Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

Alarmi paigaldamine

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    Alarmi paigaldamine

    Kõigepealt paar pilti/skeemi:





    Küsimus, et mida täpselt tähendavad uste lõpplülitid "-" ja ukse lõpplüliti "+".
    Ma saan aru, et selle "-" juhtmega saab teha katkestuse auto kere külge. Kaasas oli metallist lüliti, mille kruvisin kapoti alla st. tekib katkestus, kui kapott üles tõsta ehk, et see on ühendatud/katkestatud massiga. Asi toimib st. hakkab üürgama küll.

    Selle "+" juhtmega oli plaanis teha salongiuste valve, aga ma ei oska seda kusagile ühendada. Salongivalgustuse pirni pesas on pidevalt 12V st. "+" ning ustes lülitid katkestavad miinust. Tekkis mõte, et salongi pirni pesast võtta toide eraldi releele, mis katkestaks selle ukse lõpplüliti "+" jaoks akult "+"'i.

    Või olen millestki valesti aru saanud ja neid juhtmeid ühendatakse kuidagi teisiti?




    Teine koht, kus mõistusest puudu tuleb on kesklukustuse ühendamine.
    Autol on tehase kesklukk ja juhiukse mootoril on 6 juhet:

    (pistikul 5klemmi, sest 2 pruuni juhet on samale klemmile ühendatud). Juhtmete vävid on alarmi omast kahjuks erinevad.
    Kusjuures pagasiluugi ja bensuluugi mootoritel on ainult 2 juhet.

    Kas on loodan, et alarmi saab ikka olemasoleva keskluku peale ühendada.
    Kas selleks peab otsima ülesse keskluku mooduli või saab need juhtmed otse selle pildil olevale pistikule lisaks külge ühendada?

    Keskluku moodulit ülesse ei leidnud. Juhiuksest tuleb juhtmekimp, kus on ka mootori juhtmed suundub juhi jalgade kõrvalt tahapoole ja siis istme alt paremale kõrvalistuja poole. Rohekem ei jõudnud salongi lammutada. Kui vaja see moodul ikka ülesse otsida, siis ehk keegi teab, kus see umbes asub.

    #2
    See + sisend on teatud automarkide, nagu näit USA fordid jne kus salongi valgustuse juhtimine käib plussiga. Opelil on miinusega. Aeega see ots jääb kasutamata, või kui nii väga tahad siis ukse lülitile relee külge ja plussi juhtima. Keskluku peaks käima saama, kui annad miinust peale pruun/punasele (sulgemine) ja pruun/valgele (avamine)

    Comment


      #3
      Selge, aitähh. Juhin siis releega seda "+"'i, kuna "-"'se kasutasin nagunii juba kapoti aluse lüliti tarvis.

      Keskluku ühendamisest ei saanud hästi aru. Põhimõtteliselt võin võtta neilt keskluku juhtmetelt (pruun/punane ja pruun/valge) osalielt isolatsiooni maha ning ühendada need läbi releede auto kerega. Kas saan selle jaoks alarmist nendele releedele toite? Või ei ole releesi vajagi st. saan otse vastava alarmi juhtme keskluku mootori juhtmete (pruun/punane ja pruun/valge) peale ühendada? Kui, siis millised juhtmed?
      Alarmist tuleb kummagi st. sulgemise ja avamise jaoks kolm juhet - NS, Üldine, NA - st. kokku kuus juhet. Kajuks ei oska arvata, mida need tähised(NS, Üldine,NA) tähendavad

      Või kudamoodi seda täpsemalt "miinuse peale andmist" teha tuleks?

      Comment


        #4
        Sa võid ka selle - juhtme dioodidega ära jagada. Paned 3. dioodi ja saad kolm miinussisendit. Kapott, tagaluuk ja uksed. Miinusjuhtimise saad nii, et ühendad näiteks mõlema relee üldised massi ja NA juhtmed nende pruun/valge ja pruun /punase külge.
        NA- normaalselt avatud kontakt
        NS- normaalselt suletud kontakt

        Comment


          #5
          Roheline juhe on uste avamise vastu miinussignaaliga,kollast juhet ei olegi vaja.Keskluku moodul asub kaasreisija jalgade juures paremas nurgas.Hall peaks olema kapoti avamise juhe.

          Comment


            #6
            Originally posted by dixi@Aug 1 2005, 00:55
            Miinusjuhtimise saad nii, et ühendad näiteks mõlema relee üldised massi ja NA juhtmed nende pruun/valge ja pruun /punase külge.
            Niisiis andurid ühendatud ja kesklukk toimib kah



            Üks asi siiski veel.
            Tahaks suunatulesi kah vilkuma saada.
            Otsisin ülesse auto suunatule relee. Pildil esiplaanil:


            Seal on 1 pruun, 1 helesinine ja 2 roheline/must+valged täpid juhet (samale klemmile).
            Lisaks on veel mingi roheline/valge, kuid ei saa aru, milleks see on, sest releel on ainult 3 jalga ja selle klemmi taga vist jalga polnud.

            Alarmi skeemilt "tulede toite" (punane) pean vist aku "+"'iga ühendama?

            Alarmist tuleb tulede tarvis veel 2 juhet. Üks on mingi sisemise releega ja teine ilma.
            Ma ise arvaks, et alarmi "väljund tuledele 1 - sisemine relee" tuleks suunatulede releel roheline/must+valged täpid juhtmetega ühendama ja selle teise alarmi juhtme "Väljund tuledele 2" võiks ühendada suunatulede relee sinise juhtmega?

            Või olen valel teel ja alarmi moodulist tulede juhtmed tuleb hoopis mujale või teisiti ühendada?

            Comment


              #7
              Mõlemat väljundit ei pea kasutama,kasuta sisemise releega väljundit ja suunad hakkavad ilusti tööle.Veendu muidugi ,et suunad sõltumata alarmist ikka töötavad.

              Comment


                #8
                Ja ühendan siis alarmi selle väljundi auto suunatulede relee pesas olevatele juhtmetele nii nagu eelpool kirjeldasin ?


                Lisaks tekkis nüüd probleem kohas, mida arvasin kõige lihtsam olevat. Nimelt mootori käivitamise blokeeringu tegemisel. Ma arvasin, et alarmist tulevate juhtmete 2 musta juhet (Blokeeringu jõusisend - sisemine relee) vahele tekib alarmi aktiivseks lülitamisel katkestus, aga ei teki. Nende juhtmete vahel on takistus muutumatu olenemata, kas alarm on maas, aktiivne või üürgab.

                Alarmist tuleb ka juhe pruun/valge, mida peaks saama kasutada välise relee juhtimiseks. Saan aru, et selle pruun/valge juhtme ja auto kere (miinus) vaheline takistus peaks kah muutuma olenevalt, kas alarm on maas või aktiivne, aga jällegi see ei muutu.

                Olen vist millestki väga valesti aru saanud?

                Comment


                  #9
                  Suunad ühenda suuna lülitist tulevate must/valge ja must/rohelise juhtmete külge.Katkestus toimub siiis kui alarm on valve asendis ja süüde sisse keeratakse siis nenede kahe jämeda musta juhtme vahel.Kui sa oeld ikka süüste otsa ühendanud (oranz juhe sinu alarmil, autol peaks olema must/sinisega juhe).Süüde peab olema selline mis starteri andmisel ära ei kaoks.

                  Comment


                    #10
                    Pruun-valge juhtmele tuleb miinus peale valves olekul,ülejäänud juhtmed ühenda nii nagu bisti ütles.

                    Comment


                      #11
                      Tänud aitajatele, alarm on põhimõtteliselt paigaldatud.

                      Ainuke mure, et süüte juhe tuleb kusagile mujale ühendada st. hetkel katkeb see starterit lülitades välja. Otsisin katse-eksitus meetodil sobivat kohta, kuhu see ühendada, kuid ei leidnud. Ehk, et kust tasuks otsida sellist juhet, kuhu süüte sisse lülitamisel tuleks + peale ja starterit andes ei katkestataks seda ära?

                      Comment


                        #12
                        Vaata süütelukust tulevaid juhtmeid,peaks olema must juhe millele jääb pinge peale.

                        Comment


                          #13
                          Kaitsmeblokis võid samuti musti juhtmeid proovida.

                          Comment

                          Working...
                          X