Ühesõnaga aeg-ajalt auto ei käivitu. Keerad võtit, relee plõksub ja ühendab starteri tõmberelee ahela, kuid tõmmberelee ei tõmba. Starter sai lahti võetud, kontaktid puhastatud, kokku pandud. Justkui korras. Siis tekkis mõte, et ehk on akuklemmid ja maandus oksudeerunud (tegu 13 aastat vana jaapani toosiga). Maandusjuhe sai uue vastu vahetatud, akuklemmid vahetatud - justnagu aitas. + toitejuhe jäi vahetamata, sest vahetamine oli tülikas. Hommikul külma mootoriga läks käima. Peale mõningast sõitmist ja peatust enam käima ei läinud. Plõksus relee süüte keeramisel, kuid tõmberelee ei tõmbanud. Hiljem siis sai mõõdetud aku klemmidel pinget töötava mootoriga. Elektritarbijad väljas oli pinge 13.8 V, kui panin kõikvõimalikud tarbijad taha (tuled, ventikas, tagaklaasi soojendi, ohutuled) langes pinge 12V-ni - tudub, et dioodsilla 1 faasi diood(id) on õhtal ja aku laadimine puudulik? Külma mootoriga mõne aja pärast käivitus jälle. Siis sõidu ajal on paarkorda ette tulnud, et mootor hakkab välja surema, justkui ei saaks bensiini kätte. Bensufilter sai äsja vahetatud, trikk kordus ka peale seda. Andke nõu kuidas need kalad kinni püüda. Mootor on sissepritsega. Check engine tuli põles, tule koodid näitasid häireid käivitamisel (võib olla tekkis auto käima tõmbamisest) ja jahutussüsteemi termoandurit (lahti või lühises). Peale komuutri resetti (akul korraks juhe maha) veakoodid kadusid ja näitas, et kõik on normaalne.
Teade
Collapse
Foorumi reeglid.
Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less
Kamm auto käivitamisega aeg-ajalt
Collapse
X
-
Kui tõmbereleele vool tuleb ja tõmberelle ei tõmba siis viga ikka starteris või tõmberelees endas.Tõmberelee mähis saab massi läbi starteri mähiste ja harjade,see on selleks,et kui harjad otsa saavad siis ei põleta komutaatorit ära(kulnud harjad tekitavad kõva sädelemise ja sellega kaasneb kohutav temperatuuri tõus).Proovi starterit otse ,peale tulev jäme + ühenda tõmberelee väikse klemmiga,kui siis tõmbab on viga autos.Ütle oma auto täpne mark ja mootor siis saab selle pritse veaga ka aidata.Ja veakoodid pane ka siia.Siis pilt selgem.
Comment
-
Originally posted by supra@Nov 5 2005, 08:32
Kui tõmbereleele vool tuleb ja tõmberelle ei tõmba siis viga ikka starteris või tõmberelees endas.Tõmberelee mähis saab massi läbi starteri mähiste ja harjade,see on selleks,et kui harjad otsa saavad siis ei põleta komutaatorit ära(kulnud harjad tekitavad kõva sädelemise ja sellega kaasneb kohutav temperatuuri tõus).Proovi starterit otse ,peale tulev jäme + ühenda tõmberelee väikse klemmiga,kui siis tõmbab on viga autos.Ütle oma auto täpne mark ja mootor siis saab selle pritse veaga ka aidata.Ja veakoodid pane ka siia.Siis pilt selgem.
Comment
-
võimalus on ka et starteri hambumine ei lähe iga korraga kokku. Eriti just žiguli'dega oli kunagi selline jama, et kui pendiksi hammaste viltused otsad olid ära kulunud, siis kui juhtus et hammas hamba vastu jäi, ei jõudnud magnet nii kõvasti tõmmata, et üks hammasratas edasi keeraks. Kuna starteri mootori kontaktid ühendatakse alles siis, kui starter on hambumises, ei lülitata ka mootorit sisse. Kui võtmest paar korda klõpsutada, siis läks ikka veel sisse.
Comment
-
Täna mõõtsin uuesti töötava mootoriga akupinget, 14.5 V ja täistuledega 14.4 V. Mõnus :blink: , see vihjab jälle justkui dioodsild oleks ikka terve..., ehk geneka rihm eile libises, kui koormuse taha panin ja läkski aku peale, 12V
Auto remondiraamat ütleb geneka pinge vahemikku 14.2-14.8V. Kui ohutuled ka vilkuma panin täistuledele lisaks, siis langes pinge 14.28-14.32 peale ...
Kahjuks saab seda relee plõksumist tavaliselt kuulata just siis kui seda vaja ei oleks
Comment
-
Originally posted by jantsa@Nov 5 2005, 20:01
Las sõber keerab võtit, ise mõõda testriga piget mis tõmberelee otstel on. Tavaliselt on tõmbereleel kolm otsa. Käivitades peaks neil kõigil pinge olema. Kui käivitades on pinge suurel otsal väike või puudub, on viga tõmberelees. Ma mõtlen siin seda otsa, mis starteri sisse läheb.
Comment
-
ikkagi... kui tõmberelee ei suuda hammasratast hambumisse tõmmata, siis ei lülitata ka starterit sisse. selleks võid mõõta algul tõmberelee mähise pinget, et kas ikka sinna pinge peale läheb. Kui sinna läheb, siis mõõda releest väljuval otsal pinget kui sellele saad ligi. Kui relee ikka ei lülita kuid klõps käib, siis ei lähe hammasratas sisse ja probleem on mehaaniline.
Comment
Comment