Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

Voltmeeter autosse

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    Voltmeeter autosse

    Tere!
    Sooviks autosse nii voltmeetrit kui ka ampermeetrit. Ja digitaalseid ning taustavalgusega(et pimedas ka näeks). Ise tehnikat ei tunne eriti, kuid mõni õhtupoolik tahaks "pusida" küll.
    Küsimus: kui keeruline see ja mida selleks vaja? Arvatavast voltmeetrit ja see siis kuidagi mingi ekraaniga ühendada vms...
    Et igasugu õpetused/viitet/suunamised teretulnud

    Ette tänades Karel

    #2
    Ja veel..numbrid võivad ise olla nö valgust andvad a'la nagu automaki tabloo jne..okei tänud

    Comment


      #3
      Ekraan on ikka mõõteriista osa ja seda sa küll eriti lihtsalt ei vaheta. Mõnes kohas on müügil nähtud selliseid pisikesi voltmeetreid, mille saaks panna paneeli sisse sobivasse kohta. Ampermeetriga on asi natu raskem, sest seal tuleb mõõta kuskilt pingelangu mingi šunttakisti peal ja siis seda digitaalselt kuvada. Konkreetset isendit müügil ei ole näinud, kuid sobiva šundi ja milli/mikrovoltmeetriga saaks asja ära teha.

      Comment


        #4
        Kas midagi selle taolist, või soov ise ehitada digi voltmeeter?
        Head susserdamist !

        Comment


          #5
          Mingis Radio ajakirja numbris kohtasin skeemi, kus auto ampermeetri jaoks oli shundina kasutatud sedasama jämedat vasksukka, mis aku pealt keresse läheb. Sellelt siis pingelang mida võimendati OP võimuga. Analoogskaala oli logaritmiline
          -400A>0A>+400A. Tore see, et võimaldas ka hinnata starteri seisukorda käivitamisel.

          Comment


            #6
            ehk SEE

            on parem, tuleb odavam kah. maitse asi.

            Comment


              #7
              Soov on siiski saada voltmeeter autosse. Mitte voltmeetrit ehitama hakata. Aga see paneel maksab küll nati palju. Aga kui ma ostan kõige odavama testri(multimeetri) siis ma numbreid ju helendama/valgustama ei saa..

              Comment


                #8
                Seal ei olegi midagi eriti teha. saed poolex vajadusel ja siis külge, joodad need klemmid kokku mis peavad olema koos kui voltmeeter on 20V alalise mõõtmise asendis.
                Valgust saaksid anda külgedelt ntx heledate valgusdioodidega. kui ei viitsi nii jamada siis osta paneel. ise sain Martinilt hea idee tookord ja ongi masinas selline. ja kogu süsteem aint 70 eegu eest (testri hind). ja kahju ka pole kui metsa läheb esimene kord.

                Comment


                  #9
                  täpselt seda teemat mõtlesingi, millele just link ära toodi. Kusjuures aku nulljuhtmest on tõesti võimalik täitsa pingelangu mõõta aga seal võib karta, et ainult suuri voolusid nagu starteri vool saab mõõta. Õigem oleks starter mängust välja jätta ja sellele salongi minevale plussjuhtmele panna šunt vahele vms. Kui viitsid uurida, siis võid mingi milli/mikrovoltmeetriga mõõta selle juhtme otste vahelt pinget (st siis pingelangu juhtmel) max koormuse juures, äkki õnnestub sealt piisav pinge kätte saada, et seda võimendada ja siis gradueerida amperskaalasse?
                  Muidugi paljudel masinalel läks vist genest tulev plussjuhe starteri +klemmile? kui nii, siis tuleks see eraldada või seda veel eraldi mõõta.

                  Comment


                    #10
                    Tänud igatahes!
                    Ma siiski üritan kuidagi LED paneeli multimeetrile taha aretada, et oleks punased selged numbrid.
                    Kui hätta jään siis pöördun tagasi.
                    Tänud veel kord

                    Comment

                    Working...
                    X