Kui see on Sinu esimene külastus, siis tutvu
palun korduma kippuvate küsimustega klikates selleks ülal asetseval lingil. Enne uue postituse lisamist pead Sa registreeruma.
Postituste lugemiseks vali meelepärane foorum allpool olevast nimekirjast.
Teade
Collapse
Foorumi reeglid.
Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
Originally posted by supra@Nov 30 2005, 21:14
Auto genel on pinge sõlumata pööretest sama,aga vool kõigub vastavalt pööretele.Ja sinna juurde lisandub veel gene enda piir Amperaas.Nii et suuremat akut ikka naljalt peale ei pane kuii gene nõrk on.
Ajad pläma vä?Geneka vool sõltub ikka aku laetusest.Kui aku täis on ja pöörded üleval, siis kuhu se vool jookseb?
Ei ole mingit probleemi suurema mahutavusega aku panna, peaasi et kapoti alla ära mahub.
Väita, et sel juhul generaator ei jõua laadida (jääb nõrgaks) on sama nõme kui öelda, et suurema mahutavusega akut ei tohi panna, kuna mõni tarbija võib siis läbi põleda.
Iseasi, kas on mõtet oma autole suur akukolakas peale laduda ja enamuse ajast sõita pooleldi laetud akuga...
Generaator seab oma laadimise voolu vastavalt aku pingele...kui see on madal, siis vool suurem ja vastupidi. Suurema mahutavusega akul võtab lihtsalt kauem aega, kuniks pinge klemmidel tõuseb ja seetõttu kestabki laadimine kauem.
Ja jutt käib muidugi autodele mõeldud 12V pliiakudest, mitte bussi, traktori või tankiakudest.
signa tarbimine ei ole valvesolekus oluliselt suurem, kui valvest maas. aku võib olla natuke suurem ja ilmselt ei juhtu miskit. genekas siiski ise väga voolu piirata ei suuda, seepärast ei ole hea ka anda kõvasti pöördeid, kui teisele "täkku annad". eks ole sedasi neid genesi läbi lastud ja küllap lastakse veel. 65Ah pealt 90Ah kolidel on vahe suht olematu ja see ei tohiks miskit teha. 50Ah asemele 200Ah võib küll jama põhjustada.
kui kuude viisi autoga ei sõida, siis võta akul juhe maha ja looda, et vargad ei tule. veel parem: müü auto maha, kui sellega ainult mõned korrad aastas sõidad, siis ei tasu vaeva ära. takso on mugavam ja mitte oluliselt kallim.
Reha otsa astumine on inimlik, sellel hüppama jäämine pisut rumalam tegevus
kontrolliks tuleb ikkagi aku ligi pääseda.kui koormusvool jääb 1A piiridesse,siis vihjab see sellele et mingi lamp jääb põlema.näiteks pagasiruumi tuli mis peaks kustuma luugi sulgemisel(lüliti on katki).
Originally posted by tuumik@Dec 1 2005, 12:07 Ajad pläma vä?Geneka vool sõltub ikka aku laetusest.Kui aku täis on ja pöörded üleval, siis kuhu se vool jookseb?
Vool kaob muudesse tarbijatesse(auto ise tarbib tulede ja soojenduseta 7-8A voolu).Voolu korrigeerimiseks on pinge regulaator,mis annab ergutus mähisele vastava pinge,et säilitada hetkel vajaminev Amperaas.Seejuures kontrollib ta väljuvat pinget(mis jääb normaalselt koormatud genel pideval samaks).Näiteks gene:14V/90A/3000RPM.3000 pöörde juures suudab ta anda 90A voolu,14V pingega,kui seda voolu pole nii palju tarvis,siis pinget hoitakse ikka 14 Voldi juures.
Veel näide:A4 1,9 TDI aku originaalis 12V,63 Ah,vag comiga jälgisin gene laadimist protsentuaalselt(auto just sõidust tulnud)kõik koormused taha,ja gene koormatus jäi 80%,panin 100Ah aku peale ja kõigi koormuste taha lülimisel kasvas gene koormus 105%ni,seega gene oli üle koormatud.Mõõtsin ka pingedrig akuga,kõigi koormustega 14,1V,suure akuga 13,6V,mõõdetud 3000 pöörde juures.Ja muidugi mõtlete et palju ma seda täiskoormust ikka panen sellele autole,aga ükskord tuleb sõita Tallinnast Võrru tormis ja lumesajus(tuled,soojendus,udutuled nii ees kui taga,tagaklaasi,soojendus,kojamehed,istme,peegli soojendused).Palju see suur aku teil poolenisti laetuna vastu peab?Ja kaua kestab gene?
Ja Tuumik loe postitus täpselt läbi,teema oli kas laetakse pingega või vooluga!
PS. A4 mõõtmistel polnud ampertange käe pärast ,muidu oleks voolud ka välja toonud.
Ah sina oledki siis see kes trassi peal tagumist udutuld kasutab :angry:
Kas sa seda 100Ah akut mõõtsid samamoodi et ta oli auto peal sõidust tulnud või panid tühja aku kõigile koormustele lisaks?
Ja mis krdi jutt see pooltühjast akust kogu aeg käib? Kui sama tühjendamise juures on suur aku pooltühi siis väike on täitsa tühi.
Aku oli läbiteinud 16 tunnise laadimis tsükli,peale seda 2 päeva seisnud.Tagumise uduka kohta nii palju,et kui sulle tihedas lumesajus tagant sisse sõidetakse siis hakkad teadma milleks see kasulik on.(proovitud).
Läheb küll täitsa offtopicuks, aga mitte just lühikese juhistaazhi juures on olnud umbes 1 (üks) kord selline ilm, kus oled mõelnud et eessõitjal võiks tagumine udukas põleda. Ja ei ole sellist ilma ega teeolusid, millega ma välja ei läheks.
Enamasti tekitab udukas kehva nähtavuse korral auto taha punase pilve, mis summutab igasuguse kasuliku signaali, mis võiks muidu eessõitja eest paista.
Ja selle suure mahutavuse probleemi võiks keegi puust ja punaselt selgeks teha. Ei saa võrrelda sõidust tulnud ja 2 päeva seisnud akut, sama meetodiga võiks tõestada vastupidist.
Me oleme tiba teemast väljas jah.Tootjate poolt soovitus selline:gene Amprite kulk olgu kuni +/- 10 ühikut aku ampertundidest,ehk siis 60A gene=50-70Ah aku.See on soovitus.Siis jääb aku laadimis vool normi,mis on 10 korda väiksem aku mahutatavusest,ehk siis 60A aku,laadimis vool 6A.See on aku garantii talongil kirjas,kui ei usu.Udukate kohta nii palju et,2003 3 jan. sõitis maanteel tagant sisse VW Golf(tihedas lumesajus)süüdi jäin mina,kuna ei kasutanud halbade ilmastiku olude puhul tagumist udutuld.Peale avariid kiirabi ja politseid ootates sõitis meist 20 meetrit tagapool kraavi Ford Sierra,kelle juht nägi meie ohutulesid liiga hilja ja lihtsalt ehmatas ennast kraavi.
PS.voolu kadude kohta autos:reeglina ei ületa voolutarve 10-15 mA(signad,makimälud,kell,jms.)Kui on juba üle 50mA siis peaks muret tundma.Siis peaks kasutama seda kaitsme värki(millest keegi eelkõneleja juba rääkis)
aa,juhi staazhi on 12 aastat
gene Amprite kulk olgu kuni +/- 10 ühikut aku ampertundidest,ehk siis 60A gene=50-70Ah aku.See on soovitus.Siis jääb aku laadimis vool normi,mis on 10 korda väiksem aku mahutatavusest,ehk siis 60A aku,laadimis vool 6A.See on aku garantii talongil kirjas,kui ei usu.
Kuidas see jagamine toimub auto juhtmestikus et akuni jõuab 1/10 gene max voolust?
Garantiitalongil on kirjas soovituslik "käsitsi" laadimine.
Originally posted by supra@Dec 3 2005, 22:20 süüdi jäin mina,kuna ei kasutanud halbade ilmastiku olude puhul tagumist udutuld.
Mitte ükski õigusakt ei kohusta juhti kasutama tagumist ududtuld. Enne kui ennast süüdi tunnistad võiks ikka liikluseeskirjaga tutvuda. Inimesed miks te seda teete???
Elekter on niisugune asi mida ei näe, aga tunned - ja kui tunned siis enam ei näe
Originally posted by supra@Dec 4 2005, 11:07 Bosch i akudel ka soovitatav gene vool.Ja mingit jagamist ei toimu.Võta ampertangid ja mine mõõda ise.
Genekas valitakse autole tarbijate järgi ja selliste tarbijate juures ongi juhuslikult optimaalne mahutavus~gene max vool. See aga ei tähenda et suurem aku rohkem voolu tarbiks. Kui sinu mõõtmistulemusi pisyt analüüsida, selgub et 100Ah vs 63Ah samas seisukorras akude laadimisvoolu vahe on 105-80% x90A=22,5 amprit, pole mitte usutav tulemus.
Ja ma arvan (tean) et kui ma lähen praegu välja ja mõõdan laadimisvoole pärast käivitust ja pärast 15 minutit sõitu, saan ma oluliselt erinevad tulemused kui 1/10 gene max voolust.
Comment