Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

ise tehtud imobilaiser

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    ise tehtud imobilaiser

    tervist

    plaan siis teha imobo autosse. aga küsimus kuidas teha?!

    Tahaks nii teha et mingi magnet lüliti oleks pastaka hoidja all ning pastaka sees magnet mis aktiveerib selle lüliti. nüüd mure. kuidas/mida peaks ühendama et süüdet saab anda ainult siis kui pastakas on hoidjas? millist lülitit soovitate? või kuidas soovitate asja lahendada?

    ette tänades
    Argentum

    #2
    Pastakaotsa sisse magnet. Pastakaohoidja sisse (võimalikult lähedale pastaka sees olevale magnetile) herkon (herkon- väikeses hermeetilises klaassilindris olevad kontaktid mis sulguvad kui magnet lähedusse pannakse). Relee mähise üks ots läbi selle herkoni süüte alla (sellisesse kohta kuhu tekib pinge kui võtmega on süüde sisse keeratud ja starteri andmisel ära ei kao). Teine relee mähise ots ühendada auto kerega. Relee (normaalselt avatud kontakte kasutada) ühe kontakti külge sama süütest tulev toide ja teise külge süütepooli minev toide juhe (süütepool saab oma toite läbi selle kontakti kui relee on rakendunud) ja lisaks tuleb selle kontakti küljest võtta toide releele (ehk siis sinna ühendada kuhu herkoni üks ots on ühendatud relee mähise küljes) See selleks, et relee oleks koguaeg rakendunud, isegi siis kui pastakas näiteks sõidu ajal välja kukub. Relee laseb lahti ainult siis kui süüde välja keeratakse.
    Kogu asi peaks toimima nii, et kui pastakaas ei ole oma kohal siis herkoni kontaktid on avatud ja relee mähis voolu peale ei saa kui süüde sisse keeratud on. Kui pastakas sisse panna ja süüde sisse keerata, siis relee rakendub ja relee kontaktid lähevad kokku ning süütepool saab voolu peale.

    Mina ise kasutaks kahe ümberlülitava kontaktipaariga releed juhul kui autol pole signalisatsiooni või seda imiteerivat signaal lampi (see valgusdiood mis tavaliselt autodel vilgub kui signa peal). Sellest teisest kontakti paarist kasutaks normaalselt suletud kontakte. Nende külge ühendaks vilkuva valgustioodi koos eeltakistiga. Toite võtaks sellise kaitsme alt kus toide pidevalt peal. Valgusdioodi teise otsa ühendaks auto kerega. Dioodi ühendamisel jälgida polaarsust! Lisaks saaks selle dioodi järgi kindlaks teha kas pastakas on ikka õieti sees (kas magnet ikka herkonile mõjub) kui süüde sees on.

    Comment


      #3
      Kui on sissepritse siis on parem panna relee bensupumpa juhtima, süütele veetakse lisajuhtmed sekundiga peale...

      Comment


        #4
        Seda vaatab igaüks ise mida ta katkestab. Vanemal autol pole näiteks elektrilist kütusepumpa.
        Kui seda seadet veel täiustada, siis võiks näiteks teha nii, et kui salalukk pole maha võetud ja starterit anda siis starteri asemel jookseks vool hoopis signaali pasunasse.

        Comment


          #5
          Ei saa aru miks on üldse vaja mingit lisalülitit kui saab ka ilma ühegi lisalülitita. Kasuta autos juba olevaid lülitusvõimalusi. Muidugi mitte nähtaval olevaid lüliteid. Kasuta näiteks sellist kombinatsiooni "Süütelukk-Helisignaal". Toimib see selliselt, et viies süütevõtme asendisse "Starter" auto ei käivitu. Selles võtme asendis on vaja hetkeks vajutada "Helisignaalile" mis käivitab starteri või mõne muu vajaliku seadme ja võtme selles asendis helisignaal ei toimi (muidu toimib helisignaal igas asendis, nii seisu aeg kui ka sõites, kas süüde sees või väljas) ja see signaali vajutamise liigutus on kõrvalisele isikule märkamatu. Märkamatuks ei jää võõrale aga see kui iga kord asetad pastaka hoidikusse. Seade tarbib tühist voolu (TTL lahtise kollektoriga kivi toiteks) ainult käivitamise ajal, muidu on ta pingetu. Olen sellest siin foorumis ka varem kirjutanud.

          Comment


            #6
            Originally posted by velts@Jan 25 2006, 18:39
            Ei saa aru miks on üldse vaja mingit lisalülitit kui saab ka ilma ühegi lisalülitita. Kasuta autos juba olevaid lülitusvõimalusi. Muidugi mitte nähtaval olevaid lüliteid. Kasuta näiteks sellist kombinatsiooni "Süütelukk-Helisignaal". Toimib see selliselt, et viies süütevõtme asendisse "Starter" auto ei käivitu. Selles võtme asendis on vaja hetkeks vajutada "Helisignaalile" mis käivitab starteri
            nii siis küsimus siis. Palju sellise süsteemi ehitamine maksma võib minna ning kui keeruline selle paigaldamine on?

            Comment


              #7
              Skeem just eriti kalliks ei peaks minema, sest detaile ei ole palju:TTL mikroskeem, 2 türistorit, mõned takistid, dioodike, üks konde, kaks releed. Ja peakski olema kõik. Ühendamisel peab tegema kaks katkestust:üks starteri ahelas ja teine helisignaali ahelas. Sinna vahele lähevadki türistorid. Kui oled Tallinnast või käid vahel siin, siis võid saada nii skeemi ja kui mälu ei peta siis äkki vedeleb laua sahtlis ka valmis seade. Kui elad kuskil kaugemal, siis saada mulle margistatud ümbrik oma aadressiga ja saad skeemi posti teel.

              Comment


                #8
                Originally posted by velts@Jan 31 2006, 16:01
                Skeem just eriti kalliks ei peaks minema, sest detaile ei ole palju:TTL mikroskeem, 2 türistorit, mõned takistid, dioodike, üks konde, kaks releed. Ja peakski olema kõik. Ühendamisel peab tegema kaks katkestust:üks starteri ahelas ja teine helisignaali ahelas. Sinna vahele lähevadki türistorid. Kui oled Tallinnast või käid vahel siin, siis võid saada nii skeemi ja kui mälu ei peta siis äkki vedeleb laua sahtlis ka valmis seade. Kui elad kuskil kaugemal, siis saada mulle margistatud ümbrik oma aadressiga ja saad skeemi posti teel.
                täitsa tallinnlane olen...et võiks ju kokku saada...ja nuh kui sul sahtlis vedeleb see seade siis võiksid rääkida hinnast. äkki teeks äri suts

                Comment

                Working...
                X