Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

Päevatulede automaatika

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    Päevatulede automaatika

    Kumba on mõtekam kas ise ehitada selline asi või osta tecalost (Päevatulede automaatika)
    Et kumb tuleb kallim kas ise ehitada või osta.

    Süsteem peaks olema siis selline:
    Tuled süttivad mõningase viivitusega peale õli rõhu tule kustumist.
    Gabariittulede sisselylitamisel pool tuled kustuvad.
    Mootori juhuslikul seiskumisel tuled ei kustu
    Autost lahkudes ei unux tuled põlema
    jne.

    Sai loetud vanu teemasid sama asja kohta jne.http://www.tevalo.ee/foorum/index.php?show...päevatuled&st=0
    Info võib olla ELUOHTLIK!

    #2
    Kui ise tegija oled, on ise teha odavam, pluss veel tegemise rõõm. Kui ennast väga tugevalt ei tunne, osta valmis vidin ja pane külge, kokkuhoid seisneb paigaldustasus. Kui üldse matsu ei jaga, sõida töökotta, lao papp letti ja vii valmis auto minema. Viimase varjandi pluss on selles, et saad igasugu nõudmisi esitada ning pärast vinguda ja hinna üle tingida. Enda autole panin kaks releed vahele ja ei virise. Eelarve oli 0 eeku, sest releed vanast ajast järel. No kui kunagist rubla kurssi arvestada siis vast üks Õ tuli ära.

    Comment


      #3
      üsna kaval nõks on, et kui käsipidur peal, siis päevatuled ei põle.

      Comment


        #4
        ups ole hea räägi täpsemalt sellest ise ehituse poolest.
        Info võib olla ELUOHTLIK!

        Comment


          #5
          Kõigepealt oleks hea omada auto el. skeemi. Konkreetselt on läbi neti raske juhendada( olen parem tegija kui õpetaja). Põhimõtteliselt peavad ühe relee kontaktid olema paralleelselt lüliti kontaktidega. Releed juhid vastavalt soovile kas genest, õlirõhust või millest iganes. Teine relee katkestab esimese toite kui kaugtuled peale paned. Kui tahad muid funktsioone veel juurde pookida läheb skeem muidugi keerulisemaks. Minu autol oleva süsteemi ainus miinus on see, et töötava mootoriga põlevad alati pooltuled aga mind see ei häiri. kui vaja parkida siis võib ju mootori seisma jätta.
          Foorumis kah sellest juttu olnud. Otsing abiks!

          Comment


            #6
            Kavalam ikka osta . Jalgratast pole mõtet leiutada
            "Computers in future may weigh no more than 1.5 tons."(Popular Mechanics, 1949)

            Comment


              #7
              Enamasti aetakse skeem sellega keeruliseks, et automaatselt süttiksid ainult pooltuled ja mitte mingi variandiga täied.
              Ise olen nii teinud: Õlirõhk juhib releed, mis annab toite tulelüliti tagumise otsa peale ja pooled täied pead ise valima sealt kust muidu. Nii sõidad ka öösel automaadiga.
              Et toimiks ka parkide automaat, on vajalik diood parkide toiteks (või kolm kui saab ühe külje põlema jätta), selleks, et parkide käsitsi kasutamisel suuri tulesid kaasa ei veaks.

              Miinuseks on see, et kui pimedas mootor laiali jookseb/kurvis õlitase langeb/õli saab lihtsalt otsa (õlirõhk kaob) pead käsitsi tuled peale tõmbama, aga nii kaua kui situatsiooni ära jagad oled juba puu otsas.
              Ma ei saa sellest aru, järelikult on see vale.

              Comment


                #8
                Elukaz, oleksin ääretult tänulik kui sa soovitaksid releed.


                Tervitades, TM
                Info võib olla ELUOHTLIK!

                Comment


                  #9
                  Originally posted by Elukaz@Jun 1 2005, 10:54
                  Miinuseks on see, et kui pimedas mootor laiali jookseb/kurvis õlitase langeb/õli saab lihtsalt otsa (õlirõhk kaob) pead käsitsi tuled peale tõmbama, aga nii kaua kui situatsiooni ära jagad oled juba puu otsas.
                  saab ju lisada igaxjuhux 1 relee veel mis iseennast ja teisi releesid elus hoiab, kui õlirõhk ära kaob. lihtsalt läbi dioodi relee väljundist(30) juhe pooli otsa(86) peale. kui süüde nüüd välja keerata siis lülitab süstem välja ,a kui rõhk kaob siis mitte

                  Comment


                    #10
                    Suvaline autorelee, mis vabas olekus on katkestuses. Kui kasutad 100W täistulesid või muid lisatulesid, pead ka lülitusvoolu vaatama. 2x100W võiks olla 25 amprine relee.
                    Parkide diood, kui puudub ühepoolse parktule lülitus, peaks olema mutriga, et saaks väikse plekitüki külge keerata, muidu sulatab ümberringi asjad ära.
                    Ma ei saa sellest aru, järelikult on see vale.

                    Comment


                      #11
                      miks mitte kasutada hoopis laadimise tuld?

                      Comment


                        #12
                        Originally posted by stosoorok@Jun 30 2005, 11:23
                        miks mitte kasutada hoopis laadimise tuld?
                        seal idee poolest vahet polegi kumba kasutad.

                        Comment


                          #13
                          Sügav vahe on. Kui kasutad õli tuld, siis mitte laadiva gene puhul pead asja lahti ühendamas käima. D+ kasutamisel süttivad tuled alles peale gene laadima hakkamist. Lukustamine releega pole paha, aga annab ka asja eriti peeneks ajada ja lukustada parktuled, siis välja surres jätab pargid põlema ja laseb pooled maha. Lihtsama variandi teostuseks tarvis siis 1 relee ja kaks isasemat dioodi gabariitide tarvis ( juhul, kui on gabariite võimalik suunatulede lülitist ühe külje kaupa ühendada) ning igaks juhuks kaitsmed ette. Relee maa otsa soovitaks võtta kaugtulede + alt, siis ei jää lähituled peale, kui kaugeid lülitad.

                          Comment


                            #14
                            Vs: Päevatulede automaatika

                            Mul mure 97 a passatiga. Peale automaatikaploki paigaldust lähevad pargid ise peale. Auto seisates tuled kustuvad, hommikul auto juurde tulles põlevad. Aitab, kui lülitist korra pargid peale lükata ja uuesti maha keerata. Samas, peale keskluku sulgemist ca 5 min jooksul hakkavad pargid jälle põlema. Seda ei juhtu 100%, viimasel ajal aga üha tihedamini.

                            Passati puhul jätab sisselülitatud suunatuli samuti parktule põlema, selle olen välistanud. Töökoda, kus PT31.12 plokk peale pandi, pakkus et asi on seotud auto "sleep" reziimi minemisega. Hetkel on asi niikaugel, et aku on omadega õhtal ja signa ka lolliks läinud, akul klemmid maas. Garantiikorras on paigaldajad nõus asja üle vaatama, aga paigaldus toimus teises linnas ja hetkel pole tööpäeval sinnakanti asja. Oskab keegi miskit nõu anda, kuidas asja kontrollida või kuidas parktulede toide süüte väljasoleku ajal katkestada, et vältida aku tühjenemist (kaitsme eemaldamine?). PT ploki toide tuleb süütelt.

                            Comment


                              #15
                              Vs: Päevatulede automaatika

                              Selle töökojas ja "spetsialistide" paigalduse kohta üks näide:
                              Üks mu tuttav, kes on eluaegne sohver, kuid elektris eriti ei orienteeru, lasi oma "Vojagerile" paigaldada päevatulede automaatika. Tulemuseks olid mitmed anomaaliad, millest naljakaim oli tulede ümberlülitamisega kaasnev tule kõrguse regulaatori asendi muutus! Kui ta üritas töökojast selgitust saada, oli see seltskond juba kolinud teise linna otsa ja hiljem täielikult tegevuse lõpetanud.
                              Sa vaatasid, aga ei Näinud; Sa kuulasid, aga ei Kuulnud....

                              Comment

                              Working...
                              X