Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

Jawa uus elektronsüüde ja andur.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    Jawa uus elektronsüüde ja andur.

    Tere
    Sai ostetud jawale elektronsüüde,kuid probleem tekkis,et andur ei mahu kaane alla ära
    Pilt
    kas tohib seda anduri hoidjat ümber ehitada, et see madalam oleks?

    Andur ise on selline, millel magnet sees ja reageerib metallile.
    Mis materjal uueks anduri hoidjaks sobib?tavaline teras...? ja kas kindlasti peab anduri ees olema see ümmarguse auguga metall osa? teistsugustel süsteemidel, mis on sama anduriga ei ole midagi anduri ees.
    Info selle süsteemi kohta:
    Jawa 638-640
    Info Sama anduriga tehtud süütesüsteemide kohta:
    Jawa

    Veel küsimus,et kuidas mõjub mootorile see, et mõlemas silindris korraga säde on?
    (ühel õigel momendil ja teisel kui kolb jõuab alumisse surnud seisu ja vastupidi)
    Kõik need süsteemid on sellise lahendusega,et üks süütepool kahe kõrgepinge väljundiga ja üks andur.
    Järeldus,et süüteküünlad kuluvad kiiremini selle lahenduse korral.
    Aga just huvitavad muud vead, näiteks kas mootori töö ei muutu ebastabiilsemaks jne?

    Kas kellelgi on sellise isengiga kogemusi? ja kui, siis huvitaks kommentaarid.

    #2
    Kas keegi oskab selle anduri kohta midagi öelda?

    Comment


      #3
      Nüüd sai see anduri hoidja madalamaks lihvitud ja kaant ka natuke lihvitud-lõpuks mahtus ilusti ära Sai silma järgi siis süütemoment pandud ja mootor hakkas isegi tööle.

      Nüüd tekkis küsimus,et millega selle süütemomendi täpseks saaks?
      See indikaatorkell on olemas,mis kolvi asendit näitab.
      Millal see andur impulsi annab?kas siis kui rootori kõrgem tipp asub anduri magneti keskel, või siis kui see tipp jõuab anduri magnetini või siis kui ta läheb ära sealt magneti pealt?(silma järgi ei saanud aru täpselt, millal säde tekkib)

      Kõik soovitused on oodatud, kuidas see süüte moment täpselt paika sättida.

      Comment


        #4
        ma arvan et automoto foorumist leiad kiiremini vastuse..ja küll seal neid jawavendasid ole kahh B-) kuigi endal oli ka 638 ja süüde sai pandud suppleriga paika
        mida sa lohh vahid

        Comment


          #5
          Ma just lootsin, et elektroonika inimesed teavad, kuidas neid ilma kontaktideta süüteid reguleeritakse.
          Näiteks Biker.ee-s ei jaga keegi eriti elektronsüüte reguleerimisest suurt midagi.

          Kolvi asendi mõõtmine pole probleem,aga just oleks vaja teada, mis asendis see pöörlev osa peab olema anduri suhtes,et säde tekkiks.(andur ise metallile reageeriv)

          Silma järgi otsustades oli säde umbes siis kui see pöörleva osa kõrgem tipp oli anduri keskel.
          See süüde oli mõeldud küll nii, et keerata külge ja kohe õige, kuid mul 638 generaator vanema 634 mootorile pandud ja süüte asend on teine, sellest ka kogu probleem

          Comment


            #6
            Võid selle metallist krosnsteini ise oma suvajärgi ümberehitada: Antud süüte juhendist ei loe välja, mis tüüpi anduriga on tegemist seepärast ei oska ka rohkem aidata. Põhiline on see, et metallist rootor käiks andurist mööda nii nagu ettenähtud.
            "Computers in future may weigh no more than 1.5 tons."(Popular Mechanics, 1949)

            Comment


              #7
              kronstein sai juba natuke madalamaks lihvitud sealt kuhu andur kinnitatakse ja teine ülearune teise anduri jaox olev hoidja ära lõigatud ja kaant ka natuke süvendatud-lõpuks mahtus ära.

              Andur on metallile reageeriv. Selle keskel on ümmargune magnetpulk, mille ümber on arvatavasti mähis.Sellest vist ka abi pole, et andurile on peale kirjutatud TYPE 01

              Arvatavasti ikka peaks impulss siis tulema kui selle metall rootori kõrgem tipp on selle anduri ümmarguse magneti keskel(see on ainult silma järgi oletus)sama hästi võib olla ka siis impulss kui see rootori tipp jõuab magnetini või siis kui lahkub sealt.

              Ehk annab mikroampermeetriga paremini tuvastada, millal impulss tuleb?

              Comment


                #8
                Proovisin vene testri tl4-ga ja selgus,et ikka siis on impulss kõige tugevam kui rootor on enam-vähem selle anduri ümmarguse magneti otsa keskel.
                Täpsemalt ei õnnestu impulsi momenti enam tuvastada.
                Minu arvates on see küllalt täpne,kusagil 0,1 mm võib viga tekkida.
                Mootoril süüte asend on 3,2...2,7mm enne Ü.S.S.
                Anduri peaks seadma nii vist, et rootori tipp oleks andurimagneti keskel hetkel 3,05..3,10mm enne Ü.S.S.?

                Comment


                  #9
                  syyte seadmiseks proovi nii-
                  1- indikaatorkella või supleri abil sea kolb asendisse 2,8-3,2 mm enne ylemist surnud seisu (ei mäleta enam peast vajalikku eelsyytenurka)
                  2- märgi see asend võimalikult täpselt kontaktivaba syyte juppidele (rootori asend selle mähise suhtes
                  3- syyteseadmise stroboskoop-lambi abil keera mootori töötamise ajal märgid uuesti kokku.
                  4-kaas peale kruvid kinni ja sõitu


                  strobolampi võib leida mõnest lähemast autoremondi töökojast -või mõnelt autoremondiga tegelevalt naabrionult --kui endal pole.

                  mina teeksin nii igatahes.

                  Comment


                    #10
                    Varsti hakkab mootorratta ehitus lõpule jõudma ja oleks vaja süüde paika reguleerida.

                    Plaan on see stroboskoop ise valmis teha.
                    Signaali võtan tema jaoks sellelt samalt anduri mähiselt.

                    Kuna ei ole selle seadmega varem kokku puutunud, siis tekkis küsimus, miks just välklampi kasutatakse?

                    Kas keegi oskab mõnda lihtsat skeemi soovitada, mis ilma tõrgeteta tööle hakaks?

                    Comment


                      #11
                      välklampi seepärast valgust vaja, pmst töötab iga kiirelt süttiv/kustuv valgusallikas, kaasaarvatud ledid.

                      Comment


                        #12
                        Süüte paika panemiseks tuleks otsida kuskilt kirjandusest, mitu millimeetrit enne ülemist surnud seisu süüde just sinu mootoril on. Siis vastavalt paika panna.

                        Comment


                          #13
                          Süüde on 2,7-3,2 mm enne Ü.S.S.

                          Sain aru, et sellele pöörlevale osale tuleb märk peale teha ja asendis u 3,10 mm enne Ü.S.S. üks generaatori külge kinnitatud teravikuga plekiriba painutada selle märgiga kohakuti. Siis mootor käima ja siis see stroboskoop peaks vilkuma hakkama ja siis tuleks seda andurit pöörata nii, et kui märgid kohakuti siis tekkib sähvatus.

                          Kas sain õigesti aru?

                          Kas keegi oskab mõnda head skeemi soovitada?

                          Comment


                            #14
                            pmst kui toimib sähvatus siis sa näed neid märkke ( aju jätab meelde), ja keerad märgid kohakuti.

                            Kõige lihtsam, ja ilma välklambita (valgusallikaks ntx valged ultrabright ledid). häda pärast ajab asja ära.

                            ladaklubi link

                            Comment


                              #15
                              Proovin midagi selle välklambi baasil ikka teha.
                              Kas selleks trafoks sobib fotoka oma või tuleb ise midagi teha?

                              Comment

                              Working...
                              X