Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

"Salaluku" lüliti

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    "Salaluku" lüliti

    Et siis plaan teha nö. salalukk, et kaitsta autot omapead jalutama mineku eest. Tavalist ON- OFF lülitit ei tahaks nagu panna, et vahest ununeb ja siis vb. ongi see hetk käes, kus teda kõige rohkem vaja oleks läind.Käisin oomipoes küsimas et kas neil on sellist lülitit, millele vajutades ta nagu lülitab voolu sisse ja kui pinge tagant kaob, lülitab automaatselt välja. Öeldi et sellist pole olemas. Ei tahaks uskuda ja kui tõesti olemas pole, siis oskab keegi äkki öelda kuidas seda lülitit valmistada.

    Lauri

    #2
    Selleks vaja releed: nupuga lülitad releele pinge peale, see rakendub; nupuga paralleelselt relee ühed kontaktid, mis hoiavad nüüd ise releel piget peal. Kui pinge ära kaob, ei rakendu relee enne, kui taas nupule vajutad.
    Head susserdamist !

    Comment


      #3
      Aga, proovi midagi herkon lülitiga teha.
      Siis pead nagu magnetit sellest üle libistama.

      Comment


        #4
        krt ma nii juhm, ütled äkki täpselt millist releed vaja (kuidas teda poest küsida)? Äkki viitsid isegi mingi algelise skeemi kritseldada, et kuidas ja mida?


        Tänan juba ette ära!
        Lauri

        Comment


          #5
          Ei saanud päris aru mis pinge see on mida tahad lülitada. Kui selleks kasutada mingit nuppu, siis see on ka ikkagi lüliti. Mul on väljamõeldud selline lüliti, kus ei ole üldse mingit lisalülitit. Minu variandi juures ei lase see starteril käivituda enne, kui süütevõtme "Starter" asendis ei vajuta lühiajaliselt helisignaalile. Süütevõtme selles asendis helisignaali ei toimi, aga muidu signaalitab nii mootori seistes kui töötades. Aga lihtsama variandi saad teha tõesti releega mille üks kontaktipaar on paraleelselt nupplülitiga sarnaselt tavalise magnetkäivitiga.

          Comment


            #6
            Võid kasutada kas ühte releed kahe kontaktipaariga, või kahte harilikku autodel kasutatavat releed.
            1. Mõlema relee klemm 85. kokku ja vastu maad(massi)
            2. Esimese relee klemm 87 kokku mõlema relee klemmiga 86- juhtimisots
            3. Esimese relee klemm 30. Süütevoolu külge(+15)
            4. Teise relee klemmide 87 ja 30 külge selle ahela juhtmed mida tahad katkestada.
            5. Soovitav panna juhtotsale ja süüteotsale diood vahele.
            6. Juhtotsa võid ühendada kas auto mõne originaal otsa peale, või panna lisanupu.
            Kui nüüd süüte sisse keerad ja juhtotsale korra plussi annad siis releed rakenduvad ja jäävad rakendunuks niikaua kuni süüte välja keerad.

            Comment


              #7
              Originally posted by dixi@Jun 16 2005, 07:25
              Võid kasutada kas ühte releed kahe kontaktipaariga, või kahte harilikku autodel kasutatavat releed.
              1. Mõlema relee klemm 85. kokku ja vastu maad(massi)
              2. Esimese relee klemm 87 kokku mõlema relee klemmiga 86- juhtimisots
              3. Esimese relee klemm 30. Süütevoolu külge(+15)
              4. Teise relee klemmide 87 ja 30 külge selle ahela juhtmed mida tahad katkestada.
              5. Soovitav panna juhtotsale ja süüteotsale diood vahele.
              6. Juhtotsa võid ühendada kas auto mõne originaal otsa peale, või panna lisanupu.
              Kui nüüd süüte sisse keerad ja juhtotsale korra plussi annad siis releed rakenduvad ja jäävad rakendunuks niikaua kuni süüte välja keerad.
              Ilmselt see variant lähebki käiku, kuid tekkis paar küsimust kuna autoreleel on veel mingi 87a klemm ka, kas sinna ei ühenda siis midagi?

              Tänan kõiki ilusate vastuste eest

              Comment


                #8
                87a on ümberlülituva relee kontakt,ehk normaalselt suletud kontakt.

                Comment


                  #9
                  panen skeemid ka juurde!

                  http://www.the12volt.com/relays/page2.asp

                  Comment


                    #10
                    Küsiksin veel nii et kui soovin teostada selle lüliti maki kaudu, kas siis on sellest ka mingi probleem, kui mul starteri käijamise ajal makil vool tagant ära kaob? ja kas sain õieti aru, et makilt tuleva juhtme vahele tuleb panna veel vähemalt 1A diood?


                    Tänan, Lauri

                    Comment


                      #11
                      Ei oska siis keegi nõu anda?

                      Comment


                        #12
                        ei tohiks olla, kuna releedel on juba pinge peal! ainult süüte sisse keeramise ajal peab makk remote otsale pinget andma, siis edaspidi saavad releed toidet juba süütest. 1A diood vahele jah.

                        Comment


                          #13
                          See maki varjant meeldib omale küll.
                          Petab ju juhusliku reisija hästi ära(arvab,et olengi selline kes enne sõitu paneeli paneb aga tegelikult aktiveerin siin eespool jutuks olnud releede süsteemi)

                          Kuid jah kui aku tühjem siis süüte ajal ju makk vaikib
                          Seal kus suitsu, seal ilmselt tinutatakse..

                          Comment


                            #14
                            Tegelikult ei vaiki, kuna kui aku on nii tühi et makki enam taha panna ei saa, siis ei vea ta starterit grammi võrragi, niiet on suht kaval variant. Mina endal teen asja hoopis nii, et lisks makile lisan kuhugile varjulisse kohta ikkagi ühe lüliti veel, et kui makk tõesti peaks vaikima või paneel kuhugile ununema.



                            Lauri

                            Comment


                              #15
                              Oled sa ikka päris kindel et tahad oma auto elektrisüsteemi kallale minna kui omal skeemgi segane?

                              Comment

                              Working...
                              X