Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

Bensiini kulu?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    #16
    Ega see soojuski salongi mitte millegi arvelt ei tule, kui seda ammutatakse mootorist, siis miski kompenseerib selle tagasi ja see ongi küttekulu ise.
    Päevasõidutuled on niikuinii kohustuslikud, selle arvelt pole võimalik kokku hoida.

    Pakun et kõige rohkem raiskavad kütust pilgeni elektroonikat täis topitud autod (peegli soojendused, elektrilised istmesoojendused, elektrilised uksed, aknad, istmed liiguvad elektri mõjul. jne) Siis veel muidugi 250cm laiused rehvid, roolivõim mida vägisi kasutatakse ära seisvas autos, signalisatsioon mis ööläbi karjub, väsinud aku ja hommikuti vilisev generaatori rihm kuna generaatorilt nõutakse võimatut (pooltühi aku, kõikvõimalikud soojendused, autoraadio, tuled).
    ja muidugi raske saabas mis vägisi vajub pedaali peale ja see, et alati on kuskile kiire.

    Comment


      #17
      Mnja... kui generaatorist tahetakse rohkem särtsu tarbida, siis kas tõesti generaatori pöörlemistakistus suureneb? Mina hästi pihta ei saa, kas tal siis mähised paisuvad või milles asi?

      Comment


        #18
        Saajatz, elektrotehnika 2, istu.

        Mida suurem on tarbitav vool, seda suurem on vastu-em ja seda suurem vajalik moment. Pinge on määratud pöörlemiskiirusega. Muidugi sõltub natuke ka koormusest (mähise takistus).

        Comment


          #19
          Puust ja punaselt on geneka sees ju elektromagnetid mille tugevus sõltub läbivast voolust. Kõvemaid magneteid on üksteise suhtes raskem liigutada.

          Ega see soojuski salongi mitte millegi arvelt ei tule, kui seda ammutatakse mootorist, siis miski kompenseerib selle tagasi ja see ongi küttekulu ise.
          ats, Kas sa arvad et kui salongi soenduse välja lülitad, läheb mootor külmaks?
          Ma ei saa sellest aru, järelikult on see vale.

          Comment


            #20
            @Elukaz
            Pole elusees seda arvanud!

            Comment


              #21
              Krt. siin tuleb ikka rohkem kahtesid laduda ja mehed suvetööle jätta :lol:

              Kõik suured tarbijad pole õnneks kogu aeg sees. Hea on vaadata kaitsmeplokki: kui seal tehase poolt vägevamad istuvad (>20A) võib arvata, et vastav tarbija ka mehemoodi võtab.
              Mis siis toimetavad pidevalt - esi/tagatuled, aku laadimine, salongi ventilaator, el. bensupump, süütepool koos vastava plokiga, ECU jne.
              Teised 'röövlid' juba pisteliselt või releedega - radika ventilaator, ABS pump, taga-akna soojendus, peegli-/istmesoojendused, elektriaknad, kesklukk, el. katuseluuk jne.

              Kokkuvõttes tuleks summuti toru salongi kaudu vedada - puhas energia mis kõik kaduma läheb :P

              Comment


                #22
                Originally posted by KaruTEC@Jan 17 2006, 15:51
                Saajatz, elektrotehnika 2, istu.

                Mida suurem on tarbitav vool, seda suurem on vastu-em ja seda suurem vajalik moment. Pinge on määratud pöörlemiskiirusega. Muidugi sõltub natuke ka koormusest (mähise takistus).
                Vabandan, aga ei oma elektrotehnika alast haridust.

                vähemalt olen ühe tarkuse võrra rikkam.

                Comment


                  #23
                  Pisiasjana võiks mainida, et kliima ei tarbi reeglina eriti palju rohkem elektrit, kui soendusvent - ainult kompressori elektromagnetsidur tarbib. Selle eest tarbib kompressor ise võimsust otse väntvõllilt. Seda kuni 5 KW - sõltub mudelist jne.

                  Comment


                    #24
                    Originally posted by ats@Jan 17 2006, 12:48
                    hommikuti vilisev generaatori rihm kuna generaatorilt nõutakse võimatut (pooltühi aku, kõikvõimalikud soojendused, autoraadio, tuled).

                    Mu autol on sama jama, et külma ilmaga hakkab rihm libisema. Mootor külm--> kõik vedelikud paksud. Olen mitmeid kordi püüdnud rihma pingutada, natukeseks nagu aitab, mõne aja pärast jälle viliseb (paarkümmend sekundit peale käivitamist). Kas see teeb millelegi halba ka?
                    Samas täheldan, et generaator on suhteliselt nõrk, kuna tühikäigul armatuurivalgustus kergel võbeleb, gaasi juurde andes läheb kogu kupatus heledamaks, ka ventillaator hakkab hoogsamalt käima (peegli- ja aknasoojendus välja lülitatud). See on selge märge generaatori kulumisele? Kust uusi juppe osta? Mis seal kõige rohkem kulub?
                    Autoks Mazda Premacy 96kW.
                    Sound Blaster Live! 5.1 + Sansui AU-9500 + TU-9500 + 2xEstonia 35 AC-021
                    www.sansui.us/AU-9500.htm

                    Comment


                      #25
                      Ainus mis kulub, on geneka rihm.
                      Kui veepump juhtub sama rihma peal olema siis võib väikse kõrvalefektina ka mootor kokku joosta.
                      Ma ei saa sellest aru, järelikult on see vale.

                      Comment


                        #26
                        Originally posted by ats@Jan 17 2006, 12:48
                        Siis veel muidugi 250cm laiused rehvid, roolivõim mida vägisi kasutatakse ära seisvas autos, signalisatsioon mis ööläbi karjub, väsinud aku ja hommikuti vilisev generaatori rihm kuna generaatorilt nõutakse võimatut (pooltühi aku, kõikvõimalikud soojendused, autoraadio, tuled).
                        ei saanud kohe mitte vait olla selle koha peal..
                        ja veel,tagaklaasi soojendus võtab jah korraks mootori pöörded alla..
                        võtab see tymakas tõesti nii palju voolu?
                        /me peab muusika tuppa tassima vist B-)

                        Comment


                          #27
                          Originally posted by Elukaz@Jan 31 2006, 21:48
                          Ainus mis kulub, on geneka rihm.
                          Kui veepump juhtub sama rihma peal olema siis võib väikse kõrvalefektina ka mootor kokku joosta.
                          Hm, see rihm veab ju kõike seal ringi. Klappidest veepumbani ja kui rihm katki, siis auto sureb lihtsalt välja? Või on seal mitu rihma :huh:
                          Kokku on 4-taktilist autot vist üpris keeruline lasta, enne on suur aurupilv üleval.. ja ehk satub silm ka termomeetri peale
                          Sound Blaster Live! 5.1 + Sansui AU-9500 + TU-9500 + 2xEstonia 35 AC-021
                          www.sansui.us/AU-9500.htm

                          Comment


                            #28
                            Originally posted by Nimeta@Feb 1 2006, 19:30
                            Hm, see rihm veab ju kõike seal ringi. Klappidest veepumbani ja kui rihm katki, siis auto sureb lihtsalt välja? Või on seal mitu rihma :huh:
                            Ikka mitu rihma on. See, mis klappe ringi veab on mootoririhm(hammasrihm), tavaliselt silma eest peidetud. Osadel masinatel on selle rihma asemel ka kett. Mootoririhm peab täpselt paigas olema, kui mootoririhm kasvõi hetkeks "libiselks", jääks mootor kohe ka seisma ja halvemal juhul oleksid klapid ka õhtal.

                            Comment


                              #29
                              Aga palju võtab woofer +1kW võim(rms loomulikult) kütet rohkem ütleme nii, et täiesti tavalisel 2l bensukal?Muidu kuskil 7.5...Et liiter tuleks laksust juurde?
                              Mäll-mäll

                              Comment


                                #30
                                Üks näide:Octavia II 77kW TDI - külma ilmaga kui lülitub sisse PTC(1kW)el.õhueelsoojendi ,tõuseb kütusekulu 1,1 l/h(tühikäigul),töösoojal(PTC lülitub automaatselt välja) mootoriga kukub kulu 0,5-0,6l/h(tühikäigul).Sellest järeldub,et 1kW võimsuse lisandumisel kütusekulu suurenes ca 0,5l/h.Sama kehtib ka suvel jahedamal hommikul. B-)
                                Et mitte inimesi eksitada - see kehtib diisli puhul.Bensukad töötavad tühikäigul rikka seguga ja võrdlus ei pruugi olla adekvaatne.
                                Kõik meeldiv tuleb lambist...

                                Comment

                                Working...
                                X