Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

Bensiini kulu?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    #31
    Kohtasin sellist huvitavad arvestust.
    Keskmine sõiduauto kasutab ühtlase kiirusega 90km/h liikudes u. 20kW (mehaanilist) energiat, et ületada veeremise- ja tuuletakistust.
    Generaatori kasutegur on ~50% ja lahutades sellest kaod rihmülekandes, juhtmetes jne. tuleb kokku ainult ~30%. Järelikult ainuüksi selleks, et esitulesid võimsusega 110W toita, on vaja tegelikult 370W, mis moodustab 1,85% bensiinikulust. Vähe? Muidugi!
    Asi läheb hullemaks, kui auto kiirus on näiteks 65km/h. Siis kasutab ta u. 6,7kW energiat vabalt liikumiseks ja sel juhul annavad põlevad esituled juba 5,5% lisa bensukulule. Ikka vähe? Nagu oleks :P .
    Nüüd kujutame ette, et generaator peab tervelt 1kW välja andma, mida ei juhtu küll sageli, aga vahest ikka. Selleks, et generaatorit ringi ajada kulub nüüd juba 3,3kW, mis moodustab 90km/h sõites 16,5% ja 65km/h sõites koguni 50% kütuse kulust! Palju? No igal juhul!

    Muidugi, eelnev kehtib ainult ühtlasel sõidul (näit. tühjal maanteel) ja linnas sõites on see protsent tunduvalt väiksem. Aga ikkagi...

    On selline arvutus üldse õige, ei tea, aga kommenteerige palun.

    Comment


      #32
      Originally posted by Nimeta+Jan 31 2006, 16:00--></div><table border='0' align='center' width='95%' cellpadding='3' cellspacing='1'><tr><td>QUOTE (Nimeta &#064; Jan 31 2006, 16:00)</td></tr><tr><td id='QUOTE'> <!--QuoteBegin-ats@Jan 17 2006, 12:48
      hommikuti vilisev generaatori rihm kuna generaatorilt nõutakse võimatut (pooltühi aku, kõikvõimalikud soojendused, autoraadio, tuled).

      Mu autol on sama jama, et külma ilmaga hakkab rihm libisema. Mootor külm--&#62; kõik vedelikud paksud. Olen mitmeid kordi püüdnud rihma pingutada, natukeseks nagu aitab, mõne aja pärast jälle viliseb (paarkümmend sekundit peale käivitamist). Kas see teeb millelegi halba ka?
      Samas täheldan, et generaator on suhteliselt nõrk, kuna tühikäigul armatuurivalgustus kergel võbeleb, gaasi juurde andes läheb kogu kupatus heledamaks, ka ventillaator hakkab hoogsamalt käima (peegli- ja aknasoojendus välja lülitatud). See on selge märge generaatori kulumisele? Kust uusi juppe osta? Mis seal kõige rohkem kulub?
      Autoks Mazda Premacy 96kW. [/b][/quote]
      See on rohkem akust tingitud. Kui peale käivitust aku pinge ära langeb, siis hakkab genekas seda kohe taastama. Uus aku ajaks asja ära. Ja ka see, et gaasi vajutades pinge kasvab on märk väsinud akust. Ja pika peale kulutab vana aku tõesti generaatori ka ära.

      Comment


        #33
        Üldiselt oleks kasulik gene juhtmele ja aku juhtmele võimalusel ampertangid peale visata. Nimivõimsus gene peal ju olemas. vanematel sõidukatel reeglina 45 - 55 A ja uutematel kuni 200, aga seal võib 12V puhul juba vesijautus peal olla. Eks see maksimaalne väljund tahab kuskil 2000 pööret mootorilt saada. Minu kogemuste kohaselt ei taha just vana aku eriti voolu sisse võtta - kui ta just lühises ei ole, aga siis ta ei käivita kah varsti enam. Kui autol on soenduse sisse ehitatud eelpoolnimetatud soojapuhur, siis on tõenäoline, et tõmbab gene madalatel pööretel põlvili ( lisaks veel tuled, tagaklaasi soendus ja tühi aku ). Kuuldavasti võiks lisasoendusel aga olla kontroller, kes ei lase pinget liiga madalale kukkuda, vai vähendab vajadusel koormust.
        Rihma libisemine ei ole normaalne, kui asjad kuivad. Kui on harilik kiilrihm, siis võib olla, et rihm istub põhjas ja on liiga kitsas selleks, et normaalselt vedada ( teatavasti veavad küljed ju ).
        Ülepingutamine lõppeb gene laagritele liiga tegemisega. Samuti võivad rihmaseibid kulunud olla ja ka uus rihm ei oma siis piisavalt haardumist. Lai, nn. mitmikkiilrihm on tihti automaatse pingutusega ja seal pole libisemise puhul muud teha, kui proovida vahetada.

        Comment


          #34
          Originally posted by Nimeta+Jan 31 2006, 16:00--></div><table border='0' align='center' width='95%' cellpadding='3' cellspacing='1'><tr><td>QUOTE (Nimeta @ Jan 31 2006, 16:00)</td></tr><tr><td id='QUOTE'> <!--QuoteBegin-ats@Jan 17 2006, 12:48
          hommikuti vilisev generaatori rihm kuna generaatorilt nõutakse võimatut (pooltühi aku, kõikvõimalikud soojendused, autoraadio, tuled).

          Mu autol on sama jama, et külma ilmaga hakkab rihm libisema. Mootor külm--&#62; kõik vedelikud paksud. Olen mitmeid kordi püüdnud rihma pingutada, natukeseks nagu aitab, mõne aja pärast jälle viliseb (paarkümmend sekundit peale käivitamist). Kas see teeb millelegi halba ka?
          Samas täheldan, et generaator on suhteliselt nõrk, kuna tühikäigul armatuurivalgustus kergel võbeleb, gaasi juurde andes läheb kogu kupatus heledamaks, ka ventillaator hakkab hoogsamalt käima (peegli- ja aknasoojendus välja lülitatud). See on selge märge generaatori kulumisele? Kust uusi juppe osta? Mis seal kõige rohkem kulub?
          Autoks Mazda Premacy 96kW. [/b][/quote]
          Veel üks tähelepanek- tühikäigul võbelev tuluke võib viidata ka lõppevale pingeregulaatorile, kulunud harjadele, ovaalsetele kontaktrõngastele või on kontaktrõngad nii kulunud, et vahepeal satub harja alla plasti ( seal on ainult paar millimeetrit vaske plastpuksi peal enamasti ).
          Kuluvad osad oleks siis:
          Harjad ( sõltub materjalist - suurema metalli sisaldusega harjad viivad paari komplektiga ka kontaktrõngad kaasa )
          Laagrid ( ostke korralikud ja ärge koonerdage )
          Kontaktrõngad ( sõltub valmistajast - Bosch&#39;i toodangul läheb nagu leiba )

          Korrodeeruvad jupid:
          Mähised ( kas katkestus või annavad maha - siis ka võimsus väiksem. )
          Kontaktid ( Jällegi Bosch&#39;ile tüüpiline - vedrumoodi klemm, mis pingeregulaatorile toidet annab sitane )

          Maha põlevad ja lepingu lõpetavad jupid:
          Dioodsild
          Ergutus ja kontrolllambi ahela dioodide komplekt ( ämbliku sarnane neli jalga kokku )
          Pingeregulaator ( eluiga võib ka tootjast sõltuda )

          On ette tulnud, et suure läbimõõduga rootoritel viskab ergutusmähise juhtme enne kontaktrõngaid pooleks ( tsentrifugaaljõud - aitab, kui kokku tagasi joota ).

          Enamus asju saadaval, aga japside toodangu remont kipub vist kallimaks kiskuma, kui euroopa analoogide oma.

          Comment


            #35
            Lameda - mitmesoonega geneka rihmale on mingi spets libisemisvastane vahend mida saab spreina peale lasta. See ka abiks. Kampolit peale hõõruda sobib kaa Elektroonikute foorum ikkagi juu. Kui genekal pole vaakumpumpa otsas siis on variant et lihtsalt mõne vene geneka vastu vahetada. Japsi puhul mõistlik. Boschi genekat ikka lihtsam ja odavam parandada või väljavahetada.
            Maailm oleks puhas ja süüta
            kui poleks õllejogurtit
            - Õ.Õ.

            Comment


              #36
              Tundub, et siin sellised teadjamehed lausa. Hea. Ehk oskate öelda, kui palju üks jaapanlase generaatori hooldus maksma võib minna?
              Harjasid on ilmselt võimalik ka kodustes tingimustes vahetada?
              Sound Blaster Live! 5.1 + Sansui AU-9500 + TU-9500 + 2xEstonia 35 AC-021
              www.sansui.us/AU-9500.htm

              Comment


                #37
                Originally posted by Matis@Feb 2 2006, 15:22
                Lameda - mitmesoonega geneka rihmale on mingi spets libisemisvastane vahend mida saab spreina peale lasta. See ka abiks. Kampolit peale hõõruda sobib kaa Elektroonikute foorum ikkagi juu. Kui genekal pole vaakumpumpa otsas siis on variant et lihtsalt mõne vene geneka vastu vahetada. Japsi puhul mõistlik. Boschi genekat ikka lihtsam ja odavam parandada või väljavahetada.
                See libisemise asi - meenub, et vanaisa otsis metsast kuusevaiku ja määris kombaini rihmad sellega, et libisemisi vältida. Peaks ka proovima
                Aga kuidas? Uuel autol vahetada vene generaatori vastu?
                Sound Blaster Live! 5.1 + Sansui AU-9500 + TU-9500 + 2xEstonia 35 AC-021
                www.sansui.us/AU-9500.htm

                Comment


                  #38
                  Originally posted by Nimeta@Feb 3 2006, 14:56
                  Tundub, et siin sellised teadjamehed lausa. Hea. Ehk oskate öelda, kui palju üks jaapanlase generaatori hooldus maksma võib minna?
                  Harjasid on ilmselt võimalik ka kodustes tingimustes vahetada?
                  Korralikus genedega tegelevas teeninduses saab ja on lihtsam kasutada vahetusfondi genesid.Nt. 97 a.vl. Mitsubishi genel tuleb harjade vahetamiseks kogu kupatus lahti võtta,samaaegselt vahetada ka laagrid jne.mis ei ole sugugi odav lõbu.Japside gened kipuvad olema "ühekordse" kasutusega - 300000km ja vahetusfondi gene peale.Info pärineb Soomest,kus omal nahal sai kogetud gene vahetust ja asjalikku selgitust.Soomes maksis vahetusfondi gene 90EUR-i.Eestis võib hind paiguti olla suurem. B-)
                  Kõik meeldiv tuleb lambist...

                  Comment


                    #39
                    @Nimeta, aga miks sa arvad, kohe et sul genekas läbi on? <_<

                    Comment


                      #40
                      Ma jäin ka mõtlema,et miks genekas,asjad viitavad nagu kulunud rihmale.Ja rihma määrida pole mõtet.Tavaline kiilrihm kulutab enda servad ära ja hakkab rihmaseibi põhjas jooksma,sealt tekib vilin(ehk libisemine).Mitme sooneline rihm on teisest materjalist ja muutub lihtsalt ajapikku kõvaks ja rabedaks(siseküljele tekivad mõrad mida on mahavõttes ja painutades näha).Pingutamine aitab sul jõuda korraliku laadimisega teenindusse.Vilin tähendab ikka gene rihma vahetust.
                      PS.olen näinud autosid millel rihm peal nagu pillikeel aga ei lae tulede ja soojendusega,auto seisma jättes rihmaseibid on nii kuumad et tatt susiseb peal(üle 100 kraadi).Aidanud on ikka rihma vahetus&#33;&#33;&#33;

                      Comment


                        #41
                        Originally posted by Matis@Feb 2 2006, 15:22
                        Kui genekal pole vaakumpumpa otsas siis on variant et lihtsalt mõne vene geneka vastu vahetada. Japsi puhul mõistlik. Boschi genekat ikka lihtsam ja odavam parandada või väljavahetada.
                        Ma olen rooma paavst kui Bosch on venelane :lol:

                        Comment


                          #42
                          Originally posted by ats@Feb 3 2006, 23:50
                          @Nimeta, aga miks sa arvad, kohe et sul genekas läbi on? <_<
                          Sest mu autol on vilin + salongitulede võbelemine ja nt ventillaatori kiirusemuutus, kui el. soojendus sisse lülitada.
                          Ja vilin on alati seda tugevam kui on el. tarbimine autos. St. kui konditsioneer, akende-, istme- ja peeglisoojendus välja lülitada, siis on vilisemine lühem.
                          Kui õigesti mäletan. siis rihm vahetati mingi 85000km peal ära, nüüd on mingi 93000 ees.
                          Sound Blaster Live! 5.1 + Sansui AU-9500 + TU-9500 + 2xEstonia 35 AC-021
                          www.sansui.us/AU-9500.htm

                          Comment


                            #43
                            To Supra
                            Kus kohas ma ütlesin et Bosch on vene genekas? Ma ütlesin ju et japse on mõistlik eriti vanemal autol vahetada mingi vene või miksmitte ka Boschi geneka vastu. Kui pole genekal otsas seda vaakumpumpa.
                            Samas on Bosch ja need vene genekad sarnasemad- saab dioode jahutist välja pressida, japsidel on need mingi süldi sees, või on mingi muu ime lahendus. Vanematel variantidel sai selle sültdioodi asemele auk puurida ja diood pressida, uuematel pole sedagi võimalust.

                            to nimeta

                            Tuttava mitsul oli ka mingi kamm genekaga, tuled vilkusid ja vist ei laadind ka vga hästi. Võttis geneka laiali ja seal olid vist lihtsalt mõned kruvid lahti.
                            Maailm oleks puhas ja süüta
                            kui poleks õllejogurtit
                            - Õ.Õ.

                            Comment


                              #44
                              Ok ok,ma tiba nokkisin.
                              Rihma libisemisel tekivad samad vead võbelemine ja mootori pöörete tõustes tõusb ka süsteemi pinge.Kui rihma korra libisema lased siis on nagunii see õhtal(rihm läheb nii kuumaks et tema töö pind muutub rabedaks ja ei nakku enam nii nagu vaja).Ma millegi pärast ei usu et nii vähe sõitnud autol hakkab gene kustuma.Ma arvan et on esmase pingutuse viga ja rihm on juba mitu korda kuumaks lastud.Praeguste külmadega on gene ringi vedamine päris raske,arvestades seda et,mootorilt genele ülekanne on 1:4(mõnel isegi rohkem).Rihma kontaktpind seega kohutavalt väike.

                              Comment


                                #45
                                Originally posted by Nimeta+Feb 4 2006, 10:45--></div><table border='0' align='center' width='95%' cellpadding='3' cellspacing='1'><tr><td>QUOTE (Nimeta &#064; Feb 4 2006, 10:45)</td></tr><tr><td id='QUOTE'> <!--QuoteBegin-ats@Feb 3 2006, 23:50
                                @Nimeta, aga miks sa arvad, kohe et sul genekas läbi on? <_<
                                Sest mu autol on vilin + salongitulede võbelemine ja nt ventillaatori kiirusemuutus, kui el. soojendus sisse lülitada.
                                Ja vilin on alati seda tugevam kui on el. tarbimine autos. St. kui konditsioneer, akende-, istme- ja peeglisoojendus välja lülitada, siis on vilisemine lühem.
                                Kui õigesti mäletan. siis rihm vahetati mingi 85000km peal ära, nüüd on mingi 93000 ees. [/b][/quote]
                                Kas akut oled kontrollinud? happe tihedust kõigis paakides.
                                Tee üks katse, tõsta kuskilt uus täis aku peale ja käivita siis.

                                Teise asjana kahtlustaks alles pingeregulaatorit.

                                ja kui genekas oleks mehaaniliselt läbi, nagu sa arvad, siis peaks ta takistamiseks ikka väga kinni kiilunud olema, mis pole eriti loogiline.

                                Comment

                                Working...
                                X