Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

Toyota corolla 92 1.6 bens chiptuning vs piiraja

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    #16
    Tahaks siinjuures õelda sellele asjatundjale kes eespool natuke vist puusse paneb oma teooriaga,et 6500 pööret on ikka sõiduauto jaoks palju.Kõik autotootjad üritavad väändemomenti ikka madalamale pöördele saada .See on kiirendusel väga tähtis.Selleks tehakse näiteks kaks väikest turbot,et need hakkavat varem tööle,selleks aretatakse kompressoreid autodele külge,selleks on ralliautodel paugusüsteem jne.Kui sinu teooriat järgida siis pole ju vahet.Kui corolla mootor üle 6500 pöörde käima panna siis on varsti slush.Mehhaaniline osa ei pea lihtsalt vastu ja ongi kepsud ja kolbid vastu taevast.

    Comment


      #17
      Tead mis selle kohta öeldakse ?
      Mingid ise tegijad lihviksid karteri põhja ja kõik vähegi odavamad sport osad vahele ja tõmmet julmalt
      Aga jah ära otsi abi sellest foorumist käik ikka kuskil tegijate juures asja ise reaalselt uurimas

      Comment


        #18
        Originally posted by krjans@Nov 3 2004, 01:24
        Tuuni ära jah oma auto arvuti.Uue arvuti hinda uuri ka! (ca8000?)
        See 4AF-E mootor on Toyotal üks õnnestunumaid.See käib igavesti kui sa ei sega mootoril töötamist.Seal on 1,6 mootor ja 82 kW.Kui seda kuskilt tuunida siis MAP kaudu kiirendusrikastust juurde siis reguleerib arvuti süüdet ka õieti,korralikud süüteküünlad peale.Õhufilter,98 kütus jne.Igast pisiasjast tuleb midagi.Kuigi vabalt hingavat mootorit ei ole mõtet kurjaks ajada,sest tulemus pole ikka see ilmselt mida ootad.Minu soovitus on see mis kirja panin.Kui tahad midagi tuunida siis osta turboga auto.
        mai tia mis sa selle arvuti all mõtled....vb ecu`t sis..sama ecu saab lammarist ka u 1000eeku eest...ja pealegi pole 4afe nii õnnestund midagi..toyota yx paremaid mootoreid on 4age mootorid..uuel autol saimegi selle piale..map`i koha pialt ei oska midai erilist öelda..ses suhtes et ei tia kes selle vahetamisel aidata võix...õigemini kust uut map`i jne saada..leidsin ka juba teise mooduse...aju nati petta..kui panna potentsiomeeter vee temp`i anduri vahele..ja sis..asi veel teooria tasemel..lähiajal proovin ära ka kuda asi töötab..muidugi peab sis potentsiokat regullima et efekt õige olex...nii..muidugi veel mõnele mehele et kui ralli nukad peale panna sis võimsus vs rpm kõver kohe muutub...nii et jõud ka yleval pool on..ehk sis yleval ta kõveral just asubki..vot tak..

        Comment


          #19
          Vaata sul ei ole ju kogu aeg vaja rohkem kütet ette anda.Sul on vaja kiirenduse algfaasis ilmselt või ütleme ,et kuskil 3000 pöörde juures.Kui sul on nukad teised siis ilmselt jääb kütet puudu just kiirendusel.Toyota Map näitab seisva mootoriga 3,6V(sisselaske rõhu vähenedes pinge langeb),see number võetakse õhurõhuks (lugema hakatakse selle numbri muutumist)ehk sellise pinge juures annab arvuti kõige rohkem kütet kui mootor käib ja süüte reguleerib arvuti vastavalt nii,et see etteantud kütuse ja õhu kogus jõuaks ära põleda.Kui süüde jääb hiliseks siis see lisakütus mis sa ette annad tuleb HC gaasi ehk siis põlemata kujul tagant välja ja kasu mitte midagi.Keegi kuskil netis pakkus kunagi mingit klotsi Toyotale mis muudab MAP anduri väljundi karakteristikut.See on see asi mis sa vajad,sest originaalis on sisselaske kollektori pikkus ja nukkvõll arvestatud nii,et max silindri täiteaste on mingi pöörde juures.Sinul on see nüüd teise koha peal,seega kui arvuti töötab originaali kõvera järgi siis ei saagi see mootor sul hästi käima.Selle muutmiseks on vaja MAP-i väljundit muuta,sest softi sa arvutil ju üle kirjutada ei saa.
          Kui sa saad kuskilt lamda testri siis võta see omale salongi ja sa näed seda hetke kus segu lahja on.Kui sa segu üle rikastad siis mootori võimsus langeb,seega see on vaja täpselt paika panna.Veelparem kui kuskil dünastendi peal häälestada saaks.
          Sellepärast on 30000 arvuti hea,et seal saad kõike muuta mis vaja ja saad stendis kõik paika.

          Comment


            #20
            Mh...mingi loll loogika ütleb, et asi on optimeeritud ka kütusekulule. Töösoojas mootoris peaks ka natuke rikkam segu täielikult põlema ja selle võrra tõusma ka võimsus ja muidugi on kütusekulu samuti sellevõrra suurem, iseasi, kas Lambda andur ei hakka mingit moodi vastu töötama . Ei ole võibolla ilus soovitada, aga siis katalüsaator seest lagedaks ja Lambda ots lahti...vähemalt 5kW peaks juurde tulema, kui mitte rohkemgi.

            Comment


              #21
              Seda kohe kindlasti mitte,sest õige kütuse ja õhu suhe on 1/15 ja selle juures on põlemine kõige efektiivsem,teistel juhtudel mootori võimsus langeb.Võidusõidu auto kütuse kulu on küll suur,aga seda kõike teistel põhjustel mitte sellest et mootor käib rikka seguga.Kui masinal lamda ots lahti võtta siis CO läheb üle 10 ja HC üle 2000 ppm ja mootor ei jõua üldse käia.Varsti avastad et mootor jätab vahele mis on tingitud tahma kihist ja õli haiseb kütuse järgi.
              Toon sulle näiteks:keevituspits- kui annad liiga vähe O2 (või siis liiga palju atsetüleeni) siis leek on tumekollane ja tossab,põleb kaua ja põlemise temperatuur on madal.Kui annad liiga palju O2 siis leek kustub.Õige seguga on põlemine kiire,temperatuur on kõrge ja ei mingit tahmamist.

              Comment


                #22
                et kat niikuinii nahui..rallyväljalase....no aga oled kuuland kas mõni ralliauto sul tyhikäigul korralikult käib..ei..ja polegi vaja...käib sis kui tald ppõhja panna..ja seda just vaja ongi..no hesteci ecu saab 24Keek´iga ka kätte..programmeeritaxe ära ka..et põhimõtteliselt saax selle map värgiga ka midagi korda saata sis jah?!?

                Comment


                  #23
                  Saab küll MAP kaudu,aga see pole kindlasti see mis teise arvutiga.Vaata enne eksisin natuke segu koostisega:

                  http://www.e-cartronic.com/Obit-Eng/
                  Seal on hea karakteristik asja selgitamiseks.Analoogiline klots ajaks sul asja ära ka vist.
                  Mul üks sõber olla segu muutnud õhu temp andurist,oli selle regullind -20 juurde,seeon vist parem varjant kui mootori temp muuta.
                  Ma ei ole kindel,aga -20 kraadi juures võiks selle anduri pinge olla mingi 3.5V
                  Kui see üle 4,5v läheb siis arvuti loeb signaali vigaseks ja arvestab õhu temp-ks +20.Veakoodi järgi näed kas asi toimib või ei.

                  Comment


                    #24
                    CO läheb üle 10 ja HC üle 2000 ppm ja mootor ei jõua üldse käia
                    Muidugi läheb üle 10, aga see tuleb õhumõõtjast (Air Mass Meter) kohe madalamaks keerata (1...2 oleks ilma katita ehk paras)...juhul kui AMM on üldse reguleeritav.
                    Õhu temp. andurist on seda nats raskem reguleerida, kuid jahutusvedeliku anduri takistust muutes hakkab ka salongi temp. näidik tugevalt väiksemat temp.-i näitama...selle eest seadmine ülilihtne.

                    Comment


                      #25
                      Siis oleks asi lihtne kui sal MAF oleks,aga on MAP.
                      Kuskilt tuleks võtta lamda mittari ja teha üks proovisõit ja asi oleks kohe selge kas kiirendusel segu paras.
                      Auto oma arvuti,kiirendusel lamdat ei korrigeeri.See mis sa mittarilt näed ongi kõige täpsem inf põlemise kohta.Mul üks sõber tegi selle ise.Samas saab seda osta ja kui asjaga tegeled siis see asi tasub ära osta.Eriti hull on asi siis kui turbsiga mootor lahja segu peal käib.Kindlasti on odavam see mõõdik osta kui asi lahja seguga lõhki kõrvetada.

                      Comment


                        #26
                        Kui turbomootor lahja segu peal käib, pole muud hullu, kuid väikestel pööretel on jõudu üsna vähe ja see nn. "turbo kick" muutub väga märgatavaks kiirendamisel. Muidugi "knocking" andur peab korralikult töötama, et liigne õhk õigel ajal välja lastakse, muidu hakkab detoneerima.
                        Minumeelest lambda andur ilma katita on üsna kasutu asi...kui "aju" just teisiti ei arva.

                        Comment


                          #27
                          Asi selles,et lahja segu põleb kaua ja väga kõrge temperatuuriga,seega käib tuli kogu aeg klappide vahel ja ka läbi turbo.Tehakse lahjasegu mootoreid,seal ainult plaatina või iriidium küünlad kasutusel,tavaline küünal põleb ruttu ära.
                          Lamda andur on enamusel katiga masinatel,sest katil on vaja täpset gaaside koostist ning kat vajab hapendamist ja taandamist(siis rich lean rich lean).No enamus masinatel on nii,et töösooja mootoriga on loop closed ja ei loe kas veakood on või ei ole mälus.Sellisel juhul kerivad arvutis kõik integraatorid max positsiooni ja asi täitsa peetis.Toyotal lamda andurit välja lülitada ei saa,seega ei saa teda ka mängust välja jätta.BMW näteks keerab O2 integraatorid keskpositsiooni ja loop on open kui andur lahti ühendada.See sõltub autost.
                          Asjast võiks muidugi pikalt puhuda,aga juhtme lahti ühendamine rikub toyotal asja ära,kiirendusel on O2 loop open asendis nii et segu ei korrigeerita kuid mõjutab integraatori asend.

                          Comment


                            #28
                            Vs: Toyota corolla 92 1.6 bens chiptuning vs piiraja

                            Kahju vaadata kuidas targutatakse mitte midagi teadmata.
                            Esiteks chiptuning ei tähenda mitte max pöörete tõstmist (sel ei oleks lihtsalt mõtet sest 1.6 mootoriga on max väändemoment reeglina umbes seal 5500 juures, sealt edasi juba langeb.) vaid küttesegude muutmist. Pihustite lahtiolekuaega pikendatakse ja suurendatakse silindrisse pihustatava kütuse kogust, et saada mootorist maksimum (küttesegud on originaalis enamasti ökonoomsust taga ajades võimalikult maha keeratud)
                            Põhimõtteliselt nagu karbussi kruvi keeramine aga natuke kaasaegsem variant.
                            Kui pöördeid tõsta, on tõesti võimalik klapid ära põletada jne.. aga seda ainult pikemat aega mootorit piirajas hoides.

                            OT: Seda teemat lugedes ajab üks asi närvi: esimesed vastused on ei saa, ei tohi, kõik läheb katki, miks sa nii teed... Krt küll, inimene küsis abi, et kas keegi oskab aidata. Vatsuseks sai kriitika. Teema otsisin üles sellepärast, et panin autole turbo ja otsin inimest kes aju natuke programmeeriks aga tundub, et siit pole mõtet otsida.

                            Kahjuks aju koha pealt aidata ei oska, aga mootor peab vastu, kuigi pöörete tõstmine ei anna suurt midagi vaid hoopis kõige optimaalsema küttesegu leidmine.

                            Edu!
                            Intel inside.. Idiot outside...

                            Comment


                              #29
                              Vs: Toyota corolla 92 1.6 bens chiptuning vs piiraja

                              Kunagi nägin kuskil netis et vaese mehe tsipp tuuning mingile japsile käis nii - et muudeti temperatuuri anduri takistust. Aju arvas et mootor on külm ja rikkamat segu vaja. Ja mootor muutubki äkilisemaks.

                              Paljudel juhtudel kohe laidetakse idee maha siin foorumis - et pole mõtet jne. Samas tuleb keegi kes elektroonikast suurt ei tea ja ongi mingi rats välja mõeldud.
                              Ntks ei usu et see vend mingi elektroonik oli kes leidis et arvutist saab tuulikule 7 V kui + ots ühendada +12 ga ja - ots +5 ga.
                              Maailm oleks puhas ja süüta
                              kui poleks õllejogurtit
                              - Õ.Õ.

                              Comment


                                #30
                                Vs: Toyota corolla 92 1.6 bens chiptuning vs piiraja

                                Esmalt postitatud Matis poolt
                                Ntks ei usu et see vend mingi elektroonik oli kes leidis et arvutist saab tuulikule 7 V kui + ots ühendada +12 ga ja - ots +5 ga.
                                Mina ka ei usu, kui mulle reaalsus ei meeldi ma asendan selle oma versiooniga.

                                Chiptuning või mitte aga teemaalgataja võiks kõigepealt õppida korralikult kirjutama ja siis tuuninguga vms edasi tegeleda. Praegu tundub, et suured kiirused on mõjutanud kirjutamisoskust.

                                Kõige kiirem tuuning-prindi endale uued tahhoka ja spidomeetri tagataustad, täpselt sellise jaotusega nagu sulle meeldib, 20 km/h asemel võiksid näiteks panna kohe 50 ja siis 50-ne kaupa seda jaotist suurendama hakata, toimib kohe esimesel korral...
                                Tasuta präänikut ei anta, ei elus, ei elektroonikas.
                                Ettevaatust! Postitan ainult ebakaines olekus!

                                Comment

                                Working...
                                X