Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

Toyota pingeregulaator

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    Toyota pingeregulaator

    Mure on ühe väga vana toyota corollaga, v.a.1980. Sellel mõnda aega ei ole toiminud aku laadimine, ja arvati, et asi generaatoris. Kuid nüüd tegin ise katse: andsin ergutusmähisesse (kui seda nii nimetatakse) pinge peale, pingeklemmidele voltmeetri ja tõmbasin oma käega kaheksa volti välja. Järeldasin, et genekas peaks nagu toimima. Siis asja lähemalt uurides leidsin, et genekast tulevad juhtmed jooksevad ühte väiksesse musta karpi kokku, arvasin et võib-olla pingeregulaator. Ehk oskab mõni omast kogemusest seletada selle seadme hapnemise tõenäosust; kas viga võib leiduda selles?
    Tänud ette

    #2
    viga võib olla seal, aga võib olla ka generaatoris.
    harjad kulunud?
    korralike pööretega peaks genekas ka ilma ergutuseta laadima hakkama (jääk magneetumuse tõttu) - see on kommentaariks testriga mõõtmise kohta.

    Comment


      #3
      Harjad korras, aga sellest jääkmagneetumisest pole miskit kuulnud :huh:
      Kas genekas laeks siis absoluutselt igasuguse esialgse ergutusimpulsita? Ja peale selle polnud mul ju korralikke pöördeid, vaid käega tõmbasin geneka ringi. Pole nagu mootori tööasendis saanud mahti testida ergutusvoolu, tegelt asun hetkel autost üldse kaugemal ja hoobilt ei oska regulaatori markigi öelda. Endal küll arvamus, et viga esialgses ergutuses, või millesgi selles seisneb; kui aga jälle käe külge saan, katsun kõik juhtmed testriga läbi käia tööasendis Seni aga ootan veel ideid :P

      Comment


        #4
        Lase sellesse musta karpi toide sisse ja vaata, kas välja tuleb midagi. Pane näiteks väljundisse 12.V pirn ja lase mingist toiteplokist pinge peale. Kui on korras hakkab lamp põlema. Sisendpinget suurendades peaks lamp kuskil 14-14,5V juures ära kustuma.

        Comment


          #5
          Tänan huvitava lahenduse eest Öeldakse, et kõik lihtne on geniaalne - ise selle peale ei tulnudki. Kui jublaka jälle enda kätte saan, katsun sealt juhtmekimbust õiged otsad üles leida ja sedasi ka üle testida :P
          Üks küsimus küll jäi - kas see pinge kukub kohe nulli, või peaks kahanema kuidagi lineaarselt/eksponentaalselt?

          Comment


            #6
            Nulli kukub jah.

            Comment

            Working...
            X