Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

Alarm autole

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    Alarm autole

    Tere. Kuna pidevalt on kuulda, et autodelt varastatakse valuvelgi, siis on mul plaan teha selline süsteem: kui autot kallutada siis mingisugune andur fikseerib selle ning edastab signaali telefonile mis omakorda helistab minu telefonile. Kõige pealt olekski tarvis teada mis moodi seda nn. kallutamis andurit teostada? Või on kuskil koguni müügil sellist vigurit. Ning mis moodi teha see helistamise värk. Kas selleks tuleb kuidagi telefoni kallale ka kolviga minna? Mis telefon selleks sobiks? Kas 5110 sobib? (skeemi ma lugeda oskan ja kolviga ringi käia kah)

    Palun aidake mind mu probleemiga. Kui keegi on sellise asjaga hakkama saanud siis oleksin väga tänulik kuuldes teie kogemusi.

    #2
    Lahendus ei ole eriti keeruline. Votad yhe pendli, selle ymber paned mingi r6nga, kummagi kylge paned juhtme. Kui autot kallutada siis vajub pendel vastu r6ngast. juhtmed yhendad telefoni helista klahvi alla. Tuleks veel panna yks sisse välja lyliti ka, et saaks sõidu ajaks väljalylitada

    Comment


      #3
      Poes müüdavaid andureid pole otsinud kuid vanasti tehti kallutusandurit spiraalvedru otsa kinnitatud keraga, mis oli ühendatud vertikaalselt keraga ülespoole ja vedru oli ühendatud massiga. Kera oli ümbritsetud koonusekujulise kupliga mida sai reguleerida soovitava tundlikuse saavutamiseks. Kasutati ka sellist konstruktsiooni, kus koonus oli all ja kiulise traadi otsas rippuv raskust kasutati häire kontaktiks. Selliste andurite puuduseks on see, et need võivad tugeva tuule korral anda valehäiret.

      Comment


        #4
        Mitsi konstruktsiooni puhul võiks pendlit ümbritsev rõngas olla reguleeritava kõrgusega tundlikuse reguleerimiseks.

        Comment


          #5
          Aga kuidas ma peaksin (saaksin) selle kogu nänni telefoniga ühendada nii, et ta helistaks minu numbril. Arvatavasti kiirvaliku klahvi alla tuleb midagi joota aga mida ja kuhu ning kuidas? Palun jagage õpetusi. Telefoniks võtan siis 5110, see on levinud telefon nii et peaks teadjaid olema küll.

          Tänud ette.

          Comment


            #6
            Alarmi pead ühendama releega ja relee normaalselt lahtiolevad kontaktid mobla kiirvalimise klahviga siis ta hakkabki helistama häire korral.

            Comment


              #7
              Kas 5110 helistab kohe või tahab pikemat vajutust? Viimasel juhul peaks impulsi pikendaja vahele panema. Näiteks 555 taimeriga.
              - Vend Hieronymus tunneb Motorola toodete nimekirja kõige paremini, las tema ütleb.
              - Motorola poolt loodud kiipide hulgas ei ole teda üles tähendatud. - Tähendab: ta on Intelist!

              Comment


                #8
                Karta on, et lihtsa vajutusega ei lähe läbi. On 2 võimalust:
                1) Vajutad kiirvaliku klahvile ja siis helistamis nupule (2 vajutust)
                2) Hoiad natukene aega all kiirvaliku klahvi ning seejäral helistab (1 pikk vajutus)
                Kuidas seda tamerit 555 sinna vahele paigutada? Mis moodi (ja missuguse) releega asi ühendada? Ma nagu ei kujuta hetkel veel hästi asja ette. Põhimõte on teada aga teostuse kohapealt on tume maa.

                Comment


                  #9
                  Relee võib olla mistahes tüüpi, peaasi et 12v. Müüakse igas auto varuosade kaupluses ja "Tevalos". Kui oled Tallinnast, siis võin annetada miniatuurse relee ja skeemikesi impulsi pikendamiseks. Taimerist 555. Lisan ka natukene infot.
                  http://www.hot.ee/ps00/ele/555_tut.htm

                  Comment


                    #10
                    Telefonile peaks mingi teise toite ka panema kuna kui koguaeg autolaadia taga on siis on aku varsti pees ja telefon lülitab ennast välja ja tavaliselt välja lülitatud telefoniga ei saa välja heistada.Kahjuks pole ma veel nii kogenud et oskaks sulle midagi välja pakkuda aga arvan keegi siit ikka oskab.

                    Comment


                      #11
                      No ma arvan, et jätan uue aku telefonile mis kestab 6-7 päeva. Siis piisab 1x kui nädalas laadida aga seda tel lammutamist ma küll veel ette ei kujuta. Äkki kegi valgustaks.

                      Comment


                        #12
                        Uuri ka seda skeemikest. Algselt oli see mõeldud juhtmeta alarmi tarbeks kuid mobladega tuleks see lihtsam. Pendli kontaktideks sobiks skeemi lüliti S1. Asja lihtsustamiseks jätaks mikroskeemi Aja B invertorid mängust üldse välja, ainult sisendid 5,6 ja1,2 tuleks voolu tarbimise vähendamiseks ühendada massi ja väljundid 3,4 jääksid üldse õhku sest heligeneraatorist võid sa loobuda. Kõne korral tead isegi, kust kõne tulnud on. Skeemis olevad viivised ei määra midagi (mis see 2 sekundit ikka on). Soovitavalt releeks võiks olla miniatuurne väikese voolutarbega relee, mille ühenda selle elektrolüütkondensaatori asemele mis saab toite optroni 4-dast jalast. Paralleelselt releega pane diood anoodiga maha. Kontrolli, et sa seda dioodi pärivoolu ei pane, muidu teed lühise. Skeemis toodud andmetel toidetakse seadet 9 voldiga. Auto pardapinge aku laadimise korral võib küündida 14,2 voldini, seisuajal muidugi 12v piires. Kogu skeemi võiks toita isegi 12 voldiga sest kivi tööpinge on 3voldist 15 voldini kuid igaks juhuks võid toiteks kasutata stabilisaatorit 7809 ja optroni 5 jalg ühenda 12 voldiga.Skeemi iseärasuseks on see, et peale rakendumist pead tegema reseti, et viia triger ooteseisu.
                        http://members.shaw.ca/roma/seventeen.html

                        Comment


                          #13
                          siis pead ju seda pendlit koguaeg n2ppima kui auto natukenegi kallaku peal on...?

                          Comment


                            #14
                            Lihtlabase pendli kasutamine kallaku peal on tõesti raskendatud aga täiustamise juure võimalik. Professionaalsest vargast ei päästa vist ükski seade. Vaevalt ka valuvelgede vargusest sest olen kuulnud moodusest,et velje varastamiseks pidid keeratama lahti esialgu kõik kinnituspoldid ja siis abilised kergitavad korraks autot ja velg tõmmatakse ära praktiliselt auto kallakut muutmata. Võib-olla aitab selle eelneva nipi vastu löögiandur, mis reageerib teravale löögile (mutrivõtme kolin mutri otsingul)mis aga ei reageeri õõtsutamisele. Kõike ei jõua kaista, sest ega tõeline varas ei ole ka loll. Aitab võib-olla väriseva käega narkari puhul.

                            Comment


                              #15
                              Elou!

                              5110ne kohta seal näidet ei ole aga ettekujutuse peaks
                              saama:

                              http://www.saunalahti.fi/eskohe1/index.html
                              Kui ühendada plaadil pealtpoolt siis on variant
                              et seda nuppu vajutada enam ei saa. 5110-l tulevad raja
                              läbiviigud teisele poole plaati, keeruline on aga sinna saab
                              ka ühendada ja nupu funktsioon jääb alles.

                              Ühest sekundist piisab kiirvaliku klahviga helistamiseks.

                              parimat soovides,
                              gOb
                              Meie üle nalja ei mõisteta!

                              Comment

                              Working...
                              X