Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

Pöördemoment?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    #16
    Originally posted by Lauri.L@Dec 23 2004, 08:35
    Kõigepealt tuleks esimese käiguga saada kohalt ilma rattaid ringi ajamata ( see sõltub ka kummidest) siis hakata alles pedaali litsuma.
    muidugi a kui on tegemist võimsa(pallu kW) autoga tuleb arvestada seda, kas ta teise käiguga pidamise piiril kohalt liigub- juhul kui see on nii, võidate palju aega just teise käiguga startides...

    Comment


      #17
      Njaa eriti võixs seda silmas pidada ( maal ) kus need Gaz 53 sõidavad. Kohaltminekuks piisab teisest käigust.
      Alati põleb midagi.(SUURE LEEGIGA)

      Comment


        #18
        muidugi a kui on tegemist võimsa(pallu kW) autoga tuleb arvestada seda, kas ta teise käiguga pidamise piiril kohalt liigub- juhul kui see on nii, võidate palju aega just teise käiguga startides...
        Võimalik, et ma eksin, kuid mul on selline arusaam, et igal erineva võimsuse, pöördemomendiga j.n.e mootorile on valitud vastav käigukast ja ülekanne ja kohaltvõttu tuleks ikka esimesega alustada. Need sport kallakuga mootorid elavad tavaliselt pööretest ja kiirenduse võlu peitub selles, et hoida mootor pöördes. Selline on vähemalt minu arusaam.

        Minul näiteks on 118kW 2,5 V6 (kere on kergemapoolne) ja kõige parem kiirendus on just teise käiguga. Esimesega võtan kohalt ja siis lükkan teise sisse ja teise käiga võin kuni 100km/h kiirendada. Kui aga teise käiguga kohalt võtta, siis kaotan just ajas tänu sellele, et mingi aeg on mootor liialt madalas pöörde diapasoonis.
        nii vähemalt on võhik ehk mina aru saanud.

        Comment


          #19
          Kah õige !!! Raamatutes ongi kirjas ,et esimest käiku kasutatakse enamasti kohaltminekuks sõidetakse siis teisekäiguga. Gaz 53 on asi nii ,et 1 käik on nii aeglne nagu tiguülekanne ning teine käik on nagu sõiduautol 1 käik ning ilma koormata pole esimest käiku vaja.
          Alati põleb midagi.(SUURE LEEGIGA)

          Comment


            #20
            Originally posted by Rom@Dec 30 2004, 21:38
            muidugi a kui on tegemist võimsa(pallu kW) autoga tuleb arvestada seda, kas ta teise käiguga pidamise piiril kohalt liigub- juhul kui see on nii, võidate palju aega just teise käiguga startides...
            Võimalik, et ma eksin, kuid mul on selline arusaam, et igal erineva võimsuse, pöördemomendiga j.n.e mootorile on valitud vastav käigukast ja ülekanne ja kohaltvõttu tuleks ikka esimesega alustada. Need sport kallakuga mootorid elavad tavaliselt pööretest ja kiirenduse võlu peitub selles, et hoida mootor pöördes. Selline on vähemalt minu arusaam.

            Minul näiteks on 118kW 2,5 V6 (kere on kergemapoolne) ja kõige parem kiirendus on just teise käiguga. Esimesega võtan kohalt ja siis lükkan teise sisse ja teise käiga võin kuni 100km/h kiirendada. Kui aga teise käiguga kohalt võtta, siis kaotan just ajas tänu sellele, et mingi aeg on mootor liialt madalas pöörde diapasoonis.
            nii vähemalt on võhik ehk mina aru saanud.
            Jep aga jällegi oleneb mootoritest, suurtel motoritel on madalatel pööretle ka tavaliselt palju väänet mis tõttu võib ka palju väänet ja Kw-sid omava mootoriga 2 käiguga kiirendada , kuna esimesega ainult kumm suitseb või on lihtsalt lühike käik. Nagu ma olen aru saanud siis turbo autodel tuleks nii palju pöördeid anda et turbo taha tuleks ja siis startida kuna mudu pole piisavalt võimsust ?
            F&F

            Comment


              #21
              Originally posted by Rom@Dec 30 2004, 23:38
              Minul näiteks on 118kW 2,5 V6 (kere on kergemapoolne) ja kõige parem kiirendus on just teise käiguga. Esimesega võtan kohalt ja siis lükkan teise sisse ja teise käiga võin kuni 100km/h kiirendada. Kui aga teise käiguga kohalt võtta, siis kaotan just ajas tänu sellele, et mingi aeg on mootor liialt madalas pöörde diapasoonis.
              igal autol on erinev....vanematel autodel ei olnud sellel ajal, kui nemad välja tulid selliseid sportkäigukaste, a uuematel juba on.........sportkäigukas on käigud ``paigutatud`` kiireks minekuks, et saaksid kõiki käike kasutades hea kiirenduse!

              Comment


                #22


                Siit ilmselt selgub turbomootori pöördemomendi ja võimsuse suhe erinevatel pööretel.
                Sinisega originaal ja punasega tuunitud. Vääne väheneb pöörete suurenedes.

                Comment


                  #23
                  oleneb sellest ka kuidas turbo on seadistatud, võib ka nii et tippvõimsus tuleb hiljem välja. ja turbomootoril pole ka mõtet pöördeid kõrgele ajada startides, olenevalt võimsusest, hakkavad sis rattad kohe ju ringi käima. ja tuleb sealt tuleb ka ajakadu sis.

                  Comment


                    #24
                    Aga nii on ju suht iga autoga või mis?
                    F&F

                    Comment


                      #25
                      nojah, momendi kohta sai vahepeal enda (ja teiste) harimiseks ühtteist kirja pandud, keegi lahke inimene tegi sellest ka pdf-i - SEAL.

                      moment on tegelikult jõud (täpsemalt jõu analoog pöördliikumises - üks-ühele sarnased asjad, teineteisega üle ratta raadiuse ka üheselt seotud). Jõud lõhub asju, samuti ka moment lõhub (transmissiooni, sidurit). Max momendi kohal on ka ratastel maksimaalne jõud - ehk siis on õige öelda, et "moment ajab sussi ringi". AGA jõu puhul loeb ka jõu rakenduspunkti liikumise kiirus. Aeglaselt liikuv "ilge jõud" on auto kiirendamisel mittevajalik - vaja on kiirelt liikuvat suurt jõudu. Ning see on juba võimsuse dimensiooniga. Optimaalne punkt, kus momendi ja nurkkiiruse korrutis on maksimaalne, ongi max võimsus.

                      muide eelnevate postituste kohta - MAX võimsuse saabumine (@xxxx rpm) ENNE MAX momenti on VÕIMATU! Vaadake võimsuse ja momendi seost
                      ...varsti saavad juba passiivelementide nimed selgeks

                      Comment


                        #26
                        pikalt ja laialt seletatud http://www.tqhq.ee/dir.php?id=30

                        Comment


                          #27
                          Originally posted by badmarx@Aug 22 2004, 10:26
                          kuid kui lasta mootor piirajani ja siis käiku vahetada on kiirendus oluliselt parem kui 3000 pöördejuures käik ära vahetada
                          TEGELIKULT on siis kõige parem, kui pöörded on seal vahemikus kus moment kõige suurem.

                          Comment


                            #28
                            käikke tuleks minuarust ikka esimesest alustada sest kui panna kõrvuti kaks samat autot ja tava sõitja kes esimesega tavaliselt rulli ringi laseb stardib teisega ja oskaja kes oskab ära kasutada kõik käigud stardib esimesega peks saama ikkgi mingi eduma
                            ise stardin alati ära nii et mootor on u. 3000 peal olenevalt autost ja libistan sidurit et rull ringi ei käiks, muidugi alati siis kui on vaja kiirelt starttida, se peaks olema kõige efektiivsem start tava linna autodel
                            ja pöördesse laskmisest niipalju pole eriti vahet kui palju auto pöördesse läheb tähtis on kui kaua tal selle juures tõmmet on sest kui autol pedaal põhjas hoida ja oodata laheb see pöördesse tavaliselt 1000 -2000 rohkem aga minekut enam pole aga tähtis on ju minek aga kui auto lägeb hästi pöördesse võib neid ka kasutad sest korras mootorile ei tohiks se eriti halvasti mõjuda, mootorid ise kannatavd ju 2 - 3 korda rohkem võimsust kui neile originalis on antud

                            Comment


                              #29
                              Originally posted by tuudur@Jan 16 2005, 20:43
                              ise stardin alati ära nii et mootor on u. 3000 peal olenevalt autost ja libistan sidurit et rull ringi ei käiks, muidugi alati siis kui on vaja kiirelt starttida, se peaks olema kõige efektiivsem start tava linna autodel
                              kohe näha, et ple diisliga sõitnud-----diislil ei tohi libistada......ja tavaautol ka tuleb minna ilma tuurideta minema-proovi -kõigepealt lase sidur vaikselt lahti, poole peal hakka gaasi vajutama. Usu mind see on parem, kui libistada

                              Comment


                                #30
                                diislitega jah ma pole sõitnud TD on juba peaegu auto, aga kui ma vaikselt siduri lahti lasen ja siis lapatsit vajutan on mootor kuskil 2000de juures ja jõudu pole veel, kuda ma nimodi süstida saan kui mootor alles tuure üles venitab

                                Comment

                                Working...
                                X