Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

temp andur/näidik ei näita õieti...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    temp andur/näidik ei näita õieti...

    selline jama siis ,et see näidik mis peaks näitama mootori vee temperatuuri tõuseb mootori soenedes kusagil natuke üle veerandi...ja sinna ta jääbki...st olgu mootor kui oe tahes...ei tõuse ta sealt edasi...
    isegi siis kui radika jahutus sisse lülitub...siis peaks temp ju kindlasti üle poole skaala näitama...?
    sai siis proovitud...et panin reostaadi(kui see nüüd on see muudetava väärtusega takisti vms) kere ja selle anduri juhtme vahele...siis hakkasinvaikselt takistust muutma...temp näidik tõusis samamoodi vaikselt...siis mingi hetk enam ei tõusnud...ja siis hakkas jälle tõusma...st vahepeal on nagu mingi auk...kus takistuse muutmine ei liiguta seda näidikut...
    et siit nüüd küsimus ,et kumb siis läbi nüüd olla võiks kas andur...või näidik...
    et kuidas näidikut saaks kontrollida? sest ma ise kahtlustan küll ,et näidikul on midagi viga...
    st andur maksab 800kr ,et lampi proovima hakata...ja näidiku hinda ma ei teagi....
    autoks muidu honda accord 96a kupee... seepärast see nadur nii kallis ongi...

    #2
    Kontrolli oma reostaati analoog Oomeetriga,vaata kas seal ka auk tekib.Andurile minev ots pane läbi poes müüdava kontrolllambi massi,kui süsteem korras peaks osuti lõppu jooksma,ilma hüpeteta.Endal kogemus 97 aasta tavalise Accordiga,sellel oli ka mootor osuti järgi koguaeg külm(andur vigane).

    Comment


      #3
      kontrollisin üle kontroll lambiga... kui süüte sisse keerasin tõusis seier kiirelt natuke üle poole...ja siis langes sinna kus ta tavaliselt mul sooja mootoriga seisab...a kui otse massi panna siis läheb küll maksimumi peale...

      Comment


        #4
        Kontrolllambi takistus nii väike et osuti peaks ikka lõppu jooksma.
        Kontrolli näidiku jootekohad üle. Täpselt ei oska öelda kas seal mingi pinge stabikas on või ei ole.Audil ja WV-l on täpsema näidu saavutamiseks 10V pingestabikas,see toidab ka kütuse näidiku ahelat.Honda kohta ei oska öelda kas seal selline asi on.

        Comment


          #5
          Mul jällegi selline mure, et andur korras, juhtmestik samuti aga temp näidik salongis ei liigu üldse paigast..ka siis mitte kui mootor töösoe on.

          Comment


            #6
            Auto jahutusvee näidik ei ole proportsionaalne. Suurem osal näidikutest ei näita tempetatuuri mitte kraadides vaid "NORM" algab juba üsna skaala alguses ja siis on jahutusvee temperatuur juba üle 90 kraadi.

            Comment


              #7
              Originally posted by kass@Jul 31 2005, 14:03
              Mul jällegi selline mure, et andur korras, juhtmestik samuti aga temp näidik salongis ei liigu üldse paigast..ka siis mitte kui mootor töösoe on.
              Kütuse näidik töötab? Termostaat töötab?
              Ma ei saa sellest aru, järelikult on see vale.

              Comment


                #8
                Lisaks katsetest jahutusvee temperatuuri näidikust. Autoks 90 a. Escort 1,6.
                Näidiku võiks jagada kolme ossa: 1) alumine sektor- mootor külm
                2) keskmine sektor kirjaga "NORM"
                3) ülemine punane sektor- ülekuumenemine
                Alumise sektori algus. 40-45 kraadi C
                Alumise ja keskmise sektori piir.75 kraadi C
                Tähe M keskpaik 85C
                Tähe R keskpaik 90C
                Tähtede R ja M piirkond 92-93C (lülitub välja elektriline ventilaator)
                Tähe O keskpaik 95C
                Tähtede N ja O piirkond 97C (lülitub sisse elektriline ventilaator)
                Arvata võib, et need numbrid ei ole absoluutsed ja võivad erineda erinevate autode vahel. Paistab, et mida kõrgem vee temperatuur seda rohkem on skaala väljavenitatum.

                Comment


                  #9
                  nii...vaatasin siis sedasi et kui panin anduri asemele takisti 20 oomiga siis läks seier punase algusesse... 60oomiga jäi veits alla poole normi...
                  siis proovisin veel et kui mootor oli soe ja mõõtsin anduri takistust...oli see ainult 60 oomi...
                  et siis võiks ju arvata ,et anduris on viga? aga imelik on see ,et kuni 60oomini nagu andur näitab...alla selle takistus enam ei lähe...?

                  Comment


                    #10
                    Viga ikka näidikus(mulle tundub).Anduri takistus peaks paigas olema,isegi natuke üle normi tavasooja mootori kohta.Otsi doonor millelt saad mõõta.Vendi käivitiumisel(96C-98C)umbes 80 Oomi.(mingi Vene raamatu andmed)

                    Comment


                      #11
                      Andurid on ka erinevad, vahetasin muidu korras anduri tutika vastu (kahest üks oli läbi, vahetasin siis juba mõlemad) ja tükk aega tuli harjuda osuti uue asendiga.
                      Ma ei saa sellest aru, järelikult on see vale.

                      Comment

                      Working...
                      X