Käes siis aeg endal ära proovida autoalarmi paigaldus, võimalusel oleksin lasknud spetsialistil töö ära teha aga paraku siin kodukohas oma ala eksperdid soovivad paigaldada ainult neilt ostetavaid alarme. Aga kuna endal alarm olemas (Cenmax Hit 320), siis proovib ise selle töö ära teha (autoks 93 aasta BMW e36 kupee).
Lappasin siin erinevaid teemasid, kuid siiski jäi õhku mul mitmeid küsimusi, mida loodan teie abiga lahendada.
Ühenduse skeem ise järgmine:
Siit hakkab ka küsimusi tekkima:
1. Uste/pagasniku/kapoti lõpplülititele soovitatakse vahele panna dioodid - missugused dioodid osta tuleb ja mis otstarbeks neid vaja on (kas juhtme ühendamine otse lõpplülitile pole soovitatav)?
2. Väljund tuledele (kollane) - mida tähendab skeemis olev tähis (10A kaitsmest saan aru aga sealt edasi)?
Sellega seoses leidsin pakist veel ühe huvitava relee (millele muud rakendust ei suutnud välja mõelda) - ehk on seda silmas peetud:
Osadel alarmidel on nö suunatulede vilkuma panemiseks oma relee sees, sellel paistab olevat ainult väljund e. kas olen õigesti aru saanud et kollane juhe tuleb ühendada antud releega (sel juhul kuidas seda teha tuleks - releel on neli juhet - jämedamad kollane ja sinine ning õhemad punane ja must, mis on omavahel mingi dioodiga sillatud.
3. Kõige raskem osa on ilmselt keskluku juhtimine - BMW-l pidavat olema positiivse juhtimisega kesklukusüsteem (ehk ei pane mööda). Seega nüüd lukustusrelee ja avamisrelee skeemi vaadates, millised juhtmed seal tuleb mul millega kesklukuplokis ühendada. Nii avamiseks kui lukustamiseks ilmselt kasutatakse kahte juhet - ÜLD ja NA/NS (kumba - kas NA kuna tegemist positiivse juhtimisega)?
Leidsin netist ka pildi keskluku plokist, ehk oskab keegi öelda, kuhu need juhtmed ühendada tuleb (et alarm sulgeks uksed/pagasniku/bensiinipaagiluugi). Kas ka siin tuleb ühendamisel dioodid vahele panna (kui siis millised)?
4. Löögiandur paigaldatakse võimalikult auto pikitelje lähedale - ehk oskab keegi täpsustada, mis kohta sellega mõeldud on.
Kui keegi oskab kasvõi mõne punkti osaski aidata, oleks väga kena
Lappasin siin erinevaid teemasid, kuid siiski jäi õhku mul mitmeid küsimusi, mida loodan teie abiga lahendada.
Ühenduse skeem ise järgmine:
Siit hakkab ka küsimusi tekkima:
1. Uste/pagasniku/kapoti lõpplülititele soovitatakse vahele panna dioodid - missugused dioodid osta tuleb ja mis otstarbeks neid vaja on (kas juhtme ühendamine otse lõpplülitile pole soovitatav)?
2. Väljund tuledele (kollane) - mida tähendab skeemis olev tähis (10A kaitsmest saan aru aga sealt edasi)?
Sellega seoses leidsin pakist veel ühe huvitava relee (millele muud rakendust ei suutnud välja mõelda) - ehk on seda silmas peetud:
Osadel alarmidel on nö suunatulede vilkuma panemiseks oma relee sees, sellel paistab olevat ainult väljund e. kas olen õigesti aru saanud et kollane juhe tuleb ühendada antud releega (sel juhul kuidas seda teha tuleks - releel on neli juhet - jämedamad kollane ja sinine ning õhemad punane ja must, mis on omavahel mingi dioodiga sillatud.
3. Kõige raskem osa on ilmselt keskluku juhtimine - BMW-l pidavat olema positiivse juhtimisega kesklukusüsteem (ehk ei pane mööda). Seega nüüd lukustusrelee ja avamisrelee skeemi vaadates, millised juhtmed seal tuleb mul millega kesklukuplokis ühendada. Nii avamiseks kui lukustamiseks ilmselt kasutatakse kahte juhet - ÜLD ja NA/NS (kumba - kas NA kuna tegemist positiivse juhtimisega)?
Leidsin netist ka pildi keskluku plokist, ehk oskab keegi öelda, kuhu need juhtmed ühendada tuleb (et alarm sulgeks uksed/pagasniku/bensiinipaagiluugi). Kas ka siin tuleb ühendamisel dioodid vahele panna (kui siis millised)?
4. Löögiandur paigaldatakse võimalikult auto pikitelje lähedale - ehk oskab keegi täpsustada, mis kohta sellega mõeldud on.
Kui keegi oskab kasvõi mõne punkti osaski aidata, oleks väga kena
Comment