Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

Päevatulede automaatika

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    #16
    Vs: Päevatulede automaatika

    Esmalt postitatud Traatsaba poolt
    Tulemuseks olid mitmed anomaaliad, millest naljakaim oli tulede ümberlülitamisega kaasnev tule kõrguse regulaatori asendi muutus!
    Asi lihtne - automaatika annab toite peale otse tuledele ja regulaatori mootor saab sealt rööbiti oma osa. See pote, mis soovitud tulede asendi kohta infi andma peaks, aga saab toite ainult siis, kui lülitit väänad. Nüüd siis salongis olev pool ilma toiteta, kuni nupust tuled järgi keerad. Ja sellest tulenevalt sõidavadki tuled üles-alla. Teoorias peaks igaljuhul nii olema - ise sama jamaga kokku puutunud. Tuleb tõenäoliselt armatuuri all dioodidega maletada või muidu ristpistes õgvendada ühendusi.

    Comment


      #17
      Vs: Päevatulede automaatika

      Esmalt postitatud reameez poolt
      Mul mure 97 a passatiga. Peale automaatikaploki paigaldust lähevad pargid ise peale. Auto seisates tuled kustuvad, hommikul auto juurde tulles põlevad. Aitab, kui lülitist korra pargid peale lükata ja uuesti maha keerata. Samas, peale keskluku sulgemist ca 5 min jooksul hakkavad pargid jälle põlema. Seda ei juhtu 100%, viimasel ajal aga üha tihedamini.

      Passati puhul jätab sisselülitatud suunatuli samuti parktule põlema, selle olen välistanud. Töökoda, kus PT31.12 plokk peale pandi, pakkus et asi on seotud auto "sleep" reziimi minemisega. Hetkel on asi niikaugel, et aku on omadega õhtal ja signa ka lolliks läinud, akul klemmid maas. Garantiikorras on paigaldajad nõus asja üle vaatama, aga paigaldus toimus teises linnas ja hetkel pole tööpäeval sinnakanti asja. Oskab keegi miskit nõu anda, kuidas asja kontrollida või kuidas parktulede toide süüte väljasoleku ajal katkestada, et vältida aku tühjenemist (kaitsme eemaldamine?). PT ploki toide tuleb süütelt.

      Asi lõhnab mingi muu vea järgi(arvatavasti liigutasid paigaldajad mingit kaablit mis juba oli vigane). Anna tiba rohkem infot. Mis moodi signa lolliks läks? Kuidas käitub tehases kesklukk? Salongi valgus,uste lambid? El. klaasid? On veel mõni anomaalia tekkinud?
      Proovi katkestada At. plokki minev roheline juhe. Kui ei muutu, katkesta terve ploki toide(selleks peaks sinna kaitse olema pandud). Kui ei muutu midagi,siis mõtleme edasi(ideid veel on).

      Comment


        #18
        Vs: Päevatulede automaatika

        Esmalt postitatud kellakägu poolt
        Asi lihtne - automaatika annab toite peale otse tuledele ja regulaatori mootor saab sealt rööbiti oma osa. See pote, mis soovitud tulede asendi kohta infi andma peaks, aga saab toite ainult siis, kui lülitit väänad. Nüüd siis salongis olev pool ilma toiteta, kuni nupust tuled järgi keerad. Ja sellest tulenevalt sõidavadki tuled üles-alla. Teoorias peaks igaljuhul nii olema - ise sama jamaga kokku puutunud. Tuleb tõenäoliselt armatuuri all dioodidega maletada või muidu ristpistes õgvendada ühendusi.

        Kui automaatika süüstem on ühendatud peale body comp mooduli,siis tekivad anomaaliad.Voyagerile(1997-2001)jaoks on vaja1 võimast dioodi, 2 releed:1 eriotstarbeline(kasutab Bmw,Fiat ja veel mõned tootjad), 87 klemme on 2 tk.Relee avatud olekus on mõlemad väljundid üksteisest isoleeritud(võib ka kasutada 2te on/off releed).Teine relee:surnud seisus ON asendis(vajalik parktuledele lülitamiseks,kui töötava mootoriga parke ei vajata võib ka välja jätta sest mot. seiskamisel töötavad tuled nagu tavaliselt).Süsteem ühendatakse otse tule lüliti taha. Pistikus 8 pin,pargid.3 pin pool/täis tuli.
        Imelihtne, eks ole!!!
        Vanema voyageri skeemi ei viitsinud uurida.Uuemal on lihtsam arvutiga teha.

        Comment


          #19
          Vs: Päevatulede automaatika

          Täpselt nii! Oma MB-l kasutasin ka kahte releed, teine neist kahe kontaktipaariga ja lisaks üht dioodi. Juhtimise võtsin geneka D+ otsalt läbi dioodi ja relee massi sain tulede lülitist otsalt, mis toidab armatuurivalgust ja numbritulesid (diood hoiab ära relee rakendumise tulede lülitamisel seisva mootoriga). See relee lülitab sisse gabariidid, teise relee mass on vöetud täistulede otsalt, et täite vilgutamisel pooltuled kustuksid.Praegu plaanin sinna vahele veel üht pisikest NC kontaktidega releed, et seisupidur lähituled välja lülitaks (MB-l ei sobi ju "käsipidur" öelda), aga pole veel viitsinud armatuurialust laiali tirida; õues tiba jahe...
          Sa vaatasid, aga ei Näinud; Sa kuulasid, aga ei Kuulnud....

          Comment


            #20
            Vs: Päevatulede automaatika

            Signa läks lolliks peale seda, kui avasin uksed võtmega (aku oli liig tühi, et signa puldist maha tuleks). Kui laetud aku atagsi panin, oli signa "alarm" olekus. Peale mõningast proovimist sain signa maha. Muud el. vidinad toimivad tõrgeteta. Ainus anomaalia, mida olen kohanud, on el. katuseluuk, mis põrutuse tagajärjel on ise avanenud. Sõites kruusateel või läbi asfaldiaugu, on paaril korral lahti hüpanud. Kui aega saan, katsun toidet eemaldada ja vaadata mis siis toimub. Hetkel, peale aku eemaldamist ja laadimist ei ole tuled enam põlema läinud.

            Comment

            Working...
            X