Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

paagisisene bensiinipump

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    paagisisene bensiinipump

    sissepritsega autodel asub bensiinipump bensiinipaagis. See on seal tavaliselt koos kütuse nivoo anduriga. Paaki läheb tavaliselt 4 juhet - 2 nivoo andurile ja 2 (pluss ja mass) pumbale. Pumbal on ülaosas pistik, mille kaudu saab pump toite. Aga need pistiku klemmid on bensiinile avatud st kui paak täis on või kütus loksub, siis saavad ka klemmid märjaks rääkimata sellest et paak bensiiniaure täis on. Hiljuti keeldus enda Escort käivitumast ja viga oli selles, et bensiinipump ei saanud pistikult ühendust, kuna pistiku massklemm oli plastmassi sisse ära sulanud ja ei andnud ühendust. See peaks siis seda tähendama, et massil oli halb ühendus, millega peaks kaasnema minginegi sädelus.
    Sellest siis tekkis küsimus, et kuidas on välistatud võimalus, et pistiku ja pumba klemmide vahel ei tekiks sädelust, millega kaasneks päris kõva pauk?

    #2
    Äkki on porbleem hoopis selles, et pump juba lühiskeeruga ja vooluga põletab sul pistiku ära?
    "Computers in future may weigh no more than 1.5 tons."(Popular Mechanics, 1949)

    Comment


      #3
      paugu jaoks on vaja õhu ja bensiini segu teatud vahekorras.umbes sama asi,et kui auto mootor on "täis"siis ei käivitu.sama ka paagis.

      Comment


        #4
        Pauku ei saagi käia, muidu lendaksid kõik sissepritsega autod vastu taevast. Bensiinipumbaks on ju üsna tavaline elektrimootor ja sädelemine kollektori-harjade vahel ikka toimub, kui bensiin parasjagu läbi ei jookse. Paagis ei ole bensiiniauru-õhu vajalikku vahekorda, et sädemest piisaks.

        Comment


          #5
          Päris huvitav teema! Seda enam meeldib diisel. Sebastian, Sinu argumentatsioon ei tundu väga veenev. Ka vähese õhu koguse juures käib matakas ära (noh, 10-15% kandis), ainult see pole kõige kõvem. Lubatav poleks aga mitte mingi pauk seal kandis. Miks nad siis ei põle ... ( ise, jah, diisli tarvitaja-pooldaja, ei teagi bentsukatest).

          Comment


            #6
            Boschi (K-Jetronic) sissepritse pumba sees on pidevalt bensiin, ka rootor pöörleb bensiinis, õhku ei suuda see pumbata ja bensiini tagasivoolu paaki peatab klapp. See teebki asja ohutuks.
            Täpselt ei oska ma isegi öelda, miks näiteks tühja (pooltühja) pumba korral samuti asi ohutu on. Pakuks, et kui pumba alaosas tsentrifuug-rattakesed enam kütust ei näe (paak tühi) ja kuna õhku ei suuda need pumbata, siis pumba ülaosas harjad ja kollektor jäävad ikka bensiini ujuma ja plahvatusohtu pole.
            Ise mitmeid pumpasid lahti katkunud ja osi vahetanud. Teatavasti kallid asjakesed poest osta.. see sundis remontima.
            Teema algatajale: pumba kontaktid ja pistik ei tohiks küll paagis olla. Boschil on need kindlalt paagist eraldatud..bensiini neile ei sattu.

            Comment


              #7
              Tean,et vanematel opelitel on pumba küljes tavalised pistikühendused ja juhtmete teised otsad on joodetud paagist väljuva katte külge,mille teisel pool on omakorda pistik.Ja tavaliselt külm bensiin ei taha mitte sädemest põlema minna.

              Comment


                #8
                Proovige vedelat bensiini hõõguva suitsuga süüdata(praktiliselt võimatu kui bensiin just ei kee).Väike vihje veel,bensiin ise ei põle,põleb kas bensiini aur või emulsioon(imetillukesed bensiini osakesed segatud õhuga).Ja kõigele lisaks on sissepritsega masinatel paagi tuulutus,läbi mingi carbon canistri otse mootori vaakum süsteemi.
                Minu arust peaks need väited kummutama arvamuse sissepritsega autode plahvatus ohtlikkusest.

                Comment


                  #9
                  Kuidas see kummutab väite, et säde süütab õhu (satub paaki tankimisel või remondil) ja bensu auru segu.
                  Tõesti kukkus karp lahti kui esimest korda bensu pumba sisemust nägin. Kohe tulid meelde käsitööriistad, millel harjade vahel pidev säde.
                  Ma ei saa sellest aru, järelikult on see vale.

                  Comment


                    #10
                    Remontimisel on teine asi, siis võid hooletuse tõttu terve garaazi õhku lasta.
                    Auto töötamisel asi teine pump ikka pidevalt vedelat bensiini täis,ja sädelemine pumbas sees välistatud.

                    Comment


                      #11
                      Sädelemine pumba sees pole vast välistatud, aga ega tal seal midagi põlema panna ka pole. Ja kui ongi, ei välju leek pumba seest, aga mitte sellest ei tahtnud ma rääkida.

                      Vaid sellest, et kui pumba ühendusklemmid asuvad paagis, siis nende sädelemisel peaks nagu mingi oht olema.
                      Ntx sõidad paagi tühjaks, võtad korgi maha ja lähed küla peale bensu otsima, paak täitub õhuga. Siis tuled tagasi tühjade kätega, proovid uuesti käivitada, kuiv pump jookseb kokku tekitades lühise ja on võimalus, et ühendusklemmid tavapärasest kõrgema voolu tõttu katkevad tekitades sädeme.
                      Ma ei saa sellest aru, järelikult on see vale.

                      Comment


                        #12
                        Elukaz on liigapalju filme vaatand ja raamatuid lugenud, praktiline osa on teisej2rguliseks jäänud vist
                        ei meenu kahjuks yhtegi uudist või lugu eestis autost milles oleks bensupump paagi plahvatama pannud "KLEMMIDE SÄDELEMISE TÕTTU"

                        parimat
                        viirus
                        hrrp://www.dialab.ee

                        Comment


                          #13
                          praktiline osa on teisej2rguliseks jäänud vist
                          Kui praktikas juhtub asju harva, ei saa neid välistada. Mitu sinu tuttavat on hukkunud autoõnnetuses? Kui ei, kas see on ka edaspidi välistatud? Siin räägitakse sellest, et asi ei saa juhtuda.
                          Minu point on: kas see on ka teoreetiliselt välistatud?

                          Targutaja.
                          Ma ei saa sellest aru, järelikult on see vale.

                          Comment


                            #14
                            meenub mõni konkreetne juhtum?
                            mis teooriasse puutub, siis praktika on teinekord rohkem abiks ja ei ole välistatud et paljud asjad teoorias t88tavad, aga praktikas mitte

                            teoreetiliselt võiks selle teema lõpenuks lugeda, aga vaatame mis praktika toob
                            hrrp://www.dialab.ee

                            Comment

                            Working...
                            X