Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

Ehitaks autole bensulugeja (kompuutri)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    #16
    Voolukiirust on võimalik mõõta vasest bensutoru külge monteeritud transistoriga.
    Hajutades transistoril võimsust ja siis mõõtes b-e vahelist pinget. Selle kaudu siis transistori temperatuuri. Suurema voolu puhul on transi jahutus parem seega ka b-e pinge suurem. Üks samasugune trans peab veel olema kus võimsust ei hajuta ja sellega võrreldes saab mõõta erinevatel keskkonnatemperatuuridel.
    Saadav tulemus on küll esialgu logaritmilisel skaalal aga see tuleb teisendada lineaarseks mingi trikiga.
    Googlest tuleb otsida:self heated transistor flow meter , või midagi sellist.

    Comment


      #17
      Miks ma arvan et selle meetodi täpsus on küsitav?
      Ma ei saa sellest aru, järelikult on see vale.

      Comment


        #18
        Soojenemis/jahtumis protsess on liiga aeglane, et see reaalset bensukulu näitama hakkaks. Pealegi hakkab mootorisoojus mõjutama. Ja kuhu tuleks teine transistor panna?

        Comment


          #19
          "Radio" ajakirjas oli kunagi artikkel, milles pöörleva tiivikuga bensiinikulu anduri ehituskirjeldus, impulsid anti kambrist pöörleva püsimagnetiga välja herkonile. Kui huvitab, võin õhtul ajakirja üles otsida...
          Elektroonika töötab suitsu baasil.
          Tähendab - igasse detaili on doseeritud täpne kogus suitsu.
          Kui mõnest suits välja lasta, siis värk enam ei käi.

          Comment


            #20
            Originally posted by fre@Oct 4 2005, 13:49
            "Radio" ajakirjas oli kunagi artikkel, milles pöörleva tiivikuga bensiinikulu anduri ehituskirjeldus, impulsid anti kambrist pöörleva püsimagnetiga välja herkonile. Kui huvitab, võin õhtul ajakirja üles otsida...
            Oleks huvitatud küll, kui väga kadunud ei ole.

            Uurisin ka impulsside pikkuse lugemise meetodi lähemalt. Muidugi ei ole vaja lugeda tühikäigu mootori tööd, nagu ma alguses arvasin, kuna see ju reguleerib ainult õhku, mitte kütust :wacko:
            Lugesin ja vaatasin päris põhjalikult mingit sama mootori diagnostika manuaali, aga bensurõhu andurit ei jäänud kuidagi silma. Tundub, et sellel mootoril on asi lahendatud nii, et pump koguaeg pumpab kuidas jõuab ja enne sissepritse süsteemi on mehhaaniline kütuserõhu regulaator. See peaks asja niipalju lihtsamaks tegema, et ei ole vaja lugeda bensurõhku. Aga üks probleem tuli juurde - nimelt tuleb bensurõhu regulaatorist välja kaks voolikut, üks läheb pihustitesse, aga teine(väiksema survega voolik ilmselt) läheb gaasikambri(vist kutsutakse nii) külge. Aga kuhu kütus sealtkaudu satub?

            Comment


              #21
              surveregulaatorist peaks teine voolik minema tagasi paaki ,ehk tagasivool.

              Comment


                #22
                Originally posted by kal@Sep 27 2005, 18:35
                ...tahaks leiutada autole külge jublaka, mis loeks palju bensiini paagist välja tuleb, et saaks oma silmaga näha kuhu see kütus koguaeg kaob...... peaks asi olema üsna täpne....
                Ka kõik teised head ideed ja viited projekti kohta on teretulnud.
                Enne leiutamist võiks ideede saamiseks vaadata, kuidas on autotööstus asja lahendanud (tasub otsida/hankida?) ja mida teised iseehitajad varem on teinud...
                "Radio" nr. 1/1986, lk. 15 peaks olema eelnimetatu.

                Teistsuguse kütusekulu anduri ehituskirjelduse leidsin veel "Radio" nr. 3/1988, lk. 17, see on membraani ja klappidega süsteem, mis loeb 10 milliliitri kaupa. Väidetavalt eelmisest lihtsam teha, aga peaks tagama mõõtetäpsuse 1,5...2%.

                Peenmehhaanika tundmist/tegemist eeldavad mõlemad variandid...
                Võimalik kütuse tagasivoolamine tuleks ka kuidagimoodi peale andurit teha...?

                Venemaa http://www.google.ru ja meie http://www.google.com/ andsid venekeelse otsingu
                датчик расхода топлива puhul ka huvitavaid ja veidi erinevaid tulemusi...
                Elektroonika töötab suitsu baasil.
                Tähendab - igasse detaili on doseeritud täpne kogus suitsu.
                Kui mõnest suits välja lasta, siis värk enam ei käi.

                Comment


                  #23
                  Rõhuregulaatori jämedam toru läheb otse paaki ja peenem toru läheb sisselaske kollektori vaakum süsteemi.Vaakumit kasutatakse kütte rõhu reguleerimiseks.Kõvasti gaasi andes kaob sisselaske kollektorist vaakum,tänu sellele sulgub rõhuklapp mingi piirini ja klapp hoiab survet tiba kõrgemal kui see on tühikäigul(vaakum maksimumis).Täis pritsel siis surve täis pöördel 2,5-3,0 atti,mono pritsel 1,0-1,2 atti.Audi,Volkari,Mersu ja Saabi mehaaniline pritse kasutab survet 5,5-6,0 atti.
                  Igasugused klappide ja tiivikute ja turbiinidega lugejad sissepritse süsteemi kulude mõõtmiseks ei sobi.

                  Comment


                    #24
                    Kui süsteemil on õhulugeja on võimalik ära kasutada selle andmeid,kuna korras süsteemi puhul jagatakse kütus ja õhk kindlas vahekorras(1:14,7 vist).Nii et,sisse voolava õhu kogusest kannataks arvutada ka hetke kütuse kulu.Nii toimivad ka tehases kallimatele pillidele paigaltatud hetkekulu mõõtjad.

                    Comment


                      #25
                      asi muutub juba päris huvitavaks...edasi mehed

                      Comment


                        #26
                        Vs: Ehitaks autole bensulugeja (kompuutri)

                        Tere,

                        Teema on küll väga vana, aga olen valmistanud sellise asja.

                        Comment


                          #27
                          Vs: Ehitaks autole bensulugeja (kompuutri)

                          Milise asja? Sellise mis mõõdab kütuse kogust? Või nagu üldiselt tehase poolt on tehtud, et mõõdab õhukulu ning kütuse ja õhu vahekorda hoitakse soovitud väärtusel?

                          Comment


                            #28
                            Vs: Ehitaks autole bensulugeja (kompuutri)

                            See, mis mõõdab kütuse kogust. Oleks saanud kuvada ka l/100 km kohta, aga ei teadnud, kust saaks täpset kilometraaži. Sai tellitud Hiinast 2 flow sensorit, ühe panin filtri ja kütuselati vahele ja teise tagasivoolu külge, mis läks paaki.

                            Comment


                              #29
                              Vs: Ehitaks autole bensulugeja (kompuutri)

                              On kaks varianti – turbiiniga kulumõõtjatega pumba pealevoolu ja tagasivoolu ahelas. Sellised on täpsemad kui ainult ühe turbiiniga pealevoolu ahelas.
                              Teine variant on elektrooniline, kontaktivaba anduriga, mis saab impulsid pihusti juhtmetelt.

                              Kunagi sai selleks otstarbeks kasutatud ZAZ-968 ahju elektrilist kütusepumpa.

                              http://www.technoton.by/crocodile/nozzlecrocodile
                              viimati muutis kasutaja Svago; 27 m 2016, 15:14.

                              Comment


                                #30
                                Vs: Ehitaks autole bensulugeja (kompuutri)

                                Enamikul jälgimissüsteemide paigaldajail on selline andur ilmselt kohal olemas http://www.gogps.eu/et/fuel-control.html.



                                http://www.technoton.lv/dfm-fuel-flow-meter-

                                Herzlich willkommen auf der INTEGRA Metering AG Homepage | Bienvenue sur le site INTEGRA Metering SA


                                Comment

                                Working...
                                X