Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

auto akust... laadimine ja korrasolek

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    #31
    Vs: auto akust... laadimine ja korrasolek

    jadas 18 V, mida sae jaoks vaja
    Kas tegemist mingi akudrellilaadse saega??
    Miks sael selline toide??

    Comment


      #32
      Vs: auto akust... laadimine ja korrasolek

      Ei hakanud uut teemat tegema, kuna asi ka seotud autoakuga ja laadimisega.

      Lugu selline, et armatuuris, kui kuskil ristmikul seisan ja suund sees, siis laetuli lööb vastavalt vilkumisele kas tumedamaks või heledamaks, ehk siis, kui suund põleb, lööb muud tuled pimedamaks. Hästi vähe muidugi, aga varem polnud seda. Pimedas avastasin selle probleemi. Ja kuna mul käsipiduri andur jupsib vaest külmaga, siis see põleb armatuuris ja ka lööb kohe tumedamaks sel hetkel, kui suund põleb. Suund kustub, tuli läheb heledaks jälle.
      Ja maki taustatuled ka vilguvad "muusika taktis", kui isegi mitte väga valjusti kuulata.

      Kas võib konstanteerida fakti, et aku hakkab tühjaks saama?
      Aku suht uus, paar aastat ehk on turjal. Sõidan väga palju lühikesi otsi ja töökoht pole ka kaugel kodust.
      Palju käivitamisi.



      Teine küsimus, mis arvate sellest laadijast?




      Kas võib seda usaldada ja aku taha jätta või peaks aku tagant ära võtma kohe kui ta näitab, et aku täis?

      Ei tahaks osta kallist laadijat ainult 1 korraks. See tundub normaalne ja hind ok.
      Samas laadija võiks omal olemas olla, kasvõi kõige lihtsam.

      Comment


        #33
        Vs: auto akust... laadimine ja korrasolek

        Vaata, mida tuled käivitamisel teevad. Kui päris tuhmiks lähevad, siis aku tühjavõitu, võib ka akuklemmi vahele oksiidi tekkimise viga olla.

        Eraldi akulaadija võiks olla küll. See Handymanni oma tuleb testriga üle kontrollida esimesel laadimisel, kuidas käitub, siis näeb, mida edasi teha.
        73lpiC3kCzI 1hz9KtdUAoU FHo6rXLHNTU
        ATiP1pN4XeM

        Comment


          #34
          Vs: auto akust... laadimine ja korrasolek

          Paariaastane aku võib tõesti suremas olla. Sõltub ka sellest mismoodi sa sõidad. Kui lühikesi jupikesi sõita, no näiteks hommikul 10 km tööle ja õhtul tagasi siis võib küll see aku alalaadimise käes vaevlemisega tegeleda. Edasi hakkab see vilkumine alles siis kui on mingi jama akulaadimisega. Sest igal muul ajal suudab generaator selle vajaliku 50W võimsust tuimalt välja anda. Ehk siis hakka pihta pardapinge mõõtmisest. See peaks pööretel umbes 1200 olema mitte väiksem kui 13,5 volti. Kui on 14, 4 siis võiks ka rahul olla. Kui on alla 13 siis on mingi jama laadimisega või odavamal juhul genekajuhtmetega.

          Comment


            #35
            Vs: auto akust... laadimine ja korrasolek

            see handymanni akulaadija on täitsa hea. ise kasutan juba mitu aastat. Ostsin, kuna mul tsiklil on 6V aku ja seda ikka vaja laadida. Auto akusid olen ka ikka mitmeid laadinud ja vahepeal oli taimeriga kapoti all ka, kui mu vana aku tuksi läks, aga uut veel ei olnud, et siis iga hommik sooja ja laetud autosse istuda. sellise raha eest asja küll ja kui lühisesse lased, siis lase tal 10 min jahtuda, siis termokaitse taastub ära.

            Comment


              #36
              Vs: auto akust... laadimine ja korrasolek

              Aku akuks aga kui töötava mootoriga ja terve generaatoriga autos nii mõttetult väike koormus nagu suunatulepirnid (mis kamba peale kokku kummaski suunas korraga mitte rohkem kui 12-15W ehk siis keskeltläbi ühe näljase ampri võtavad) teisi tulesid salongis ja armatuuris juba märgatavalt mõjutavad, siis otsiks mina kõigepealt kehva kontakti ahelas akust kuni kaitsmepaneelini. Teine võimalus on muidugi ühine massipunkt aga see on vist vähemtõenäoline, et kõigi nende asjade massid ühte kohta kokku jooksevad, suunatuledel võiksid need siiski raadiost ja laetulest lahus olla, nii et pigem ikkagi kehv kontakt ühises +ahelas.

              Comment


                #37
                Vs: auto akust... laadimine ja korrasolek

                Parandaks pisut, suunatule pirni võimsus on ikka 21 W, seega üks külg ca 50 W, mitte 15... Muus osas on hr. Holtil õigus.

                Comment


                  #38
                  Vs: auto akust... laadimine ja korrasolek

                  Pagan, on tõesti suunad 21-sed, ajasin peas gabariidiga segamini :P

                  Comment


                    #39
                    Vs: auto akust... laadimine ja korrasolek

                    Esmalt postitatud holt poolt Vaata postitust
                    Teine võimalus on muidugi ühine massipunkt aga see on vist vähemtõenäoline, et kõigi nende asjade massid ühte kohta kokku jooksevad, suunatuledel võiksid need siiski raadiost ja laetulest lahus olla, nii et pigem ikkagi kehv kontakt ühises +ahelas.
                    Aku - klemmi juures saavad ju kõik massid lõpuks kokku.
                    Seega viga võib vabalt ka aku - klemmi ja auto kere vahelises ühenduses olla.

                    Comment


                      #40
                      Vs: auto akust... laadimine ja korrasolek

                      Ei saa kõik massid aku juures kokku, massipunkte on auto peale päris mitu, võimalik, et mõnel mudelil isegi kümmekond. Võtke mõne auto elektriskeem ette, veendute ise. Mina otsisin netist oma parsa skeemi, sellel on massipunkte vist 6 või 7, täpselt ei mäleta aga polegi oluline.

                      Comment


                        #41
                        Vs: auto akust... laadimine ja korrasolek

                        Aku maajuhe vaevalt, siis ei läheks käima. Pigem mõni ämblik kuskil armatuuri või kapoti all.
                        Ma ei saa sellest aru, järelikult on see vale.

                        Comment


                          #42
                          Vs: auto akust... laadimine ja korrasolek

                          Kaabli otsastamise jutt uues teemas http://www.elfafoorum.eu/threads/669...htme-otsa-saab
                          73lpiC3kCzI 1hz9KtdUAoU FHo6rXLHNTU
                          ATiP1pN4XeM

                          Comment


                            #43
                            Vs: auto akust... laadimine ja korrasolek

                            Ilmad jahedamad ja taas need akujamad hakkavad end vaikselt ilmutama. Tassisin autoaku tuppa ja viskasin laadija järgi, mul laadijal pinge piiratud 13,7V ja 14,4V, lülitist valitav kumba vaja. Häda selles, et suht kiiresti kukkus voolutugevus maha nende pingetega. 13,7V laadis lõpuks ainult 0,4A ja 14,4V samuti eriti suuremaid numbreid ei näidanud. Et kas peaks ehk laadijal selle pingepiiri ülespoole nihutama ja miski 16V näiteks need amprid sinna sisse ära suruma või mõjub selline asi akule halvasti? Samas eks aku ole väsinud juba, miks muidu pinge nii kõrgele kerkib. Või kas laeb siiski lõpuks end täis ära isegi selle 13,7V ja poole ampriga, lihtsalt peaks paar kolm ööpäeva seal laadija otsas istuma?
                            otsija

                            Comment


                              #44
                              Vs: auto akust... laadimine ja korrasolek

                              Happeaku laadimispinget 16V-ni tõsta ei tohiks, max oli alla 15V. Kui ettenähtud pingega jääb madalal voolul laadima, siis on aku sulfateerunud ja sealt ei saa enam suuri käivitusvoolusid kätte. Mahutavus võib olla kahanenud 50%-st allapoolegi.

                              Natuke kogemuse jagamise korras: suvel andis auto laadimissüsteem otsad (dioodide viga). Tuli mõni nädal aku(de) energial sõita. 200 kilti (2,5 tundi) tühjendasid u. 80 Ah, seejuures püüdsin sõidutulesid väljalülitatutena hoida, mida nn. "mittepõhimaanteedel" päevasel ajal üsna turvaliselt teha saab.

                              Seega ei ole auto elektri tarvitamine sugugi väike, tegu pole elektrilisasid täistuubituga, tavaline 2000 alguse taseme diiselauto.

                              Nüüd on tulemas külm periood ja õige peatselt kuuleme kurtmisi, et aku pidas vastu 1 (või 2) aastat. Lähemal seletamisel selgub, et alguses oli väga hea ja webasto teeb ikka väga mugavaks autosse istumise. Kuid ühtlasi tarvitab see paari tunniga aku tühjaks ja linnasõitudega gene kindlasti akut täis ei lae. Kui rehknut siis veel seda näitab, et laadimisvool seejuures alguses 100A on, võib lambike (peas) süttidagi. Pealeselle aga teadmiseks: täiesti tühjaks laadimisega tsükleid tavaline aku üle 100 vastu ei peagi, seega 3 külma kuud ja ongi vastne aku kutu. Süvatühjendamist paremini kannatavad akud on samuti olemas, aga need on hinnalt vähemihaldatavad.

                              Comment


                                #45
                                Vs: auto akust... laadimine ja korrasolek

                                Esmalt postitatud otsija poolt Vaata postitust
                                Häda selles, et suht kiiresti kukkus voolutugevus maha nende pingetega.
                                Elektrolüüdi taset akus oled kontrollinud? Kui normist vähem, siis destvett peale kallata.

                                Comment

                                Working...
                                X