Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

Pingeregulaatorit vaja

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    Pingeregulaatorit vaja

    Tere.
    Teema on küll autofoorum, aga arvan et ka mootorrataste elektrist võib juttu teha siin.

    Niisiis. Juba ammu aega tagasi kadus rattal (roller tegelt, Piaggio Vespa 200cc, '94) vool nii tuledest, kui ka signaalist. Sai selgeks tehtud et seda põhjustas pingeregulaator/stabilisaator, mis ei lase üleliigset pinget tuledesse. Kuna see oli läbi põlenud, siis põlesid ka pirnid läbi esi- ja tagatulel.

    Sai nüüd käidud erinevates motopoodides, kuid vajalikku osa kuskilt ei pakutud. Olid ainult variandid kus süütepool oleks koos selle jubinaga olnud. Mul aga need kaks eraldi.

    välja näeb ta selline:

    Kiirel ülevaatamisel jäi silma, et enamus juhtmeid mis läksid sellest plokist, läksid tuledesse ja lülitititesse (kontrollin veel, kui masina juurde saan).
    Kas seda regulaatorit millegi kodumaisega asendada annab ? 12V on temakene, kuid motopoest öeldi, et välismaalt tellides alla 100€ pole mõtet loota. Seda on way to much.

    Tevalo poes käisin lüliteid ostmas siis näitasin nendele ka seda plokki. Midagi sellist neil pakkuda polnud, samas me pikalt ei arutanud ka, seega ei küsinud, et kas midagi asemele annab ehitada.

    Ratta elektriskeemi pole ma kuskilt leidnud. (Netist pole isegi selle ratta pilte leidnud :unsure: )
    Kaitse ei väldi lühist, vaid kaitseb lühise tagajärgede eest.

    #2
    On erinevaid generaatori tüüpe ja iga tahab ka erinevat plokki.
    Mul Kawal on püsimagnetiga vahelduvpinge(3 faasi) genekas,mis vajab dioodsilda ja türistore üleliigse pinge lühistamiseks.
    Siis muidugi tavaline süsteem, mis autodelgi(3 faasi) - ergutusmähisega vahelduvpinge genekas.
    Ja veel vene päritolu mopeedide/mootorrataste(ilma akuta - 1 faas) püsimagnetiga alalispinge genekas.Samuti reguleeritakse pinget lühistades.

    Nii, et genekal kaan maha ja siis näed mis seal on.
    Võid ka vaadata biker.ee foorumisse mopeedide alt.
    Ma loodan, et ma elektriliste terminitega väga puusse ei pand.

    Comment


      #3
      Bikerisse olen probleemiga pöördunud juba varem.

      seda, kust ma geneka leiaksin.. veel ei tea. mootorit varem lahti pole kakkunud, seega täpselt ei tea kus ta asub. loodan et mitte nö. seespool masinat. (mootor on siis küljepeal nagu rolleritel ikka).

      mainiks veel et akut antud isendil ei ole, samuti mitte starterit. kick-start ainult.

      ning ühe külje kaane alt leidin väikse ploki mille peale AC kirjutatud. samas kui mõne tule juurest pinget mõõta siis näitab 12v vahelduvvoolu. milleks see AC plokk seal on, ma ei tea.
      Kaitse ei väldi lühist, vaid kaitseb lühise tagajärgede eest.

      Comment


        #4
        nii.. otsustasin et kakuks lahti selle asja, kuna nagunii ta ei tööta enam.

        noaga murdsin siis selle punase kummi tükke sealt pealt. igatahes sentimeetri jagu jõudsin sisse.. siis hakkas üks konde paistma.

        huvitav kas seda kummist jama on kogu see karp täis ?
        lisaks veidi sügavamalt hakkas tulema mingit musta plögast pulbrit. (umbes nagu patareide sees). kas see võiks mõni konde äkki olla ? tundub et kesta enam ümber ei olnud.

        hetkel rohkem ei urgitsenud.. kui ta kogu seda jama täis on siis pean vist hoopis selle musta korpuse lahti lõikama.

        EDIT:

        võtsin nüüd asja täitsa lahti. terve see korpus oli seda punast kummi täis.. :angry:
        anyway.. seal sees on üks asi täiesti ära põlenud.. ainult süsi järel... sihuke neljakandiline ja umbes 2cm pikk.. mõlemas otsas on mingi keraamiline jublakas.

        tegin ka mõned pildid.. kahju et fotokas täpsemalt seda jublakat ei võta. ilmselt sean suuna tevalo poe poole... vaatan mis ka sealt öeldakse.. äkki suudavad asja tuvastada ning midagi asemele pakkuda.

        pildid:

        Pilt 1
        Pilt 2
        Pilt 3
        Pilt 4
        Kaitse ei väldi lühist, vaid kaitseb lühise tagajärgede eest.

        Comment


          #5
          võtsin selle juraka kaasa ja käisin tevalo poes ära tartus.. seal algul uuriti ja puuriti ning öeldi, et see takisti.. keraamiline siis ning keegi ei tea kui suur ta on. igaks juhuks proovisime, et äkki testriga näitab.. ja näitaski.. 1.5 oomi.

          päris kindel muidugi ei ole, et see number õige on, kuid ostsin uue takisti ning transistori. nädalavahetusel proovin ära ja loodan, et toimib.
          Kaitse ei väldi lühist, vaid kaitseb lühise tagajärgede eest.

          Comment


            #6
            Kui stabilisaator läbi põles, peaks sellel ka mingi põhjus olema (lühis väljundis, lühises diood alaldis vms.).
            Hoiatus - muudan oma postituse sisu kuni 30 minuti vältel pärast postitamist.

            Comment


              #7
              seda olen ma isegi üritanud välja mõelda, et mis see põhjus on läbipõlemisel. pakuti et tuled liiga võimsad.. vaatasin järgi.. olid normi piires 50/55W. samas seal regulaatori sees jootekohad polnud just kõige paremad. joodan kõik üle.

              kuskilt mingit kaitset pole leidnud mis läbi põleks, enne kui regulaatori läbi põletab. seega ei tea mis jama on.

              p.s: peal pole originaalregulaator.. seega ilmselt on varem ka läbi kärssand juba.
              Kaitse ei väldi lühist, vaid kaitseb lühise tagajärgede eest.

              Comment

              Working...
              X