Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

Drosselklapp+elektrimootor

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    Drosselklapp+elektrimootor

    Mure selline, et oleks tarvis kaotada trossajam seguklapi ja gaasipedaali vahelt, tegelikult ka gaasipedaal kui selline ja mootori pöörete juhtimine peaks toimuma tavalise lauarvuti kaasabil. Ise olen mõelnud servomootoriga seguklapi liigutamisele+miskisugune juhtseüsteem. Aga kuna ise ei ole sellel alal kuigi pädev, oleks oodatud igasugused vihjed, kuidas asja praktikas lahendada.

    #2
    nagu püsikiirusehoidikutel, pneumaatiliselt? Mine ja hangi romulast kuskilt mõni selle värgi ajam ja pane see külge. Juhtimise kohta tuleb uurida, kuidas teda juhtima peaks. Tõenäoliselt sobiks mingi kontroller, pedaali juurde rotary encoder ja siis softis tagasiside järgi teha juhtimpulsse. Muidugi peab siis olema ka mingi asi selle ajami asukoha mõõtmiseks.

    Comment


      #3
      Soov oleks asi lahendada siiski miskisuguse elektrimootoriga.
      Põhimõtteliselt peaks seguklapi asendi muutmine toimima samamoodi, kui trossajami puhul. S.t. peaks olema võimalus seguklapp täielikult avada väga kiiresti ja ka sujuv pöörete muutmise võimalus. Viimasel juhul ilmselt probleem ei teki.
      Küll aga... Eeldusel, et sooviks klappi pöörata 90 kraadi näiteks 0,1 sek. jooksul ja servomootori maks. pöörded on 6000 p/min., peaks reduktori ülekandearv olema 40:1. Kõik tundub ilus... aga päevakorrale kerkib küsimus, kui kiiresti koormatud servomootor saavutab need 6000 p/min?
      Lisavõimaluseks peaks olema võimalus hoida erineval koormusel ühtlaseid pöördeid.
      Ja kogu juhtimine toimub läbi arvuti, gaasipedaali ei ole.

      Kaasajal on ka autodele paigaldatud elektrilisi seguklappe.... Oskab keegi ehk selle kohta midagi öelda?

      Comment


        #4
        Ohutusele viidates soovitaks ka mingi manuaalne värk panna, kui veab elektroonika alt siis...

        Comment


          #5
          Btw... elektrimootoriga juhtimine on isegi ära patenteeritud: http://www.freepatentsonline.com/4643038.html

          Siiski soovitaks hankida mõni autodel kasutatav seade, siis ei oleks vaja midagi ise leiutada ja risk töökindluses oleks ka vast parem, sest autotootjatel on ju ikka päris suured katsetused neile seadmetele. Tuleks ainult asi paigaldada ja juhtimine teha.
          http://auto.howstuffworks.com/cruise-control2.htm

          Comment

          Working...
          X