Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

auto akust... laadimine ja korrasolek

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    auto akust... laadimine ja korrasolek

    lugu selline siis et mul kaks autoakut.

    1.mõlemal pinge testriga mõõtes midagi 12,3 volti. a sellega auto käima ei lähe ...
    panen peale, ühendan testri ja käivitades langeb pinge alla kümne voldi ja auto ei käivitu...on see normaalne ?

    2. mul on siin arvuti toiteplokk mis annab välja 16 V ja 1A kirjade järgi.
    et kas sellega saab laadida ? teoreetiliselt peaks ju saama laeb siis kuskil 50 -60 tundi ? aku on vist siis täis kui tal on peal pinge 14V kanti. kas on võimalik autoakut üle laadida ?

    3.mõlemad akud on niiöelda hooldatavad. kuidas see käib ja mille järgi aru saada et nüüd selle järgi vajadus on ?
    Andke andeks mulle minu lollid küsimused
    nagu mina annan andeks teile teie rasked vastused

    #2
    Aku pinge võiks ikka 13V olla, muidu ilmselt liiga tühi - normaalne et ei lähe.

    Kui see plokk annab 1A siis päris tühja aku laadimine võtab aega 50...60 h,
    aga seda need akud paistavad ka olema; tegelikult ehk saab rutem.
    Akut saab üle ka laadida, kui pinge liiga suur (läheb keema). Kui pisikesed mullid tulevad laadimise ajal, on ok; kui aga plärtsuma hakkab, on vool liig suur.
    Selle 1A-ga ei jõua ilmselt mullitada üldse ( enne kui liiga saab ).

    Hooldus tähendab seda, et aeg-ajalt kontrollitakse purkide vedelikutaset visuaalselt; siis mõõdetakse vedeliku erikaalu (vastav vidinas poes ~25 eek), põhiline et see oleks sarnane kõigis purkides; vajadusel lisada (destilleeritud)vett või hapet, vajadusel laadida ...

    Kas auto ise laeb, kui käima läheb (tõmmata - lükata)?
    Head susserdamist !

    Comment


      #3
      Ilma koormuseta mõõdetud pinge ei näita suurt midagi. Kui pinge koormusega maha läheb on aku tühi või p****s.

      Arvuti toiteplokist niipalju et see talub max voolu 1A. Kui tühjale akule 16 V külge paned tõuseb vool üle 10A kui toiteplokis just mingit kaitset selle vastu pole. Tõenäoliselt lased suitsu välja. autoakut ei ole üldse kasulik laadida üle 14V pingega. sealjuures tasuks vool piirata 1/10-ni aku mahtuvusest.

      Üle laadida on võimalik aku läheb lihtsalt "keema" st elektrolüüt hakkab aktiivselt mullitama ja temperatuur tõuseb samuti

      Hooldusest niipalju et vaata et elektrolüüt oleks üle plaatide, tavaliselt ka mingid märgid peal kui kõrgel peab tasapind olema. Kui on vähe kallad juurde puhast destileeritud vett.

      Aku seisukorrast saab ka päris hea ülevaate kui mõõdad elektrolüüdi tihedust
      Elekter on niisugune asi mida ei näe, aga tunned - ja kui tunned siis enam ei näe

      Comment


        #4
        Originally posted by urmo@Dec 20 2005, 17:38
        Hooldus tähendab seda, et aeg-ajalt kontrollitakse purkide vedelikutaset visuaalselt; siis mõõdetakse vedeliku erikaalu (vastav vidinas poes ~25 eek), põhiline et see oleks sarnane kõigis purkides; vajadusel lisada (destilleeritud)vett või hapet, vajadusel laadida ...

        Hapet ei lisata. Kui tase on madal siis vett juurde. Kui tihedus väike siis laadida. Kui laadides tihedus ei tõuse siis ära visata
        Elekter on niisugune asi mida ei näe, aga tunned - ja kui tunned siis enam ei näe

        Comment


          #5
          tänud kiirete vastuste eest.

          ise tegin nüüd niimoodi et kasutangi seda arvuti toiteplokki panin juhtmed külge ja tester on ka peal et siis näitab pidevalt pinget. hetkel on 12,92 juba...vaikselt tõuseb ...(umbes 0,05 volti tunnis) ei ole küll märki et läbi kärsata tahaks või midagi. lihtsalt annab niipalju kui ta anda suudab ja kõik ma arvan. kui 14 ne peale jõuab siis peaks aku kindlalt täis olema vähemalt niipalju et auto käima läheks.

          vaatasin sinna püttidesse ka, seal sees on miski klemm ... ilmselt lahus peab siis selleni ulatuma ... peaks vist tilga keedetud vett neile kõigile lisama.

          rääkisite vidinast 25 eeki millega saab testida vedelikku .. ehk oskate sisi juba poode ka soovitada kust toda saada.

          ahjaa lükkama ei taha eriti hakata sest sai plokikaane tihend ja veepump ja veel ühtteist tehtud ja tal lõõrid kõik tühjad ... tahab kõvasti lükkamist saada. parem juba akut laadida kui trenni teha.
          Andke andeks mulle minu lollid küsimused
          nagu mina annan andeks teile teie rasked vastused

          Comment


            #6
            vedelikku peaks olema bensiinijaamades müüa

            Comment


              #7
              Aku vedeliku tiheduse mõõtur oli mustamäe prismas autojuppide riiulis seal keemia poolel.
              Head susserdamist !

              Comment


                #8
                Peaks igast vähegi varustatud autopoest saama. Umbes selline peaks välja nägema.
                http://www.avsk.ee/view_product.php?product=912
                ja veel: 14V ei tähenda sugugi et aku on täis. Akule on vaja sisse laadida kõik Ah-d mis tal peal kirjas on. 50 Ah akule näiteks 10 tundi 5 A laadimist. Mida väiksema vooluga laed seda pikemalt. Väiksema vooluga akule kasulikum. Niiet lülita oma tester ampermeetri režiimile ja vaata mis siis näitab. ära unusta hiljem juhtmeid õigesse auku tagasi panna, muidu tekib lühis kui pinget mõõtma hakkad
                Elekter on niisugune asi mida ei näe, aga tunned - ja kui tunned siis enam ei näe

                Comment


                  #9
                  Originally posted by weardow@Dec 20 2005, 20:27
                  ... peaks vist tilga keedetud vett lisama...
                  Keedetud vesi pole sama mis destileeritud vesi ja seda küll lisada ei tohi!
                  Tehnilist destileeritud vett peaks saada olema igas endas lugupidavas autopoes.

                  Comment


                    #10
                    Sul remondis olnud auto-kontrolli ka starter üle.Kui puksid ära ,siis tarbib niipalju ampreid et akust jääb väheks.Kui auto käima saad,mõõda ka laadimine.Korras aku niisama tühjaks ei lähe,kui ta just väga kaua ja külmas ei seisnud.Laadimisel püüa tõesti ampreid jälgida.

                    Comment


                      #11
                      Lisaks eelöeldule ütleks omaltpoolt veel seda, et korras ja laetud aku pinge peab olema peale mõnepäevast seismist üle 12,6V. Kui on alla selle siis see tähandab et on plaatidevaheline lühis või saastunud elektrolüüt mis põhjustab suuremat isetühjenemist.
                      Lisaks veel et aku laadimine auto geneka poolt toimub siiski 14-14,2V (diisel mootoriga autol 14,5V)
                      Egas muud, kui juhtmed külge ... ja seina

                      Comment


                        #12
                        Korras uue aku pinge on 12,6-12,7V piires sest sees olevate purkide pinge on 2,1V ja kokku on neid seal kuus, kuiv/geelakudel ka osati 13V juures ning spetsakudel ka üle 15V-16V (ei oska samas seletada mismoodi... ju miski ehituslik vahe, see pole samas ka tähtis). Laadimine on autodel jah vastavalt tableti järgi 14-14,5V vahel kuid nii kui sa tuled põlema paned ja nt puhur ka tiba puhub kipub asi üldjuhul alla 14V aku klemmide peal kukkuma, laetakse akut samas ikkagi... peaasi, et see pinge töötava masina ja tarbijatega 13,0V lähedusse ei satu sest seda on juba vähevõitu küll.

                        Comment


                          #13
                          Vs: auto akust... laadimine ja korrasolek

                          Vahetasin traktoril aku uue vastu, kuna vana mahutavusest piisas vaid üheks käivituseks ja seda ka vaid sooja mootoriga.

                          Koos akuvahetusega tekkis probleem - laadimisvool kasvab peale käivitamist liiga suureks.
                          Kui aku sai soetatud (noname Top Start, hind ,,Harju keskmine" 850.-) ja esimest korda käivitatud, tundus olukord natuke imelik - starteri pöörlemissagedus kukkus pärast paari käivituskatset umbes viiendiku võrra ja jäi seejärel püsivaks. Ühendasin siis käivitusabiga laadija ka külge ja sain mootori tööle. Hiljem laadisin akut veel täiendavalt ligikaudu 6 tundi vooluga 1/10 C, nagu happeakudele kohane. Laadimise lõpuks kerkis pinge ligi 15 voldini ja püsis paari käivituse vältel normis ja kukkus seejärel jälle madalale kuid püsivale väärtusele (8,5.. 9 V käivituse ajal).

                          Aku käitub nii, nagu mõni purk oleks vahelduva eduga lühistatud. Kui generaatori ergutus lahti võtta, läheb mootor ilusti käima, muidu sureb kohe välja või jääb (sõltumata akseleraatori asendist) väga vaevaliselt hingitsema. Suurest koormusest annab märku ka generaatori rihma kiire kulumine. Esialgu kahtlustasin liiga kõrget laadimispinget, mis vana aku laadimisvoolu tekitamiseks sai seatud 14,8 V (traktorile läksid akud, mis autodele enam ei kõlvanud). Reguleerisin pinge 14,2 V, kuid peale käivitamist jääb äsja pingutatud kiilrihm libisema, generaator teeb ,,3-faasilist heli" ja pinge akuklemmidel on ikkagi ainult 13,5..13,6 V. Võtsin klemmid akult lahti ja proovisin laadijaga pinge 14,2 V kanti sundida - laadimisvool oli 25 A. Traktori generaatori nominaalvõimsus on kõigest 150 W ja ampermeetrit näidikute hulgas pole.

                          Kas probleemide põhjuseks on mingi oluline muutus akude tootmise tehnoloogias või olen lihtsalt tünga saanud (näit. soolaga ,,taastatud aku") vms.? Tehnoloogia muutumisena pean silmas näiteks optimeerimist ,,lühikeste otste" sõitmist arvestades - kiire laadimine kohe pärast mootori käivitumist. Akul mingisuguseid selgeid korpuse avamise märke pole. Tehnoloogia muutumise versiooni toetab veel teinegi kogemus. Üks teine uuem aku, mis autolt üle jäi, suri ,,äkksurma" - pärast laadimist, paari käivitamist ja ööpäevast seismist oli pinge 0 V, mitte 9 V või 4 V, nagu varem uuritud akulaipadel.

                          P.S mingil põhjusel oli laadimispinge enne 14,8 voldini tõstmist seatud 13,2 V (tootjatehase poolt?). Kas on võimalus, et 150 W generaator ei peagi iseseisvalt 62 Ah aku laetuna hoidmisega toime tulema?
                          viimati muutis kasutaja 6p45s; 02 May 2010, 21:34. Põhjus: taustamüra segas mõttekäiku oluliselt, kolisin teise arvuti juurde
                          Hoiatus - muudan oma postituse sisu kuni 30 minuti vältel pärast postitamist.

                          Comment


                            #14
                            Vs: auto akust... laadimine ja korrasolek

                            Kui peaks nüüd huupi pakkuma, siis generaatori pingeregulaator tundub olevat lühises.

                            Comment


                              #15
                              Vs: auto akust... laadimine ja korrasolek

                              Pingeregulaator on korras, ehitus sarnane Ziguli 2101 vastava koostuga (üks relee, kaheastmeline toimimine).
                              Hoiatus - muudan oma postituse sisu kuni 30 minuti vältel pärast postitamist.

                              Comment

                              Working...
                              X