Ei ole mõtet dioode panna, sest sellega kaotad kohe pinges 0,7V ja selle ajad soojuseks. Samuti peab siis väga kaaluma, kuskohast see vool dioodiga võtta, vbolla panema kuskile suuremaid kaitsmeid vms... Selliste voolude juures on õigem ikka mingi relee. Releega lülitad originaalset ahelat sisse (paralleelselt lülitiga siis). Mähisele võtad siis toite kust iganes, sinna võib veel panna elektroonika viivituse jaoks jne.
Teade
Collapse
Foorumi reeglid.
Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less
kuidas teha nii, et lähituled lähexid autom.põlem
Collapse
X
-
Originally posted by anryo+Feb 11 2005, 13:49--></div><table border='0' align='center' width='95%' cellpadding='3' cellspacing='1'><tr><td>QUOTE (anryo @ Feb 11 2005, 13:49)</td></tr><tr><td id='QUOTE'>Originally posted by Tuhkur@Jan 23 2005, 10:27
<!--QuoteBegin-heiki232@Jan 22 2005, 15:12
Teine relee on mõeldud auto parktulede jaoks,et ka taga tuled põleksid.Ja et oleks võimalik ka eraldi tulesid põlema panna lülitist.
relee asemel saab ju dioode kasutada...siis pole seda relee plõksumist nii palju...ja dioodid on palju odavamad...
miks esitulede?
...gabariitide võimsuse peavad ära annatama...
ja osadel autodel on ka gabariitide jaoks eraldi relee...siis saab dioodiga releed lülida...
st ühendada nii ,et kui pooled põlevad..lähevad ka gabariidid põlema...kui vastupidi panna...siis ei saaks gabariite eraldi panna...
Comment
-
Parktule pirnil tõesti ei ole nii suur jama, kui ta natu tumedamalt põleb (vast keegi ei kontrolli seda ülevaatusel ja ega ta ka nii palju pimedamaks ei lähe) aga siiski on hea mõte panna relee koos viivitusega - vähemalt ei sütti tuled koos süüte sisse lülitamisega ja starteri ajal ei koorma juba tuledega akut. Ja veel.... Minule igatahes ei meeldi erinevate ahelate segamise idee, parem oleks ikka teha nii, et ka pärast muutmist võtaks iga asi selle kaitsme alt voolu, kus ta peaks võtma ja seepärast ei ole ka kena panna kuskilt õlirõhu andurist dioodiga vms... Põhimõtteliselt saaks aga 1) keegi ei tea, kui kaua andur kestaks selle suurema voolu all 2) kui kõik ahelad on maksimaalselt koormatud, siis kas kuskil ülekoormust ei hakka tekkima, kui gabariitide vool sinna lisada? Kui juba panna üks relee lähitulede jaoks, siis parem juba panna sinna 2 kontaktiga relee(või enamaga, sõltub skeemist), mille iga kontakt lülitab ühe rühma tulesid sisse. Selle mähise toide võtta siis kas õlirõhu andurilt vms kohast... või siis elektroonilise viitega.
Comment
-
Originally posted by digital@Feb 11 2005, 23:10
Parktule pirnil tõesti ei ole nii suur jama, kui ta natu tumedamalt põleb (vast keegi ei kontrolli seda ülevaatusel ja ega ta ka nii palju pimedamaks ei lähe) aga siiski on hea mõte panna relee koos viivitusega - vähemalt ei sütti tuled koos süüte sisse lülitamisega ja starteri ajal ei koorma juba tuledega akut. Ja veel.... Minule igatahes ei meeldi erinevate ahelate segamise idee, parem oleks ikka teha nii, et ka pärast muutmist võtaks iga asi selle kaitsme alt voolu, kus ta peaks võtma ja seepärast ei ole ka kena panna kuskilt õlirõhu andurist dioodiga vms... Põhimõtteliselt saaks aga 1) keegi ei tea, kui kaua andur kestaks selle suurema voolu all 2) kui kõik ahelad on maksimaalselt koormatud, siis kas kuskil ülekoormust ei hakka tekkima, kui gabariitide vool sinna lisada? Kui juba panna üks relee lähitulede jaoks, siis parem juba panna sinna 2 kontaktiga relee(või enamaga, sõltub skeemist), mille iga kontakt lülitab ühe rühma tulesid sisse. Selle mähise toide võtta siis kas õlirõhu andurilt vms kohast... või siis elektroonilise viitega.
ja mis ahelate segiajamisest sa räägid?
oma autol panin ma selle süsteemi peale 1 relee ja 1 või 2 dioodiga....ei mäletagi...
relee on sellises asendis ,et kontaktid on koos...kui süüde sisse keerata saab relee läbi õlitule voolu ja lahutab kontaktid...seega tuled süttivad alles siis kui õlituli ära kustub...
relee käib läbi süüteluku ja lülitab pooltulede releed...
ma täpselt ei mäletagi kuidas või kuhu ma kõik ühendasin...aga igaljuhul kui tuled on autom. põlema läinud...ja ma kaugtulesi panna tahan...siis ei pea ma lülitist pooltulesi keerama...kaugtulesi saab ka niisama lülitada...ja armatuuris lähevad tuled ka autom. põlema
ja ei ole mul seal midagi ülekoormatud...ja kestnud on see süsteem pea 2 aastat juba
Comment
-
Minul töötab süsteem geneka laadimise pealt,kahe releega.Tuled lähevad põlema siis kui genekas hakkab laadima ja kustuvad siis kui genekal tekib mingi rike või mootor seiskub.Kaugtulesid saab ka koheselt lülitada.Läbi relee on lisatud ainult tulede peatoide,st.et tulesid saab ka eraldi lülitist lülitada.Lisakaitsmeid kasutatud ei ole,kuigi võiks relee toitel kaitse ees olla.Süsteem toimib ideaalselt.Kui on vaja veidi paremat süsteemi siis https://www.tevalo.ee/cgi-bin/web_st...6#!960-586 ja olemas.
Comment
-
Originally posted by Tuhkur@Feb 12 2005, 20:30
ise soovitaks rohkem õli tule alla ühendada...sest enamasti on genekas see mis läbi minna võib...ja päris jama on kui kuskil suurel kiirusel äkki pimedaks läheb...
Comment
-
Soovitan panna rohkem releesid ja saab korraliku asja.
Ehitasin oma Audile sellise asja. Läks 4. erinevat releed. Nüüd on siis nii, et tuled süttivad siis, kui genekas voolu andma hakkab. Tulelüliti 0-asendis olles põlevad pooltuled ja parktuled. Ei põle armatuurivalgustus ja numbrituled. Neid pole ka päeval vaja kulutada(vahetamine ka aeganõudev tegevus)Tulelüliti lülitamisel parktulede, või tulede asendisse lülitub süsteem välja ja kõik toimib nagu originaalis.
Releed erinevad sellepärast, et kõige tavalisema autodel kasutatava relee mähise takistus liiga väike ja jätab aku tule hõõguma. Tuleb kasutada suurema takistusega.
Comment
-
mina ise kasutan nii et tuled sütivad süüte sisse lülitusega J kui antakse starterit siis kustuvad ära selleks hetkeks,Park tuled on ka läbi dioodide pandud.VW ja audil saab ühe releega hakkama muidu enamasti kaks releed.Aga renaultil on raskem sinna läheb minu skeemi järgi 4releed.Auto originaal süsteem säilib saab eraldi kabariite lülitada jne.
Comment
-
Uurisin siis ka konkreetset juhust. Ei leidnud küll netist sama auto skeemi, kuid ehk on 1997 aasta accordi skeem sama?
Igatahes selle skeemiga saaks kenasti hakkama kahe releega - üks relee peaks siis olema 2 ümberlülituva kontaktiga ja teine ühe katkestuva kontaktiga väike relee. Minu lahendus oleks siis selline:
1) panna 1. relee ümberlülituv kontakt niimoodi, et ta relee rakendumisel katkestaks ära gabariittulede lülitist tuleva toite ja lülitaks gabariittuled otse nende kaitsme alt
2) panna 1. relee teine kontakt lülitama lähi/kaugtuledele toidet peale
3) panna 2. relee mähis gabariittulede lülitist tuleva otsa ja maa vahele. Seda on nüüd selleks vaja, et kui lülitatakse see sisse, siis saaks see relee katkestada esimese relee ära ja taastada seega tavalise süsteemi. Esimesel releel ongi selleks pandud ümberviskav kontakt, et sealt tagasi ei tuleks. Kui ümberviskava kontaktiga releed pole võtta, siis võib ka tavalise panna ja lihtsalt vahele panna.
4) esimese relee mähisega jadamisi 2. relee normaalselt suletud kontakt ja siis see värk ühendada nüüd kuhu vaja... õlirõhu andurile, genekale vms...
Kindlasti ei ole see ainuke võimalik lahendus, lihtsalt mina teeksin esimese hooga niimoodi. Võib-olla annaks midagiveel lihtsamalt teha aga praegu ei tule paremat ideed.
skeemid ka:
http://www.autolib.diakom.ru:8001/CAR/Hond...GRAMS/17194.pdf
http://www.autolib.diakom.ru:8001/CAR/Hond...GRAMS/17195.pdf
http://www.autolib.diakom.ru:8001/CAR/Hond...GRAMS/17203.pdf
Comment
Comment