Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

Uute autode akulaadimise süsteem

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    Uute autode akulaadimise süsteem

    Loen siin, et mitmetel uutel autodel tuleb akuvahetus registreerida/programmeerida.
    Sisestad akukood, mahutavus, käivitusvool, samuti pidavat osad autod arvestama aku vanust ja seetõttu erinevalt laadima seda.

    Oskab keegi rääkida laias laastus, kuidas see erinevatel uutel autodel toimib ja kui levinud see on, kui palju on alles vanu häid uusi autosid, mis akut klassikaliselt laevad?


    Eriti mõtlen olukorda, kui ma näiteks uuel autol, millel on see akukontroll peab ja akuprogrammeerimise vajadus, vahetan aku ära salamisi, mis auto teeb selle peale ?
    Nii ühe variandina laadija pealt vool peal kogu aeg, et ei katke ja teise variandina aku lahti ühendamine.

    Olen kuulnud, et osadel autodel ei tohi akut üldse lahti ühendada, mis tundub mulle väga suure probleemina, kui aku peaks mingil põhjusel tühjaks saama.

    #2
    Üks bmw hakkas peale aku eemaldamist laadimiseks akut laadima 15V pingega. Pool aastat laadis niimoodi. Poole aasta pärast oli siiski pinge jälle 14V aga jah mõistlik on aku vahetuse ajaks hoida pinge peal, sest see registreerimine/programmeerimine maksab 100€ kanti ja vajab ka akut millel on see kood olemas, need akud pidavat kallimad olema. Ühesõnaga jälle tehtud midagi et sa kindlasti autoteeninduses käiks akut laadimas ja raha neile viiks, muud ei saa sellest aru.

    Comment


      #3
      Kui aku salamisi ära vahetada siis aku süsteem kasutab seda kui vana akut, arvutab laetuse taset valesti jne. Süsteem on õppinud olemasoleva akuga koos toimima, adapteerib pidevalt mahutavust vähemaks vastavalt kuidas aku vananeb.
      Aku kontrollsüsteem koos AGM akuga võimaldab kasutada uuemaid tehnoloogiaid nagu pidurdusenergia regenereerimine ning start-stopp.
      Paljudele markidele on võimalik saada juba DIY diagnostika adaptereid, millega saab akuvahetuse protseduuri läbi viia ise või tehakse autofoorumite kuulutustes protseduur ära saiaraha eest.

      Comment


        #4
        Mind huvitaks see asi täpsemalt, kuidas see toimib.
        Tekib küsimus, kuidas ta saab aku mahutavust arvestada automaatselt vanuse järgi väiksemaks, kui ei ole teada, kui kiirelt aku tegelikult kaotab oma mahutavust, see kõik oleneb ju miljonist tegurist.
        Teine küsimus oleks, kuidas tema laadimise metoodika, siis muutub vana aku puhul, mida ta teeb teisiti? Aku täissaamisest peaks ju arvuti endiselt pinge järgi aru saama, ükskõik, milline aku seal ka ei oleks, seega ülealaadimise ohtu ei tohiks ju nii targa süsteemi puhul omet olla.
        Antud olukorras räägin olukorrast, kui on paigaldatud tavaline plii happeaku ja kompuuter ka selle järgi programmeeritud, kuna agm akudega ma pole eriti kursis ja ise ei kasuta.

        Comment


          #5
          ecoboost fiesta täiesti suvaliselt vahel ei tahtnud käivituda
          vahetasin aku
          start-stop funktsioon hakkas tööle
          ma ei teadnud isegi selle olemasolust
          ilmselt sai auto ise aru , et parem aku,
          midagi ma õpetama küll ei pidanud

          Comment


            #6
            Mul Mitsul hakkasid suunatuled ukse lukustamisel vilkuma seitse korda (vist avamisel ka), normaalolekus 1 sulgemisel ja 2 avamisel. Tark raamat ütles, et aku läbi. Sõitsin selle akuga veel paar aastat kuni masin otsustas, et nüüd aitab(huvitav, et see juhtus suvel, tavaliselt nõrk aku annab tunda ikka talvel) . Panin uue aku, mõnda aega vilgutas endiselt suunatulesid ja siis ühel hetkel kõik korras(nullis ise ära). Mille järgi masin otsustas, et vana aku läbi ei tea, käivitus talvel iga ilmaga.
            Teisel masinal peab peale aku vahetust laskma mootoril mõnda aega tühikäigul töötada, muidu hakkab iga valgusfoori taga mootor välja surema.

            Comment


              #7
              Minu kogemuste järgi võib autoaku igal hetkel tuksi minna, vahet pole, mis oludes.
              Eks talviti loetakse tuksis akuks selline, mis enam käima ei vea, küll, aga suvel võib toimida, seevastu võib talve vastu pidanud aku ka lihtsalt suvel otsa saada, kindlat reeglit pole.
              Üks asi on mahutavuse ja käivitusvoolu vähenemine vanusega, teine asi mõne purgi lühisesse minek ja võibolla ka mõni muu rike.

              Comment

              Working...
              X