Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

Auto pagasiruumi elektriliselt avamine vol. 2

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    Auto pagasiruumi elektriliselt avamine vol. 2

    Vaatasin, et samat teemat juba käsitletud aga tahaks ise natuke teistmoodi asja lahendada...
    Põhimõtteliselt mehaaniline osa juba peas valmis aga elektroonika skeemiga jäin kõvasti hätta.
    Idee järgmine:
    Vajutan lülitit, keskluku mootorile antakse läbi relee impulss, samas antakse ka impulss mootorile mis läbi vastava ülekande kerib luugi lahti/kinni.
    Luku avamisega probleeme pole sest autoks scorpio (tal juba originaalis asi nii tehtud, et täpselt niikaua on luuk lukus kuni tagaluugi peal nuppu vajutad, alles siis avab kesklukumootor luku ja luuk avaneb paar cm.
    Kesklukumootorile annaks siis läbi relee vastava impulsi (massi v +12)
    Oleks aga vaja pisikest skeemijuppi mis juhib mootorit mis luugi kinni/lahti veab. skeem peaks siis tegema niipalju, et sellisele nupule vajutades teeks mootorteatud arvu pöördeid ühtepidi ja teisele samasugusele nupule vajutades sama arvu pöördeid vastupidi (avaks ja sulgeks luuki)
    Küsimus tuli nüüd väga segane aga loodan et keegi saab aru mida ma teha üritan...
    Intel inside.. Idiot outside...

    #2
    pöörete lugemine on mõttetu, seda tuleb teha ikka lõpplülitiga. kuna see luugi lahti kerimise aeg on vast piisavalt kiire, võib keskluku mootorile ka selleks ajaks pinge peale jätta. Põhimõtteliselt saaks kõige lihtsamal lahendusel hakkama siis näiteks ühe releega, mis on kõige lihtsama nn punase-musta nupu ühenduses (ühest nupust sisse ja teisest välja). Relee kaks normaalselt avatud kontakti lähevad avamisnupu vajutamisel kokku ja lülitab läbi lõpplüliti pinge avamismootorile ja keskluku mootorile (võib-olla on veel vaja üht lõpplülitit, mis laseb avamismootori alles siis kallale, kui lukk on lahti tõmmatud). Kui luuk lahti jõuab, katkestatakse vooluring ja kõik on rahulik (ainult juhtrelee istub koos). Teise nupu vajutusel lastakse relee lahti, relee kaks normaalselt suletud kontakti annavad läbi teise lõpplüliti pinge teist pidi mootorile ja luuk suletakse. Kui luuk kinni jõuab, siis lülitatakse mootor välja lõpplüliti poolt ja kõik on vaikne.
    Releed vaja siis sellist, millel oleks kaks ümberlülituvat kontakti - nende vahele siis mootor ja ühe kontakti na ja teise ns otsale pluss läbi lõpplülitite, ülejäänud kahele null (st kere). Keskluku mootorile tuleb panna diood vahele, et ta ainult üht pidi pinge puhul reageeriks.

    Comment


      #3
      ma ajasin kogu asja omale natuke liiga keeruliseks (pusisin siin mitu päeva skeemide kallal) aga nii on asi tükk maad lihtsam ja arvatavasti ka töökindlam.
      Tänud!
      Intel inside.. Idiot outside...

      Comment

      Working...
      X