Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

AKU LAADIMINE

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    #16
    Vs: AKU LAADIMINE

    Tasuks mõõta pinget, kui laadija küljes. Üldjuhul 14,5...15V näitab, et aku laetud. See oleneb temperatuurist ja aku mahutavusest.
    Normaalsest madalam laadimisvool tähendab, et aku sisetakistus on suurenendud ja mahutavus vähenenud.
    Kui laadija poleks eriti tark, siis laeks ta endiselt vooluga 4A ja et sellist voolu saada oleks pinge juba tugevalt üle 15V. Ühesõnaga keedaks niigi viletsat akut.

    Comment


      #17
      Vs: AKU LAADIMINE

      66Ah aku (Centra PLUS calcium) laadis mul toas 12A laadijaga LOW reziimis 36h - HIGH reziimi ei kasutanud sest sellele vajutades hakkas koheselt keema(http://www.bastion.od.ua/e_uc.html?charging.html)
      näit laadijal langes 2 peale, aga kuna aega oli juba kulunud mõtlesin laadimise lõpetada. laadimise ajal oli lõpuks pinge klemmidel 15,2V.

      Nüüd aku seisis ööläbi toas, ja pinge klemmidel 12,6V. Kas pinge langus ilma koormusetta nii madalale on normaalne või näitab see et võiks uut akut otsima hakata?

      Comment


        #18
        Vs: AKU LAADIMINE

        Pliiaku tühijooksupinge peabki olema ca 12,7V, seega täiesti normaalne nähtus
        Reha otsa astumine on inimlik, sellel hüppama jäämine pisut rumalam tegevus

        Comment


          #19
          Vs: AKU LAADIMINE

          Pole jällegi käepärast aku-laetustabelit/graafikut siia foorumipunkti visata aga,...
          Hea tava ja reegel nägi ette, 12V aku korral, et kui väiksema aku (tsikli aku jne väiksemat sorti) peale 30min laadimise lõpetamist ja suurem aku (autod, traktorid jms liikurmnasinad) 40 min peale laadimise lõpetamist pidi olema aku klemmidel väljundpinge 12,6V, normaaltingimustel. See 12,6V tähistab korras aku laetustaset 100%. Kui see aeg, peale laadimist, millal mõõdetakse, on pikem, nagu mainitud järgmine hommik, siis see näitab ainult seda, et aku on jätkuvalt 100% täis ning ka isetühjenemist ega muud kõrvalekallet pole kusagilt otsast täheldada. See on juba nii viimased 30aastat olnud.
          Nüüd on jah teadjamehed hakanud rääkina 12,7V. Pole endal siiani au olnud sellist moodsat pliiakut omada ja kui teiste masinate akusi omavaid elektrisüsteeme siiani mõõdetud jäävad ka alla 12,7V kõik; või on asi mingis laadimissüsteemis millest mul pole õrna aimugi.
          Nühi põllukivi palju tahad, teemantit tast ikka ei saa

          Comment


            #20
            Vs: AKU LAADIMINE

            Kui veneaegsetes raamatutes olevat arvutusvalemit uskuda, siis pinge sõltub happe tihedusest. Osades akudes hape kangem?

            Comment


              #21
              Vs: AKU LAADIMINE

              Vähe usku. Uus tänapäeva aku kannatab "hambad ristis" selle tiheduse välja ja tuli eelmine aasta lõpp just uus, Exide, tõstukile. Tihedus oli nibin-nabin normini. Kogemus näitab, et vähekenegi vanemal see kuni normini välja ajada, siis on eluiga üürike ning pudru plaatidest taga.

              Vene ajal kannatas jah vähe ka kõrgemat teha alustuseks. Eks see materjal oli parem või puhtam, kuigi viletsalt valatud. Kui suve alguses täitsid aku ära, siis oli selge et kuumas päikeselõõsas töötavatel masinatel lasi see sealt kiiremini jalga koos veega. Vett valati massiliselt kogu suve, aga happesuse kontrollini jõuti alles sügisel tavaliselt, kui hakati akusi ladustama.

              E: No jah, see tihedus võib isegi olla suurem, kui aku seisab soojas radika kõrval, sest tihedus kõigub akul sõltuvalt temperatuurist kurja moodi nii võib ka pinge pisku kõikuda. Kui aga räägime normaal ehk ka toatemperatuurist ja seal seisvast mahajahtunud akust, siis on asi enamvähem paigas alati.
              viimati muutis kasutaja erku; 04 m 2012, 21:09.
              Nühi põllukivi palju tahad, teemantit tast ikka ei saa

              Comment


                #22
                Vs: AKU LAADIMINE

                Comment


                  #23
                  Vs: AKU LAADIMINE

                  Happe tihedus sõltub otseselt aku laetusastmest ja meil peaks ta olema täis aku korral 1,27 - 1,29 g kuupsentimeetri kohta ja pinge minu mäletamist mööda 12,6 - 12,8 V. Niisugused numbrid peaks ka praegu kehtima.

                  Comment


                    #24
                    Vs: AKU LAADIMINE

                    Milline kaiitse käib isetehtud veneaegsele akulaadijale.laenasin siis naabrimehe käest akulaadijat toas laadimiseks.
                    tänutäheks vahetasin katkise kaitsmepesa välja,aga nüüd probleem milline kaitse sinna käib?väline osa on katki ja mingit märget peal pole.siiani oli lihtsalt kaitse lühisega ellimineeritud.saan aru,et see kaitseb elektroonikat(türistorid jne).oskab keegi aidata?

                    Comment


                      #25
                      Vs: AKU LAADIMINE

                      Algne vene Start oli 4A kaitsmega, uuematel elektroonilistel (Start 2) oli selliseid 4A kaitsmeid 2tk. paralleelselt.
                      Tavalised pisikesed vene laadijad olid vist kõik 3.15A kaitsmega?

                      Kui on aga isetehtud laadija, siis pead selle isetegija käest küsima.

                      Comment


                        #26
                        Vs: AKU LAADIMINE

                        Mul on hea kogemus sellise akulaadijaga:

                        Oli üks tsikli käivitusaku, mis algusest peale oli "lahjavõitu". Peale 2-nädalast seismist enam starterit käima ei saanud.
                        Peale nn. recoveri tsüklit ülalnimetatud akulaadijaga (tsükkel kestis ca. 40 tundi, aku mahtuvus 11Ah) oli aku parem kui kunagi varem.
                        Tsikkel seisis 2 ja pool kuud ja käivitus peale seda probleemivabalt. Taastamistsükli ajal laetakse akut pingega 16V, st aku tuleb muust seadmestikust lahti ühendada.

                        Comment


                          #27
                          Vs: AKU LAADIMINE

                          kui akut 16V peal 40h hoida, siis on päris suur osa vedelikust kindlalt ära auranud. See taastamine ei ole päris nii lihtne, et hoiad kõrgemat pinget peal.
                          Lihtne lahendus on 14,5V-ni laadida ja ära lõpetada. 14V võib juba vähemalt ööks-paariks peale jätta; 13,5...13,8V ja lae või aasta otsa. Saab peaaegu täis, aga aku iga on sedasi pikk
                          Reha otsa astumine on inimlik, sellel hüppama jäämine pisut rumalam tegevus

                          Comment


                            #28
                            Vs: AKU LAADIMINE


                            Dokumendi lõpus graafikult on näha, et C/10 (ehk siis laadimisvool kümnendik aku mahutavusest) puhul on aku 100% täis 15,25V juures. Halb on see, et gaaside eraldumine algab juba 14,2...14,5V peal. Mida kõrgem aku sisetemperatuur, seda varem.
                            Seepärast ongi 14,5...14,7V optimaalne pinge - aku võibolla pole küll päris 100% peal, ega et keeb vähe, kestab ta kauem. Nagu vanasti öeldi: kuuled akus aktiivset keemist, lõpeta laadimine.

                            Muide täiesti tühja aku elektrolüüt jäätub ca 0...-5C juures. Täiesti täis aku kannatab -40...-50C. Kord juba jäätunud aku pole võimekuselt kindlasti enam endine, seda tasuks silmas pidada..
                            viimati muutis kasutaja sebastian; 08 m 2012, 11:41.

                            Comment


                              #29
                              Vs: AKU LAADIMINE

                              Keegi siin oskab mõnda normaalselt autoaku laadijat soovitada?

                              Ei pea olema kellade ja viledega. Lihtsalt, et laeks aku täis nii nagu peab ja lülitakse ennast välja, kui õige aeg on või lihtsalt peataks laadimise.

                              Kas selline ajaks asja ära?



                              Vene Starti ma ei taha.

                              Comment


                                #30
                                Vs: AKU LAADIMINE

                                https://www.elfa.se/elfa3~ee_et/elfa...item=69-001-61 olen ise kasutanud. 80Ah lühema ööga täis ei lähe, kui aku suht lääbakil, aga pisut kauem laadides ei ole ka 100+Ah eriline probleem. Hind ei ole väga hull ja ega selle raha eest suurt rohkemat pole tahtagi.
                                https://www.elfa.se/elfa3~ee_et/elfa...item=69-370-49 on papsi kabiinita traktori poritiivale kruvitud ja pikema aja jooksul saab ka 180Ah aku täis. Veega pole üle valanud, aga niisama mõitlikku väliskeskonda kannatab küll, vähemalt viimased 5A pole miskit sellega juhtunud. Trahvo baasil lahendus on selleks piisavalt lollikindel.

                                edit: See automaailma isend peaks olema selline pisema täku laadne asjandus, mis koosneb trafost ja sillast. Eks ta laeb ka, aga ise pead silma peal hoidma. Pigem selline hädast välja aitamise lahendus, et kui käima ei lähe, siis paned tunniks laadima ja proovid uuesti. Aku hooldamiseks ja külmal ajal aku täis laadimiseks võiks ikka miskit asisemat olla, kus ise ei pea kella pealt aega võtma.
                                viimati muutis kasutaja reuter; 09 m 2012, 15:13.
                                Reha otsa astumine on inimlik, sellel hüppama jäämine pisut rumalam tegevus

                                Comment

                                Working...
                                X