Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

Autoalarmi paigaldamine - Cenmax Hit 320

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    Autoalarmi paigaldamine - Cenmax Hit 320

    Käes siis aeg endal ära proovida autoalarmi paigaldus, võimalusel oleksin lasknud spetsialistil töö ära teha aga paraku siin kodukohas oma ala eksperdid soovivad paigaldada ainult neilt ostetavaid alarme. Aga kuna endal alarm olemas (Cenmax Hit 320), siis proovib ise selle töö ära teha (autoks 93 aasta BMW e36 kupee).
    Lappasin siin erinevaid teemasid, kuid siiski jäi õhku mul mitmeid küsimusi, mida loodan teie abiga lahendada.

    Ühenduse skeem ise järgmine:


    Siit hakkab ka küsimusi tekkima:
    1. Uste/pagasniku/kapoti lõpplülititele soovitatakse vahele panna dioodid - missugused dioodid osta tuleb ja mis otstarbeks neid vaja on (kas juhtme ühendamine otse lõpplülitile pole soovitatav)?

    2. Väljund tuledele (kollane) - mida tähendab skeemis olev tähis (10A kaitsmest saan aru aga sealt edasi)?
    Sellega seoses leidsin pakist veel ühe huvitava relee (millele muud rakendust ei suutnud välja mõelda) - ehk on seda silmas peetud:

    Osadel alarmidel on nö suunatulede vilkuma panemiseks oma relee sees, sellel paistab olevat ainult väljund e. kas olen õigesti aru saanud et kollane juhe tuleb ühendada antud releega (sel juhul kuidas seda teha tuleks - releel on neli juhet - jämedamad kollane ja sinine ning õhemad punane ja must, mis on omavahel mingi dioodiga sillatud.

    3. Kõige raskem osa on ilmselt keskluku juhtimine - BMW-l pidavat olema positiivse juhtimisega kesklukusüsteem (ehk ei pane mööda). Seega nüüd lukustusrelee ja avamisrelee skeemi vaadates, millised juhtmed seal tuleb mul millega kesklukuplokis ühendada. Nii avamiseks kui lukustamiseks ilmselt kasutatakse kahte juhet - ÜLD ja NA/NS (kumba - kas NA kuna tegemist positiivse juhtimisega)?

    Leidsin netist ka pildi keskluku plokist, ehk oskab keegi öelda, kuhu need juhtmed ühendada tuleb (et alarm sulgeks uksed/pagasniku/bensiinipaagiluugi). Kas ka siin tuleb ühendamisel dioodid vahele panna (kui siis millised)?


    4. Löögiandur paigaldatakse võimalikult auto pikitelje lähedale - ehk oskab keegi täpsustada, mis kohta sellega mõeldud on.

    Kui keegi oskab kasvõi mõne punkti osaski aidata, oleks väga kena

    #2
    no see kollane juhe...millel kaitse ja dioodid vahel on...ja mis kaheks läheb...ühendatakse suunatuledega(vasak/parem)
    ja see relee on katketuse tegemiseks(ntx bensu pump) relee ühendatakse selle must/kollane juhtme külge...
    need jämedad juhtmed ühendad siis ntx bensu pumba juhtme vahele...ehk siis lõikad juhtme läbi...ja ühendad need jämedad juhtmed sinna külge...
    õhemad punane ja must...nuud ei teagi...kas must läheb massi ja see punane selle alarmi küljes olevale must/kollane juhtmele... see tuleks üle mõõta kui alarm on valves...kas siis on sellel must/kollane juhtmel pluss või miinus...
    aga kõige lihtsam on see diood sealt relee küljest ära võtta...ja siis pole vahet kumba pidi ühendada...aga nii ei pruugi asi alati toimida...

    Comment


      #3
      Ok tänud väga hea - nüüd releel otstarve olemas
      Ehk valgustab keegi ka teiste punktide osas

      Comment


        #4
        Kesklukul kasutad üldist ja normaalselt avatud juhet.Üks juhe plussi ja teine kesklukku,kaitse vahele.Suunad (kollased)must valgega ja must rohelisega.Kapotile ei ole dioodi vaja ,kuna asub eraldi ahelas.Ustele on vaja dioodid vahele panna kui on eraldi ahelates,bemm vist oli.

        Comment


          #5
          Originally posted by Tuhkur@Aug 25 2005, 19:38
          aga kõige lihtsam on see diood sealt relee küljest ära võtta...ja siis pole vahet kumba pidi ühendada...
          Ära nii küll tee. See diood kaitseb signat relee lahti laskmise hetkel tekkiva paarisajavoldise löögi eest. Ilma selleta lööb kohe või mõne aja pärast vastava ahela väljundi läbi. Või kui ei vea, siis võib midagi muud veel maha põleda. Ühendad niipidi, et normaalolekus diood ei juhiks voolu. Kui on punane ja must juhe, siis vast ikka punane on pluss ja must miinus(kui just mingi eriline hälvik seda ei ole teinud). St et must keresse ja punane selle signa ploki juhtotsaga kokku.
          Veel niipalju, et autos tuleb suhteliselt palju rõhku panna igasugusele isolatsioonile. Kui mingi juhtmekimp jääb kuskile terava serva lähedusse, siis pole palju vaja et ta katki hõõrutakse. Veel hullem kui midagi keresse lühisesse läheb. Seepärast on soovitav kasutada rüüsi vms toru. Ja juhtmed võimalikult hästi ära fikseerida, kaablisidemetega tõmmata olemasolevate kimpude külge kinni jne. Ühendused isoleeri ka hästi ära. Mõni isoleerpael kipub kuumaga lahti ennast kerima. Seega oleks õigem kasutada kas pressitavaid/kruvidega isoleeritud klemme ja/või siis hankida termokahanevat rüüsi ja seda siis ühendusele ümber küpsetada. Ja igasugused niisama näpuga kokku keeratud otsad on potentsiaalne jama. Kui ikka sõidu pealt mingi asi läbi ei anna ja siis see immo relee mootori välja suretab, on ikka jama küll.

          Pikitelg on siis see, kui sa auto pikkupidi pooleks jagad. St kuskile armatuuri võimalikult keskkohta vms keskele. Ehk teisi sõnu on oluline, et ta oleks enam-vähem sama kaugel parema ja vasaku külge vahel.

          Comment


            #6
            Nii üritan vahekokkuvõtte teha, millega ok ja mis vajab veel täpsustamist.

            1. Ustele lõpplülititele lähevad dioodid vahele kuna on eraldi ahelates. Jääb õhku küsimus - missuguseid dioode silmas peetakse (mingi tähis oleks abiks - ei oska muidu tellida).

            2. Kollane juhe ehk väljund suunatuledele puhul on vahel kaitse ja läheb kaheks (vasak suunatuli/parem suunatuli) ja dioodid vahele. Jääb õhku küsimus - missuguseid dioode silmas peetakse - kas samasugused nagu punkt 1 puhul.

            2.1 Relee mida ekslikult pidasin releeks, mis suunad vilkuma paneb - osutus ahela katkestuse releeks (kas bens.pump, süüde vms.).
            Tegin ka pildi relee teisest küljest:

            Kui ma õigesti aru saan, siis alarmi skeemil oleva oleku väljundiks on -300mA, seega see tuleb ühendada pildid oleva klemmi 85(-) -sega ja pildid olev klemm 86(+) tuleb ühendada 12V-ga. Ülejäänud 2 klemmi (30 ja 87a) e. juhet tuleb ühendada nt eelnevalt läbilõigatud bensiinipumba toite vahele. Kas olen õigel teel ja kas on tähtis, kumba pidi toide läbi relee jookseb kas klemmist 30 sisse ja 87a välja või vastupidi?
            EDIT: 2.1 kirjutades lähtusin alarmi skeemist et oleku väljund on negatiivne - miinusmärk ja 300mA. On ikka nii?

            3. Keskluku juhtimisel siis tegu plussjuhtimisega ehk kasutusse lähevad nii lukustus- kui ka avamisreleel ÜLD juhe ja NA juhe. Kumb neist (ÜLD või NA) plussi (12V) läheb ja kumb ühendatakse kesklukku? Kui keegi ühtlasi on BMW-lw paigaldanud, oskab ehk ka öelda, missuguse keskluku juhtmega tuleb ühendada (üritan ka netist materjali leida)

            4. vastus olemas, tänud digital

            Samas tänud, kes võtsid vaevaks vastata.

            Comment


              #7
              Genmaxil on suunatuledel dioodid juba juhtmele vahele pandud(termorüüsi sees)
              Ustele dioode võid panna peaaegu et suvalisi,pead ainult arvestama laelambi võimsusega.Pane mingi 1n4005 või midagi sarnast.Otsi üles keskluku aju,tagaistme alt või kaasreisija jalgade juurest nurgast.

              Comment


                #8
                Hmm heiki232, täitsa õigus sul, tänud - arutasin juhtmepuntra lahti korralikult ja peale kaitset on tõesti juhtme kaheksminekul ka dioodid vahel.
                Ustedioodidega ka asi selge hetkel, seega õhku jäävad veel punktid 2.1 ja 3.

                Comment


                  #9
                  Nii punkt 3 leidis ka lahenduse - sain skeemi, mille alusel saab keskluku alarmiga ühendada:


                  Kui nüüd rahva abiga saaks punkt 2.1-le e. ahela katkestus relee toimimise kohta ka infot, siis võib alarmi paigaldamise julgelt kätte võtta

                  Comment


                    #10
                    Punktis 2.1 on sul omal õiged oletused juba olemas.Standartselt on muidu relee 30 otsa peal vool,aga vastavalt vajadusele võib seda ka teistpidi panna,oleneb ahelast kuhu relee läheb.Alarm annab valvesoleku ajal must kollasele juhtmele miinuse peale ja selle otsa paned relee miinusesse.Tegelikult on bmw keskluku ajul olemas ka kahe juhtmega juhitav sisend,vaatan kas leian üles ja proovin pilti teha.

                    Comment


                      #11
                      Nii võtsin kätte ja paigaldasin alarmi ära. Kõik toimib kenasti. :P
                      Tänud ka abistajatele.

                      Comment


                        #12
                        Vs: Autoalarmi paigaldamine - Cenmax Hit 320

                        Mul tekkis üks küsimus. ma paigaldasin Cenmax hit320 autosse aga kas seda peab seadistama kah??

                        Comment


                          #13
                          Vs: Autoalarmi paigaldamine - Cenmax Hit 320

                          Pole eriti mõtet uut teemat teha, küsin siin, kuna taoline probleem.

                          Alarmiks EagleMaster lt 5200
                          Kõik ühendatud, kuid siiani on selgusetu kesklukuga ühendamine.
                          Tehase poolset valmidust alarmile pole ja keskluku blokiks on zkv vms, väike abs aju taga.
                          Milliste keskluku juhtmetega üldse ühendada oleks vaja, et tööle hakkaks?

                          Comment


                            #14
                            Vs: Autoalarmi paigaldamine - Cenmax Hit 320

                            Väheke "teadust".


                            Kui keskluku plokk olemas, siis kõik oleneb sellest, mis ajam läheb keskplokki (digi/analoog).
                            Nühi põllukivi palju tahad, teemantit tast ikka ei saa

                            Comment


                              #15
                              Vs: Autoalarmi paigaldamine - Cenmax Hit 320

                              Tegu siis Bmw E36-ga. Unustasin eelnevalt mainida.

                              Comment

                              Working...
                              X