Kui see on Sinu esimene külastus, siis tutvu
palun korduma kippuvate küsimustega klikates selleks ülal asetseval lingil. Enne uue postituse lisamist pead Sa registreeruma.
Postituste lugemiseks vali meelepärane foorum allpool olevast nimekirjast.
Teade
Collapse
Foorumi reeglid.
Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
Mille vastu vahetada ümberehitatud ZAZ soojenduse kõrgepingesüütepool(katkestiks on kondekas+kontaktid). Vana on läbi põlenud. Ja sädeme peab läbi lööma umbes kuni 1cm vahemaaga küünlal.
Kõik ideed oodatud.
Jah, ZAZ-i küttesüsteem on kui õudus. Niipalju sellest loetud. Igasugu nõuandeid loetud ajakirjades "За Рулем". Asjal on tõsised puudused, siin ei jõua kõiki ära loetleda.
Soovitan asja ümber ehitada elektrooniliseks. Kui saad kätte ajakirja/brožüüri: "В помощь радиолюбителю" Nr 101, loe lk 62-72. Raamatukogust küsida näiteks.
Pole raske: 1 opakas, mõned transistorid, termotakisti, loogikaelement (K155LA3).
Toitesüsteemi elektrooniline juhtimine. Trükkplaadi, anduri hoidiku jms joonised ja palju kasulikku teksti juurde. Kui vene keelt ei oska läheb raskeks.
Oleks skänner, saaksid kohe skeemi.
Ka vanemates Радио ajakirjades igasugu nõuandeid selle ümberehitamiseks ja kasuteguri tõstmiseks (elektroonika seadmetena siis). Kunagi oli tõsine huvi selle masina vastu, sai seda kirjandust suure huviga loetud.
Originally posted by Elektrik@Feb 8 2006, 15:43 Jah, ZAZ-i küttesüsteem on kui õudus. Niipalju sellest loetud. Igasugu nõuandeid loetud ajakirjades "За Рулем". Asjal on tõsised puudused, siin ei jõua kõiki ära loetleda.
Soovitan asja ümber ehitada elektrooniliseks. Kui saad kätte ajakirja/brožüüri: "В помощь радиолюбителю" Nr 101, loe lk 62-72. Raamatukogust küsida näiteks.
Pole raske: 1 opakas, mõned transistorid, termotakisti, loogikaelement (K155LA3).
Toitesüsteemi elektrooniline juhtimine. Trükkplaadi, anduri hoidiku jms joonised ja palju kasulikku teksti juurde. Kui vene keelt ei oska läheb raskeks.
Oleks skänner, saaksid kohe skeemi.
Ka vanemates Радио ajakirjades igasugu nõuandeid selle ümberehitamiseks ja kasuteguri tõstmiseks (elektroonika seadmetena siis). Kunagi oli tõsine huvi selle masina vastu, sai seda kirjandust suure huviga loetud.
aga kui palju läheks sellise süsteemi tegemine maksma?
Sinu õnneks leidsin selle brožüüri väikse arhiivi. SEADME SKEEM
Ei usu et kalliks läheb, samas vaja ju ka materjali, trükkplaati, puure, söövitusvedelikku, jootevedelikku, tina, tööriistad. Kui need juba olemas pole probleemi, varem elektroonikaga ka tegelenud? Kui jah, siis ei tohiks raskeks minna.
Nuh mõned hinnanäited, et saad ligikaudse maksumuse:
KR544YD1B= 4.-
K155LA3= 5.-
KT805=~8.-
Takid 20 s tükk umbes
Konded kah 2-5 .- ringis, sõltuvalt mahtuvusest
Paar stabilitroni, pote, need kah alla 10.- reeglina
Relee tuleb leida 10V.
Süütepool, mingist vanast masinast.
Nagu paistab et asi on odav. Aga vaadates dokumenti märkad et asi vajab ka metallitööd, ehk see armatuurihoidja seal, 4 pilt ülevalt.
Ise pead otsustama, kas tasub see ära või mitte. Kindlasti on ka muid skeeme,aga kõike kodus pole.
Ja kui leiad ajakirja "За Рулем" ja saad vene k. aru, siis leiad kindlasti lihtsamaid lahendusi asja paremaks tegemiseks.
Küünal võib olla suvaline auto või mootorratta oma, soovitatavalt pika soojuskoonusega. Küünal tuleb ümber ehitada. Keskelektrood koos keraamikaga visatakse välja + keermeosa koos külgelektroodiga.
Ühesõnaga keskelektrood koos keraamikaga tuleb kätte saada ja see läheb siis uude "armatuuri", mille joonis on antud.
Originally posted by ilmar@Feb 8 2006, 23:43 Huvi pärast küsin,oled seda ahju töötavalt näinud,vingu salong täis.Siinkandis paar sapperit koos soojendusega saadaval.
olen töötavana näinud küll, töötas korralikult. Aga millised soojendused, kas hõõgküünlaga, või ümberehitatud?
Originally posted by ilmar@Feb 8 2006, 23:43 Huvi pärast küsin,oled seda ahju töötavalt näinud,vingu salong täis.Siinkandis paar sapperit koos soojendusega saadaval.
Järelikult halvasti hooldatud. Kui korralikult hooldada ja normaalselt kasutada sellist probleemi pole.
Kunagi sai kasutatud ZAZ-i kütteseadet ühe teise (vee)sõiduki soojendamiseks ja töökindluse ning voolutarvituse vähendamise eesmärgil aparaat ringi ehitatud sädesüütele. Kasutusel oli siis modifitseeritud süüteküünal, millele tekitas sädet auto elektrooniline, kuid kontaktidega süüteblokk, koos vastava süütepooliga loomulikult. Keskmine voolutarve oli seadmel umbes 3A, nii et akust jätkus kauaks.
Kogu kremplit juhtis selline seade. Ja täitsa toimis. Kontaktid X1-* peaks olema kütteseadme omad klemmid. Süüteblokile andis impulsid generaator D1-A...C, süüte kontakte imiteeris V5. Bensiinipump oli seadme enda oma, millelt eemaldatud mehaaniline lüliti. Pumba solenoidi juhtis 1s ON/4s OFF suhtega impulssidega D2-A...D. Võimalus oli ringi lülituda ka pumba enda kontaktidele X4 kaudu (toide otse peale). Aku tühjenemise blokiraator on komparaatori A1 peal.
Ei mäleta kõike täpselt, aparaati pole enam minu valduses ka... Ja sellest on pea 10 a. möödas ka B-)
kasutusmugavuse huvides võiks ju kaks õliradikat olla üks salongi teine mootoriruumi kraanid vahele ja kui tahtmist on siis võib teha nõ automaatse kliimaseadme
Originally posted by GU50@Feb 10 2006, 21:28 Kunagi sai kasutatud ZAZ-i kütteseadet ühe teise (vee)sõiduki soojendamiseks ja töökindluse ning voolutarvituse vähendamise eesmärgil aparaat ringi ehitatud sädesüütele. Kasutusel oli siis modifitseeritud süüteküünal, millele tekitas sädet auto elektrooniline, kuid kontaktidega süüteblokk, koos vastava süütepooliga loomulikult. Keskmine voolutarve oli seadmel umbes 3A, nii et akust jätkus kauaks.
Kogu kremplit juhtis selline seade. Ja täitsa toimis. Kontaktid X1-* peaks olema kütteseadme omad klemmid. Süüteblokile andis impulsid generaator D1-A...C, süüte kontakte imiteeris V5. Bensiinipump oli seadme enda oma, millelt eemaldatud mehaaniline lüliti. Pumba solenoidi juhtis 1s ON/4s OFF suhtega impulssidega D2-A...D. Võimalus oli ringi lülituda ka pumba enda kontaktidele X4 kaudu (toide otse peale). Aku tühjenemise blokiraator on komparaatori A1 peal.
Ei mäleta kõike täpselt, aparaati pole enam minu valduses ka... Ja sellest on pea 10 a. möödas ka B-)
Milline süüteküünal selle skeemi järgi sädet peaks andma? Ja kas algaja elektroonik saaks sellega hakkama, kas on mõtet üritada? Ja kui täpne see skeem on?
Comment