Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

konditsioneer ei tööta.. korras=lukus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    #16
    okay.. leidsin nüüd need koormustakid ülesse.. polnudki nii keeruline.. kui vaid olex kohe teadnud kus nad on
    neljast spiraalist on jah 1 katki.. traat on läbi põlenud ja kahe otsa vahel kuskil millimeetrine vahe..
    K: Kas seda on võimalik parandada ka ?? või tuleb spiraal välja vahetada??
    kui seda on võimalik parandada siis millega (jootmisega?) ja äkki keegi on seda enne teind??

    tänud kaasaaitamise eest ja loodan et tuleb veel abi

    Comment


      #17
      Spiraal tuleb välja vahetada.Soovitaks otsida kuskilt lammarist analoogi.

      Comment


        #18
        aga mix ta just spiraal peab olema?? kas seda sama takistusega takistiga ei või asendada??

        Comment


          #19
          Võib asenfdada takiga ,kuid takk peaks päris võimas olema.Kui suur ,ei oska praegu öelda.

          Comment


            #20
            nu ma võin ju selle spiraali sealt lahti joota ja siis takistuse ära mõõta...
            aga kui mul takistus teada onuse teada saan???

            või äkki tohib seda üldse parandada?? mis siis juhtub kui ma need spiraali katkised otsad lihtsalt kokku joodan????

            Comment


              #21
              Tinaga kinni jootes ei pruugi asi pidama jääda.

              Comment


                #22
                Kui sealt vahelt pole just jupp takistustraati puudu ja on võimalus vasega joota, siis võid ju proovida. Tavalise kolviga jootes on pidamajäämine vähetõenäoline.
                Harjutamine teeb harjutajaks.

                Comment


                  #23
                  Tasuks ka uurida, miks see spiraal katkes. Üsna võimalik, et konditsioneeri ventilaator(id) on viletsaks jäänud (kulunud kollektor, harjad, puksid), et tarbib rohkem voolu, kui ette nähtud. Sellest võibolla ka spiraal kuumenes üle ja katkes. Sama võib juhtuda uue spiraaliga: kui ventilaator kulunud, siis aja jooksul voolutarve veelgi tõuseb, kuni ventilaator hakkab undama ja kaitsmeid läbi põletama täiskiirusel pööreldes e. lüliti max. asendis.
                  Tinaga jootmine kindlasti ei aita, ehk tõesti parem mõõta takistus ja muretseda jupp samasugust takistustraati.

                  Comment


                    #24
                    Täna kruttisin selle spiraaliploki maha jälle ja üritasin jootejaama kasutades seda katkist spiraali tinaga parandada. s...gi :S ühesõnaga see materjal ei võta üldse tina külge.. puhastasin küll spets vedelikuga ja isegi noaotsaga üritasin kraapida aga lootusetult...
                    samas üritasin katkist spiraali lahti joota klemmide küljest aga see samuti lootusetu, tina klemmidel ei hakanud sulamagi :S kuigi jootejaam näitas kuumust 450 kraadi..
                    keegi eelpool mainis vasega jootmist.. kuda see võimalik on, mis seadmeid vaja on?? kus seda teha saab??
                    praegu ma väänasin need traadiotsad omavahel kokku natsa niiet praegu konditsioneer töötab.. aga see ei ole ju õige parandamine, niiet arvata on et ta kaua niimoodi ei tööta.. august läbi sõites rappub paigast ära nagunii..
                    :lol:
                    aga kust on võimalik saada takistustraati?? Tevalost?? kas nad mõõdavad ära ka mul selle vana takistuse?? kuigi traat on ju katki, kas saab seda üldse mõõta kuidagi???


                    suured tänud vastajatele ja ootan huviga uusi vastuseid ja soovitusi.. B-)
                    kudagi peab ju asja korda saama :P

                    Comment


                      #25
                      ple kahjuks selle problaga kogemust aga milline see välja näeb, kuju jms ma tean aga traat? kui j2me umbes jne. pmst v6iksid ju poest seda otsida. takistust saad m66ta tavalise testriga, kui Sa otsad kokku said, siis saad ka takistuse k2tte, sellex sobib igasugune tester, mis takistusi on v6imeline mõõtma. kui tõesti omal testrit ple, siis sõbra juurde v6i Sinu poolt pakutud juba Tevalosse ja saad ehk m66detud ja siis otsid autokauplusest samasuguse. ei usu et hind v2ga "kirves" on. ja t6esti tasuks v2lja uurida miks ta l2bi p6les, niisama tavaliselt kaitsmed ei l2he, alati on kas ylekoormus vms.

                      Comment


                        #26
                        Vasega jootmiseks on 450 kraadi kole vähe. Tark raamat (V. Hrjapin, A. Lakedemonski. Jootetööd. - Tln.: Valgus, 1982) annab enamuse vaskjoodiste sulamistemperatuuriks 650-1250 kraadi. Võimalik, et mul siin raamatus juba vananenud andmed. Ise pole temperatuuri mõõtnud ja poest joodist ostes ei taibanud ka karbi pealt vaadata, palju täpselt temperatuuri vaja on. Pealegi oli sel momendil valida täpselt kahe variandi vahel - osta seda, mis on, või minema kõndida, aga kiiresti oli vaja vasega joota. Joodis ise näeb välja nagu kandiline vasktraat, 2X2mm ja ca 30cm pikk (ei mõõtnud, kui ostsin ja praeguseks ainult üks poolik jupp alles). Maksis ca 7-8 EEK/latt. Kindlasti on valik mõnes poes palju suurem. Jootmisel kasutan räbustina booraksit. Vist on ka jootevedelik olemas. Kui ükskord booraks otsa saab, eks siis peab asja uurima. Kuumutan veidi joodiselati otsa ja torkan selle kärmelt booraksisse. Kristallid kleepuvad joodise külge ja siis võib joodetavat asja kärsatama hakata. Kuumutamiseks on vaja gaasipõletit - umbes sellist asja, nagu siin foorumis gaasiga jootekolvi teemas pilt oli, aga võimsamat. Vanad keevitajad nimetavad ka "gaasipitsiks". Kui ainult üks tilk metalli vaja lasta, siis ilmselt kasulikum kellegi poole pöörduda, kellel riistad olemas, sest kogu krempel kokku võib 500-1000 EEKu maksma minna. Või isegi rohkem - oleneb, kui uhke riist osta.
                        Kui takistust mõõdad, siis kõigepealt üks jupp ja pärast teine. Hiljem liidad kokku. Muidu võib kehv ühendus otste vahel väga vale tulemuse anda.
                        Harjutamine teeb harjutajaks.

                        Comment


                          #27
                          okay.. tester on mul olemas ja ma üritan siis mõnipäev takistused ära mõõta.. kõigepealt üks ots ja siis teine ots ja siis kokku liita... ja kui takistus teada siis võin ju supleriga traadi läbimõõdu ka ära mõõta.. kui need andmed käes kas siis juba saab asendust otsida???
                          ma arvan et joota seda vasega ple mõtet vist, sest see ikka nii peenike traat ja kui siin räägitakse et vasega jootmine on juba peaaegu keevitamine siis .... jääb vist ära

                          Comment


                            #28
                            edit: pmst peax takistusest piisama

                            Comment


                              #29
                              Kui oleks originaalist jämedamat nikroom traati võtta, kõlbaks seegi. Muidugi peab jupp siis pikem olema, et sama takistust saada, kuid kuumeneb ka vähem. Piisavalt jämeda traadi puhul võib ka tinaga joota. Ise olen kasutanud üsna tavalist saltserit e. jootevedelikku takistustraadi jootmiseks ja toimib küll. Aga see vedelik on happeline ja parem kasutada mingit odavamat kolbi...happeline vedelik rikub kolviotsikut.
                              Enne multimeetriga mõõtmist lühista mõõteotsad. Võimalik, et näitab mingi 0,4...0,5 oomi. Selle lahuta hiljem tulemusest maha.

                              Comment


                                #30
                                tänud kõigile kes aitasid.. asendasin spiraali enda keeratud mitu korda suurem spiraaliga asi töötab.. tänan, teema lukku.

                                Comment

                                Working...
                                X