Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

Bussi avariivalgus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    Bussi avariivalgus

    Mure siis selline et on ehitamisel väiksemat sorti reisibuss. Ja selle nõutakse avariivalgust. Asi peaks toimima nii.
    1.Paigaltatud on pluss lüliti.
    2.Nii kui keeratakse plusslüliti välja nii terve auto vooluring katkeb ja peab sütima laes 2 lampi mis on eraldi voolu ringiga.( ise juurde tehetud mitte auto originaal.

    Oskab keegi nõu anda kuidas asja lahendada???

    #2
    Lisaaku kuhugi ja relee vehele.Tavaolukorras relee pinge all ja laeb ka lisaakut, voolukatkestuse korral kaob releelt pinge ja lülib lisaaku avariitulede järgi.
    Selle juures ainus puudus on pidev relee koormus auto põhi akule.
    Kui relee asendada elektroonika ahelaga , siis väheneb ka koormus auto akule.

    Comment


      #3
      Lisaks soovitaks ultrabright LED-e valgustites(ja üleüldse salongivalgustites)voolutarve väheneb kümnetes kordades ning avariiakuna võimalik kasutada Li-ioon akut mis normaalsel(mitteavarii) olekul puhverreziimis laadimas - gabariidid ,
      voolutarve,juhtmed jms.palju väiksemad.Kogu asja võimalik keskmist sorti transiga juhtima panna ja ei mingit lülitit. B-)
      Kõik meeldiv tuleb lambist...

      Comment


        #4
        lisa akut kasutda ei tahaks.Kasutakas auto originaal akut aga vahaja mingi lülitus teha jah mis hakkaks jälgima pinge olemas olu aga mis ei tarbiks palju voolu .Releega oleks asi lihtne aga relee võtab kuskil 50mA ja see natu liig akule.

        Comment


          #5
          Mis see plusslüliti endast kujutab? Kas nagu masslüliti või võib mingi osa voolu alla jääda? Kui ei või siis ei saa ka seda akut kasutada.
          Ma ei saa sellest aru, järelikult on see vale.

          Comment


            #6
            nagu massilüliti ainult pluss juhtmel vahel.Voolu alla jäävad tahograaf,kell ja ohutulede ahel.

            Comment


              #7
              Kas sel samal lülitil ei ole kolmandat positsiooni kuhu avariivalgus ühendada?
              Ma ei saa sellest aru, järelikult on see vale.

              Comment


                #8
                Ei ole.

                Comment


                  #9
                  kaks transistori ja kaks taksitit peaks ajama asja ära, kui teisel pool lülitit mingi väike koormus niiet lüliti lahti ühendamise järel vool üle transistori jookseks.
                  Kasuta avariivalguses led'isid, 12V pealt võid valgeid näiteks 4tk + eeltakisti panna jadamisi igasse gruppi, teed siis näiteks neljast ultrabright led'ist pirnid.
                  Lülitamiseks siis mingi väiksem pnp transs, mille emitter aku plussile, baas üle eeltakisti teisele poole lülitit plussile, kollektorist teise (npn) transi baasile läbi eeltakisti, teise transi emitter maha (keresse) ja kollektorile siis need led'ide grupid, igaühel oma eeltakisti.
                  Skeemi ei viitsi joonistada, äkki keegi teine viitsib?
                  Transsideks mingid väikesed transid, eeltakistid transsidele saab arvutada juba transside ja ledide arvu järgi.

                  Comment


                    #10
                    Kuna tegu avarii valgustusega kas siis ei võiks seda asja pingestada ohutulede lülitist kuidagi? Et kui lülitad ohutuled sisse läheb ka see avarii valgus põlema?
                    Maailm oleks puhas ja süüta
                    kui poleks õllejogurtit
                    - Õ.Õ.

                    Comment


                      #11
                      ...Aga kui põhiaku saba annab?Või avariisse sattudes puruneb vms.? h34r:
                      Kasutan kaatris reservvalgustites LED-e ja hiljaaegu sai vahetatud pardasignaaltuled samuti LED-ide vastu.Juhtmed sai asendatud palju peenematega(kaal vähenes ca 2kg võrra) ja akuks on puhverreziimis autosigna aku, millest jagub 16 ultrabright LED-i toimiseks kaks ööpäeva st 48 tundi vähemalt!Rohkem ei ole katsetanud.Lülitina toimib lihtne n-p-n transslüliti mis lülitub automaatselt sisse kui pardapinge kaob(või ise välja lülitan).
                      Ei tasu asja pealekäimisena võtta pigem soovitusena
                      Kõik meeldiv tuleb lambist...

                      Comment


                        #12
                        LED annab ikka ka 10 korda vähem valgust, kui ta 10 korda vähem voolu võtab. Kui vaja mingi osa ära valgustada, siis võib olla otstarbekam üks võimsam pirn kui palju lede igalepoole. Led-i kasutegur ei ole veel märgatavalt hõõglambist parem. Samas vastupidavuses põrutustele annab led silmad ette küll. Sama hinnas.

                        Comment


                          #13
                          Eks avariireziim ikka ökovariant
                          Kõik meeldiv tuleb lambist...

                          Comment

                          Working...
                          X