinud ... no nüüd enam ei julge Tegu on siis 80 aasta tagavedu USA versiooniga.

                      Üldiselt on nii et kui on kapremonditud mootor või uus mootor, siis ei tohi teda enne 3000 km läbimist lasta nii pöördesse, vb isegi rohkem oleks vaja sõita. Ei ole vaja öelda et tänapäeva jubinad on nii täpsed jne, iga asi tahab kulumist ja nn harjumist saada. Praeguseks on mul selle mootoriga läbitud üle 150 000 km ja olen ainult vahetanud õli, bensupumba, karpa ja süüteküünlaid. Ja mootor kestab veelgi ... loodame et kaua ... arvatavasti kauem kui kere, ei tea kaua jõuan teda roostest säästa
                      -

                      Comment


                        #12
                        see ,kus see punane ala hakkab on piir ,kust gaasijaotus süsteem ( klapid jne ei) pruugi enam nii kiiretel pööretel õieti töödata (näitex ei jõua klapp kinni minna enne kui kolb sellele vastu jõuab) pöördeid ei soovita üle punase kindlalt ajada see on sekundi murdaosa ,kui mootor võib olla täielikult riknenud. Pöörde moment on hetkeline jõud ,mida mootor suudab välja anda teatud pööretel . Mõõdetakse N/m ja tavaliselt jääb see kuskile 3000 pöörde kanti . Käigu vahetuse kohta nii palju ,et diisel ja bensiini mootoritel on see erinev . Norm pööreteks bensiini mootoril on 2000 p/min siis on mootoril õlitus normaalne ja jõuab vedada kah ning erilisi venitusi pole . Olenevalt autost ja olukorrast suurendatakse pöödeid enne käigu üles vahetust 3000-4000 pöördeni ja siis vahetatakse . õige käiguvahetus on nii ,et käik vahetatakse lühiajalise sujuva siduri vajutusega nii ,et pöörded langevad 2000 peale ( uue käiguga) . Kiirendusel suurendatakse pöördeid lubatava maksimumini 6000 jne ja vahetatakse kiirelt käik ning suurendatakse jälle 6000´ni . Tavalised sõiduautod pole seiiseks sõiduks mõeldud ja see vähendab tunduvalt mootori tööiga.
                        Alati põleb midagi.(SUURE LEEGIGA)

                        Comment


                          #13
                          [quote]Originally posted by Elar@Aug 22 2004, 13:56
                          kuid kui lasta mootor piirajani ja siis käiku vahetada on kiirendus oluliselt parem kui 3000 pöördejuures käik ära vahetada
                          seda küll, a kui võimsamat sorti vanema autoga(bmw 324td) esimese pealt käiku vahatada seal, kus piiraja algab on mõistlikum juba kolmas sisse lülitada, sest kui kiire käes, kaotad teisega aint aega ja raha, mis hiljem maksad mootorile......kõige mõtekam on sõita normaalsuse piires ja muidugi auto võimaluste piires(ca 3000rpm on v hea kiirendus)

                          Comment


                            #14
                            Aga kui tahta maximum "boosti" siis tuleks startida sellel pöörde vahemikul kus autol kõige suurem vääne ja käiku vahetada sellel pöördevahemikul kus kilovatte kõige rohkem? või olen ma asjast suts valesti aru saanud?
                            F&F

                            Comment


                              #15
                              Kiirendusel ei tohi ära unustada üht väga tähtsat asja. Näitex suht tihti olen näinud rullnokkasid kiirendamas esimene asi on gaas põhja ja kumm põlema. See raiskab aind aega ,sest suure võimsuse rakendamisel hakkavad rattad ringi käima ja samas ei liigu eriti edasi.Kõigepealt tuleks esimese käiguga saada kohalt ilma rattaid ringi ajamata ( see sõltub ka kummidest) siis hakata alles pedaali litsuma. Esiveolistel ja tagaveolistel on see natuke erinev. Tagaveoliste kandub auto mass suuremal kiirendusel taha ja see surub rattaid parmini vastu maad. Esiveolistel käib samal ajal ratas ringi
                              Alati põleb midagi.(SUURE LEEGIGA)

                              Comment

                              Working...
                              X