Kui see on Sinu esimene külastus, siis tutvu
palun korduma kippuvate küsimustega klikates selleks ülal asetseval lingil. Enne uue postituse lisamist pead Sa registreeruma.
Postituste lugemiseks vali meelepärane foorum allpool olevast nimekirjast.
Teade
Collapse
Foorumi reeglid.
Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
Ei hakanud uut teemat tegema, kuna asi ka seotud autoakuga ja laadimisega.
Lugu selline, et armatuuris, kui kuskil ristmikul seisan ja suund sees, siis laetuli lööb vastavalt vilkumisele kas tumedamaks või heledamaks, ehk siis, kui suund põleb, lööb muud tuled pimedamaks. Hästi vähe muidugi, aga varem polnud seda. Pimedas avastasin selle probleemi. Ja kuna mul käsipiduri andur jupsib vaest külmaga, siis see põleb armatuuris ja ka lööb kohe tumedamaks sel hetkel, kui suund põleb. Suund kustub, tuli läheb heledaks jälle.
Ja maki taustatuled ka vilguvad "muusika taktis", kui isegi mitte väga valjusti kuulata.
Kas võib konstanteerida fakti, et aku hakkab tühjaks saama?
Aku suht uus, paar aastat ehk on turjal. Sõidan väga palju lühikesi otsi ja töökoht pole ka kaugel kodust.
Palju käivitamisi.
Paariaastane aku võib tõesti suremas olla. Sõltub ka sellest mismoodi sa sõidad. Kui lühikesi jupikesi sõita, no näiteks hommikul 10 km tööle ja õhtul tagasi siis võib küll see aku alalaadimise käes vaevlemisega tegeleda. Edasi hakkab see vilkumine alles siis kui on mingi jama akulaadimisega. Sest igal muul ajal suudab generaator selle vajaliku 50W võimsust tuimalt välja anda. Ehk siis hakka pihta pardapinge mõõtmisest. See peaks pööretel umbes 1200 olema mitte väiksem kui 13,5 volti. Kui on 14, 4 siis võiks ka rahul olla. Kui on alla 13 siis on mingi jama laadimisega või odavamal juhul genekajuhtmetega.
see handymanni akulaadija on täitsa hea. ise kasutan juba mitu aastat. Ostsin, kuna mul tsiklil on 6V aku ja seda ikka vaja laadida. Auto akusid olen ka ikka mitmeid laadinud ja vahepeal oli taimeriga kapoti all ka, kui mu vana aku tuksi läks, aga uut veel ei olnud, et siis iga hommik sooja ja laetud autosse istuda. sellise raha eest asja küll ja kui lühisesse lased, siis lase tal 10 min jahtuda, siis termokaitse taastub ära.
Aku akuks aga kui töötava mootoriga ja terve generaatoriga autos nii mõttetult väike koormus nagu suunatulepirnid (mis kamba peale kokku kummaski suunas korraga mitte rohkem kui 12-15W ehk siis keskeltläbi ühe näljase ampri võtavad) teisi tulesid salongis ja armatuuris juba märgatavalt mõjutavad, siis otsiks mina kõigepealt kehva kontakti ahelas akust kuni kaitsmepaneelini. Teine võimalus on muidugi ühine massipunkt aga see on vist vähemtõenäoline, et kõigi nende asjade massid ühte kohta kokku jooksevad, suunatuledel võiksid need siiski raadiost ja laetulest lahus olla, nii et pigem ikkagi kehv kontakt ühises +ahelas.
Teine võimalus on muidugi ühine massipunkt aga see on vist vähemtõenäoline, et kõigi nende asjade massid ühte kohta kokku jooksevad, suunatuledel võiksid need siiski raadiost ja laetulest lahus olla, nii et pigem ikkagi kehv kontakt ühises +ahelas.
Aku - klemmi juures saavad ju kõik massid lõpuks kokku.
Seega viga võib vabalt ka aku - klemmi ja auto kere vahelises ühenduses olla.
Ei saa kõik massid aku juures kokku, massipunkte on auto peale päris mitu, võimalik, et mõnel mudelil isegi kümmekond. Võtke mõne auto elektriskeem ette, veendute ise. Mina otsisin netist oma parsa skeemi, sellel on massipunkte vist 6 või 7, täpselt ei mäleta aga polegi oluline.
Ilmad jahedamad ja taas need akujamad hakkavad end vaikselt ilmutama. Tassisin autoaku tuppa ja viskasin laadija järgi, mul laadijal pinge piiratud 13,7V ja 14,4V, lülitist valitav kumba vaja. Häda selles, et suht kiiresti kukkus voolutugevus maha nende pingetega. 13,7V laadis lõpuks ainult 0,4A ja 14,4V samuti eriti suuremaid numbreid ei näidanud. Et kas peaks ehk laadijal selle pingepiiri ülespoole nihutama ja miski 16V näiteks need amprid sinna sisse ära suruma või mõjub selline asi akule halvasti? Samas eks aku ole väsinud juba, miks muidu pinge nii kõrgele kerkib. Või kas laeb siiski lõpuks end täis ära isegi selle 13,7V ja poole ampriga, lihtsalt peaks paar kolm ööpäeva seal laadija otsas istuma?
Happeaku laadimispinget 16V-ni tõsta ei tohiks, max oli alla 15V. Kui ettenähtud pingega jääb madalal voolul laadima, siis on aku sulfateerunud ja sealt ei saa enam suuri käivitusvoolusid kätte. Mahutavus võib olla kahanenud 50%-st allapoolegi.
Natuke kogemuse jagamise korras: suvel andis auto laadimissüsteem otsad (dioodide viga). Tuli mõni nädal aku(de) energial sõita. 200 kilti (2,5 tundi) tühjendasid u. 80 Ah, seejuures püüdsin sõidutulesid väljalülitatutena hoida, mida nn. "mittepõhimaanteedel" päevasel ajal üsna turvaliselt teha saab.
Seega ei ole auto elektri tarvitamine sugugi väike, tegu pole elektrilisasid täistuubituga, tavaline 2000 alguse taseme diiselauto.
Nüüd on tulemas külm periood ja õige peatselt kuuleme kurtmisi, et aku pidas vastu 1 (või 2) aastat. Lähemal seletamisel selgub, et alguses oli väga hea ja webasto teeb ikka väga mugavaks autosse istumise. Kuid ühtlasi tarvitab see paari tunniga aku tühjaks ja linnasõitudega gene kindlasti akut täis ei lae. Kui rehknut siis veel seda näitab, et laadimisvool seejuures alguses 100A on, võib lambike (peas) süttidagi. Pealeselle aga teadmiseks: täiesti tühjaks laadimisega tsükleid tavaline aku üle 100 vastu ei peagi, seega 3 külma kuud ja ongi vastne aku kutu. Süvatühjendamist paremini kannatavad akud on samuti olemas, aga need on hinnalt vähemihaldatavad.
Comment