Plaanis on autole paigaldada orginaal digitaalne välistemperatuuri näidik(lisvarustusena osadel autodel tehasest tulles küljes). Kahjuks ei ole õnnestunud ainult leida orginaal andurit sellele temperatuurinäidikule. Saksa foorumites on kirjas,et anduriks kõlbab ka termistor millel on 25 kraadi celsiuse juures takistus 1000 oomi. Saigi siis selline tevalost muretsetud. Enne autole paigaldamist otsustasin skeemi laual toiteka abil katsetada ja selgus,et kui pistsin anduri lumme (temperatuur umbes 0 kraadi) siis temp. näidik alla +5 kraadi ei langenud. Ühendasin siis anduriga jadamisi muuttakisti ja ajasin näidu nulli. Peale seda mõõtsin anduriga toa õhutemperatuuri. Kui infrapuna termomeetriga anduri temperatuuri mõõtsin näitas infrapuna mõõtja anduri temperatuuriks 21 kraadi C. Temperatuurinäidik ise aga näitas 15 kraadi C,seega näit paigast ära.
Niipalju olen vahepeal targemaks saanud,et igal termistoril on mingi B väärtus kelvinites, mis igale andurile on mingil määral erinev.
Minu valduses on ka auto orginaal temp. anduri graafik, kus näha temperatuuri/takistuse sõltuvus.
Kas mul oleks lootus see auto temp. näidik kuidagi enamvähem täpselt tööle saada? Oskab mind keegi aidata?
Niipalju olen vahepeal targemaks saanud,et igal termistoril on mingi B väärtus kelvinites, mis igale andurile on mingil määral erinev.
Minu valduses on ka auto orginaal temp. anduri graafik, kus näha temperatuuri/takistuse sõltuvus.
Kas mul oleks lootus see auto temp. näidik kuidagi enamvähem täpselt tööle saada? Oskab mind keegi aidata?
Comment