Kui see on Sinu esimene külastus, siis tutvu
palun korduma kippuvate küsimustega klikates selleks ülal asetseval lingil. Enne uue postituse lisamist pead Sa registreeruma.
Postituste lugemiseks vali meelepärane foorum allpool olevast nimekirjast.
Teade
Collapse
Foorumi reeglid.
Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
Ohtlik siis, kui kasutatakse mingit eriti odavat akulaadijat ja aku ise juba vilets, elektrolüüt läheb kiiresti keema ja pinge võib tõusta ka üle 16 voldi.
Korras akul peaks 15V piiriks olema...tavaliselt vist mingi 14,8V. Normaalne laadija tabab selle ära, mingi hiina rämps laseb aga julgelt edasi kui õigel ajal jaole ei saa.
Signalisatsiooni-keskluku vastuvõtja, elektronkell, autostereo memory jne. kõik need on taga väljalülitud süütega ja peaksid ka 16V vastu pidama.
Kuidas tänapäeva akut laaditakse?
On varta (D 22) aku ja mingi veneaegne akulaadija, aku minuarust kuidagi lahti ei käi ja mingeid korke kuskil näha ei ole.
Natuke foorumit uurides, lugesin et läheb keema ja hakkab mullitama.
Kas kuskil ikkagi on mingi kaas või kork mille peaks lahti tegema?
Mis on normaalne laadimivool?
Laadijal on lüliti 6V või 12V ja siis mingi reostaat või midagi.Sain aru, et normaalne laadimisvool on kuskil 6V ja seda ssaab siis vastavalt reostaadist valida.
Tahaks just vastust küsimusele, kuidas aku "lahti" käi või kas uutel akudel üldse tuleb mingi kork lahti keerata?
To Grundig
Pane aku laadija ikka 12 V asendisse.
Kui tahad eriti kindel olla siis pane kõigepealt akule laadija juhtmed külge ja siis alles stepslisse.
Mingeid korke pole vaja maha keerata-lihtsalt vaatad ampermeetrit. Kui see ikka mõnda aega alla 2 A näitab peaks aku täis olema.
Maailm oleks puhas ja süüta
kui poleks õllejogurtit
- Õ.Õ.
Uutel hooldevabadel akudel on mingi auk olemas kust gaasid välja saavad, mul Vartal on isegi nurgaga torujupp , kusagil kaane küljel, kuhu saab vooliku külge panna, et gaasid eemale suunata. Uued akud naljalt keema ei lähe, see rohkem vanade akude probleem, millel mahtuvus tõsiselt langenud. Keemine iseenesest tegelikult ohtlik, kuna tekib vesinik ja see võib plahvatada kui sädet ligidalt näeb(omal kogemus sõbra akuga, mis näkku kargas kui käivitamise ajal akulaadija klemmi liigutasin) seetõttu peab laadima hea ventilatsiooniga ruumis.
Akut soovitatakse laadida vooluga mis on ca 10% mahtuvusest st kui aku on 60Ah, võib laadida pikalt 6A vooluga ja täitsa tühja aku laadimiseks kuluks siis ca 10h.
Sinu laadijal see 6V asend lülitil on vanemate mootorrata akude laadimiseks, uuemad siklid on 12V.
Laadimis voolu vaata ka laadija lubatu järgi, osad väiksemad kannatavadki pikaajaliselt ainult 2 - 3A aga siis pikeneb laadimisaeg ka vastavalt kuni 20 h.
Paaril korral olen näinud kui generaatori pingeregulaator nässu läheb ja gene laeb täiega. Autod sõidavad nädalaid rahulikult ringi, ainult kurdavad, et pirnid põlevad läbi ja lõpuks ei lähe hästi käima (aku on ära "keedetud"). Mõnikord tekkib ka n. ABS veakood vale pinge kohta. Mõõtmisel on akupinge 25-30 V aga elektroonika peab vähemalt jaapanlastel vastu.
25-30V võib sul ma ei tea kus olla. pingeregulaatori kõrbemisel peaks asi jääma 16...19V vahele. töötava mootoriga kutu/tühja aku pealt mõõtes saad pulsatsiooniga pinge ja see on tunduvalt kõrgem tegelikust effektiivväärtusest.
to ppv: keema lähevad kõik pliiakud, isegi kuivakud. kui ikka jõuga asju üle laadida, siis keevad kõik.
auto akulaadimispinge ei tohiks tõusta üle 14,5V ja sedagi ainult ajutiselt. enamasti toimivad autodel laadimissüsteemid püsiva pingega laadimisel ja pliiakudel peaks see vahemik jääma 13,5...13,8(13,9)V vahele, mis tagab akule ca 90% laetuse. sellel pingel võib hoida akut pikka aega seda kahjustamatta. sellest ka paljude väikeautode probleem, et meie kliimas pidevalt tulede ja soojendusega sõites kipub laadimine olema tihtipeale 13,1...13,3V ja seega vajab aku aegajalt lisalaadimist, kuna aku laetustase igapäevaselt on ca 70% ja sellest võib tuleneda halvem käivitumine või isegi peale lühemaid sõite külmakahjustused akul.
teema algatajale: kui laasida on vaja, siis kõlbab igasugune laadija, mis mõeldud 12V pliiakude laadimiseks. lihtsalt tuleb ajaliselt jälgida laadimist. kui on laadijal küljes või endal käepärast ampermeeter, siis laadimisvoolu kohta saad suht õiget infot ca tund peale laadimise alustamist, kuna täiesti tühi aku ei avalda vastupanu(vool on ~0A) ja väga tühja aku puhul on vool alguses maksimumis, aga sinna jääb ta suht väheseks ajaks. aku täislaadimise aeg peaks ideaali kohaselt olema mahutavus jagatud vooluga
tegelikkuses on pea alati akus natuke energiat järgi, samas aga muutub mingi osa laadimisvoolust soojuseks. laadimisaeg konstantse vooluga ei tohiks seega ületada arvutuslikku aega. kui auto on vähegi elujõuline, siis läheb ta käima ka 60% laetud akuga ja las see lõpuni laadimine jääb auto enda hooleks.
au juhtmei lahti ühendama ei pea vool peaks olema sama või väikseme, kui 10% aku nimimahutavus
pikk jutt sai, aga ehk on kellelgi sellest kasu
Reha otsa astumine on inimlik, sellel hüppama jäämine pisut rumalam tegevus
mina soovitan lahti ühendada. võid ka laadijast tulevat voolu kontrollida ossiga - osadel tuleb nimelt mingi osa vahelduvvolu läbi ja see peenele elektroonikale ei meeldi...
läbi ei tule sealt mite vahelduv, vaid pulsseeriv alalisvool. ja see ei tohiks elektroonikat häirida. generaatorist tuleb ju ka samasugune pinge ja mõtle pingeimpulssidele, mis tulevad starteri lülitamisest. suur elektromagnet, mis annab rakendumisel ja ennistumisel tohutud impulsid ja julm mootor suure induktiivsusega. peale selle suur kogus releesid, mis enamikel autodel on dioodiga summutamatta.
lahti ühendamise vajadus tulenebki pigem täiesti tühja akuga ja täiesti kutu akuga. esimene ei avalda laadijale alguses mingit vastupanu, kuna sisetakistus on alguses tohutu suur. siis võib juhtuda, et laadija annab sellisele akule peale isegi kuni 20V. kutul akul läheb samamoodi sisetakistus suureks ja pinge võib laadimisel väga kõrgeks minna
Reha otsa astumine on inimlik, sellel hüppama jäämine pisut rumalam tegevus
mulle üks elektroonik seletas kunagi...väitis just nimelt, et veneaegsetel laadijatel pääsenud mingi osa vahelduvat komponenti alaldist läbi...ise ei oska rohkem kommenteerida...soovitus aku lahti ühendada igatahes jääb...
Samas olen lugenud ka sellest, et see väheke tagurpidi laadimist pidi ka hästi mõjuma - vanadelt akudelt eemaldab see plaatidele tekkinud sulfaadi kihti.
Muidugi muu elektroonika autos ei pruugi seda kannatada, seepärast peaks tegutsema vastavalt laadijale: kui pole vale polaarsusega impulsse, siis ei pea kaableid maha võtma.
On olemas automaatne laadija, mis amprid ise nulli viib.
Panin toas laadima, alla minuti läks 4 ampri pealt 2,1 peale ja püsib seal juba 13h.
Teise auto aku laadis ilusti nulli, tundub vist, et aku õhtal?
Kui 48 tunni pärast vool ei kuku, siis võib muretsema hakata.
Ju see on tühjem kui eelmine ja võtab kauem aega. Löö ise amprid ja tunnid kokku ja võrdle sellega mis aku peale on kirjutatud.
Comment