Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

Ehitaks autole bensulugeja (kompuutri)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    Ehitaks autole bensulugeja (kompuutri)

    Mõte selline, et tahaks leiutada autole külge jublaka, mis loeks palju bensiini paagist välja tuleb, et saaks oma silmaga näha kuhu see kütus koguaeg kaob.

    Kõik tundub lihtne, aga kuidagi ei tule pähe mõtet, mida võiks kasutada lugejana, kust bensiin läbi voolab.
    Arvestades, et kogused on üsna väikesed, peaks asi olema üsna täpne, samuti peab ka vastu pidama päris suurele survele, minul autol isiklikult EFI sissepritse süsteem, mille puhul kütusetorudes rõhk 30-43psi.

    Niisis teab keegi soovitada, mida lugejana kasutada, või kuidas kompuutriga autodel see asi lahendatud on?
    Ka kõik teised head ideed ja viited projekti kohta on teretulnud.

    #2
    üheks probleemiks on veel see, et kõik kütus mis paagist tuleb...ei lähe silindrisse..vaid tuleb mööda tagasivoolu tagasi...

    Comment


      #3
      moodsamatel autodel loeb mitu liitrit võtab sajale km. kas sa tahad ehitada midagi taolist ?

      Comment


        #4
        Kuna tegemist sissepritsega, siis tagasivoolu probleemi õnneks ei ole, sest seda lihtsalt ei ole, kogu kütusevoolik on kuni sissepritseni kõva surve all, kui oleks tagasivool, siis survet eriti ei tekiks

        Aga väljundit ei ole veel mõelnud, ilmselt pic'iga tuleb midagi organiseerida. Kui kusagilt auto kiiruse kätte saab, siis võiks tõesti lõpuks proovida liitrid sajale reaalajas välja arvutada, aga esialgu oleks rahul ka sellega, kui lihtsalt reaalajas näitaks(ükskõik mis ühikutes) palju kütust torust läbi läheb.

        Veel: on keegi lähemalt kokku puutunud kompuutriga auto bensukulu arvestajaga, ei tea, kuidas seal asi lahendatud on?

        Comment


          #5
          tegu võib ju olla pritsungiga...aga tagasivool on ikka olemas... enamus pritsungitel vähemalt...

          Comment


            #6
            Kuna tegemist sissepritsega, siis tagasivoolu probleemi õnneks ei ole, sest seda lihtsalt ei ole
            On küll tagasivool. Mis rõhuregulaatorist üle jääb, läheb tagasi paaki.

            Comment


              #7
              Vot ei tea siis. Minu omal igatahes pole. Panin just autole uue kütusepaagi ja bensupumbaga olen ka rohkem kui ühe korra jamanud, niiet võin unepealt paberile joonistada, kuidas asi toimib.

              Comment


                #8
                Kui ma õigesti mäletan, siis üks võimalus oli mõõta sissepritse kestust, korrutad ühe konstandiga ja voila, ongi kütusekulu olemas. Endatehtud sissepritse juhtploki korral eriti lihtne.
                If you think education is expensive, try ignorance.

                Comment


                  #9
                  Loe pihustiimpulsside pikkust ning bensurõhku. Sellest arvutad.

                  Comment


                    #10
                    Impulsside pikkuse abil saad arvutada ainult siis kui tead palju pihusti läbi laseb.
                    Täpsemaks mõõtmiseks sobib midagi sellist:Flow meter
                    "Computers in future may weigh no more than 1.5 tons."(Popular Mechanics, 1949)

                    Comment


                      #11
                      Pihusti impulsse lugedes saaks tõesti jah. Siis aga oleks vaja ka tühikäigu mootori impulsse lugeda ja järsku veel midagi ja bensurõhu andurit pole mulle ka veel kapoti all silma jäänud - peab uurima seda asja lähemalt, lahendus oleks muidugi kergem.
                      Aga Jakimi pakutud variant on täpselt see, mida ma ka ise mõtlesin. Muret teeb ikka see flowmeter, ei tea kuidas selle asja nimi eesti keeles olla võiks ja kust, või mille küljest sellist Eestis saaks? Selle variandi eeliseks oleks see, et on kindel värk, et iga tilk kütus käib "lugejast" läbi ja kahe silma vahele ei saa midagi jääda.

                      Comment


                        #12
                        Olen sama asja tahtnud oma karburaatormootorile aga ei tea, kuidas seda teaostada.

                        Comment


                          #13
                          No siis soovitaks juba näidata kulu kroonides, mitte liitrites.

                          Comment


                            #14
                            Siis oleks vaja iga päev uus bensu hind sisse lüüa.
                            Kuda vanale diisli rondile kulumõõtjat teha?
                            Ma ei saa sellest aru, järelikult on see vale.

                            Comment


                              #15
                              Kulu kroonides näidata on päris hea mõte, ainult, et see pidev vaatamine võib südamele halvasti mõjuda. Liitri hinna muutmine ei tohiks olla suur probleem - kaks nuppu - samamoodi nagu elektron kella õigeks pannakse.

                              Comment

                              Working...
                              X