Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

Aku laadimine (autoaku)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    #16
    Esmalt postitatud OSX poolt Vaata postitust
    .. kasutajad ei saa laadijate asjakohase rakendamisega hakkama ...
    Ega alguses/kohe ei saagi; elu paneb paika, mis reziim on ok ja mis mitte. See on vahel uskumatu, kui palju on nendesse klotsidesse igasugu asju genereeritud. Aku tüüpide, laadimistsüklite, voltide/pinge järgi laadimised.. ja lõpuks veel aku hinnangud, piirparameetrid jms mis kõike saab valida.

    Aga nagu Urmas ütles, siis taandub kõik lõpuks sellele, et kas kõik või mitte midagi. Ja lülitadki ektsremreziimi sisse (kui on koht kus lülitada, või on juba vaikimisi selline) ja kõik mis konrtoller kätte saab topib akusse; vahet pole kas 0,1 või 10A.
    Ja nii kuust kuusse. Jõudlus muudkui väheneb; algul põlevad tuled laes 8 tundi jutti, siis 6, siis juba vähem.
    Siis võtad oma silmini täislaetud aku ja tõstad auto peale; mootor käib starteriga paar korda vooks-vooks ringi ja kogulugu. Siis annad autole täkku, sõidad oma ringi ära ja jälle ei pane aku pealt käima. Siis topid kiirlaadijasse, kruvid maksimumile ja ennäe imet, 1-3A võtab sisse. Ootad tunnikese paar ja siis hakkab asi ellu ärkama, lõpuks sööb üle 10A nagu ludiseb.
    Paar päeva auto peal sõidus ja aku jälle nagu uus. Nii sain ka mina palju aastaid tagasi esimese kogemuse..
    Kui on suured paneelid, gened vms, voolu lahvelt käes- siis muidugi teine tera.

    Nüüd see teema 2 akuga autol laadimisest. Mõned autod ju ongi 2 akuga (tuleb meelde merss ja opel); muidu 12V aga käivitusel starterile 24V.
    Ma tõstsin ise autole poola põllumeeste kaltsiumaku. Tõmbab nii diisli ringi et hirm hakkab. Aga, laadimiskoormus on räige ja valik jäi- rihm või genekas. 3 kuu pärast selgus- genekas.

    Nühi põllukivi palju tahad, teemantit tast ikka ei saa

    Comment


      #17
      Erku, see mis kirjeldasid, on veel päris hea variant, ma pidasin silmas ikka hullemat - näiteks kui isegi odavat PWM kontrollerit ei saada õieti ühendatud, pannakse sinna paneelid jadas ja siis nutetakse et kui päike välja tuli, põles kõik maha . Ja siis on muidugi tootja süüdi et nii shita asja tegi.
      Kui tõde võib välja öelda ainult sosinal, on riigi vallutanud vaenlane.
      Konfutsius

      Comment


        #18
        Ilmselt see autoaku kasutamine elektri saamiseks, on probleemne. Ise ka mõtlesin, et ostan uue aku, ja inverteri, ja sellest piisab, aga tegelikult keerat ainult aku tuksi, ja asju kasutada saad sõiduajal.

        Ma vist ikka üritan mingit reisikomplekti kokku panna. Plaanis on osta selised asjad, äkki oskab keegi kommenteerida.
        Kontroller kahele akule, 30A: https://www.epever.com/product/duora...-dual-battery/
        EVE LF105 3.2 V 105Ah Lithium LiFePO4 elektriauto plokki 4tk: https://www.evlithium.com/LiFePO4-Battery/826.html
        Active Balancer: https://www.aliexpress.com/item/1005...12381620%21rec
        Kaks pehmed päikesepaneelid, 100W, 12V, midagi sellest: https://www.aliexpress.com/item/3238...martRedirect=y
        Ilmselt provotseerib audiofiilia aja jooksul retrofiilse modernofoobia arengut.

        Comment


          #19
          home ma vaataks neid: https://www.anker.com/powerhouse-deals?ref=naviMenu

          Comment


            #20
            Akude laadimisest veel..
            Kui on muruniitja aku, mis töötab ainult mõni kuu aastas ja mõned korrad ja see saab ükskord "vanaks", ehk näiteks 6 aastat. Ja enam käima ei pane ja voolu sisse ei võta ei erinevate laadijatega ega ka sõidus olles. Mis siis saab? Tuleb minna poodi teist uut tooma või kasutatakse muid lahendeid?
            Mind huvitabki, et mida siis inimesed teevad..
            Nühi põllukivi palju tahad, teemantit tast ikka ei saa

            Comment


              #21
              Vanametalli, katalüsaatorite, elektroonikaromu, ja trükkplaatide ost ja ümbertöötlemine.

              Comment


                #22
                Võib auto pealt käima täkutada, ja kui kaugemas aianurgas vaja siis valid kas liigutad mäge või muhamedi..

                Ise panin kõige pisema pärisauto aku ja laadimisele lüliti vahele, kippus üle keetma.
                Ma ei saa sellest aru, järelikult on see vale.

                Comment


                  #23
                  Sain korda; lasin läbi drosselimüraka selle korra keema ja toimib hetkel nagu muistegi.
                  Seda jäätmekäitluse (mis pidavat üks tulusamaid ärisi olevat) pointi ma mitte kuidagi ei hooma- jääb täitsa kättesaamatuks. Kuda saa viid sinna midagi, kui viimine ja säherdune tekkiv kulu on kordades suurem kui sealt saadav tulu. No mitte kuidagi ei olegi mõeldav...
                  Nühi põllukivi palju tahad, teemantit tast ikka ei saa

                  Comment


                    #24
                    Ega üksikut akut keegi kokkuostu ei vii: patas hunnik kõike mis sinna läheb kokku koguda ja tasub ära küll. Maksimum, mida sain oli u. 180. muidu nii 80. Akud, trükkplaadid , iasugu jupid,... .
                    Aku saab ilmselr "keetmisega " korda: kunagi õnnestus ka aga mitte kauaks.

                    Comment


                      #25
                      See vist keedab sagu põhjast üles nii et purgid väga ei leki. Siis vajub tagasi ja sama seis. Vahepeal saab kasutada.
                      Ma ei saa sellest aru, järelikult on see vale.

                      Comment


                        #26
                        Nendel "uutel", mis pole tööd teinudki, pole seal põhjas midagi. On lihtsalt plaadipinnad "ää jäätunud", kui piltlikult öelda.

                        Kui kauaks .. , eks siis paistab.

                        E: 2 esimist päeva sai läbi nagu uuega.. ja nüüd seis sama nagu enne..
                        viimati muutis kasutaja erku; 29 m 2023, 11:56.
                        Nühi põllukivi palju tahad, teemantit tast ikka ei saa

                        Comment

                        Working...
                        X