Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

Autokülmik

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    Autokülmik

    Kas kellelgi on kogemusi sellise isendiga

    http://ehitusmaterjalid.okia.ee/?op=...id=1228#soodus

    Huvitab kui palju see külmik voolu tarbib. Reklaam ei ütle võimsuse kohta mitte kui midagi.

    #2
    Vs: Autokülmik

    Ei ole kogemusi, aga üsna tõenäoliselt on seal külmutajaks Peltier' element. Neid on mitmesuguseid ja pakuks antud isendi voolutarbeks 6A, ehk siis võimsuseks ~70W.

    Comment


      #3
      Vs: Autokülmik

      Tänud Sebastian! Ise kahtlustasin ka, et see üks amprite röövel on. Autofännid Delfist ütlesid ka, et pole mõtet sellisega jamada. Öö jooksul pidi aku tühjaks "imema"

      Comment


        #4
        Vs: Autokülmik

        Just eile uurisin sarnast isendit sõbra juures.
        Electroluxi mudel oli, 12V/4A ja 48W.
        Diisli akuga (100Ah) oli ta 10 tundi töös hoidnud ja pärast seda masin startis veel täiesti normaalselt.

        Comment


          #5
          Vs: Autokülmik

          25 tundi peaks siis see 4A ne 100Ah se akuga välja vedama(kui aku täis),aga siis o kotis kah.Aga kas see külmik nii ei tee,et ntx nagu toa omagi,et kui temp on piisavalt jahe,siis vahel lülib end automaatselt välja ja ei tarbi.Siis,kui välja lüliks,siis peaks ju veel tublisti kauem vastu pidama.
          otsija

          Comment


            #6
            Vs: Autokülmik
            "Aga kas see külmik nii ei tee,et ntx nagu toa omagi,et kui temp on piisavalt jahe,siis vahel lülib end automaatselt välja ja ei tarbi.Siis,kui välja lüliks,siis peaks ju veel tublisti kauem vastu pidama."
            Ei tee. Ventilaator vuhiseb koguaeg ringi ja mingit külmasensorit ei ole. Kui ma tööpõhimõttest õieti aru sain, siis on sellel elemendil sooja ja külma poole temperatuuride erinevus kuidagi füüsikaliselt konstantne st külm pool saab ainult teatud arvu ( umbes 20 vist) kraade soojemast poolest jahedam olla. Nii et ventilaator jahutab seda soojemat poolt ja vastavalt sellele on jahedam pool ka külmem. St see külmus tuleb loomulikult elementi läbiva elektrivoolu arvelt.
            Soovitan osta sellise mudeli millel 220 toitekas ka ligi oleks. Päris jalgsimatkale seda kasti nagunii ühes ei tari ning ka autoga matkates leidub peatuspaiku kus elekter käepärast on. Oma kogemus on küll positiivne kui juulikuus sai suvelaagris ka kolmandal päeval kastist külma keefiri ja õlut võetud.

            Comment


              #7
              Vs: Autokülmik

              No kui jahedaks seal kapis temp siis läheb??? kui nii 0-5 kraadi kanti ära pigistaks,siis võiks ju ise mingi sellise aegrelee vahele nikerdada,et ntx 10 min töös ja 10 min väljas.saaks jällegi kasuteguri.Muidugi iseküsimus,kui hästi see kapp külma peab.Kui kohe soojaks läheb,kui jahutus kaob,siis ei tasu ära.
              otsija

              Comment


                #8
                Vs: Autokülmik

                No ta läheb nii välistemperatuur miinus viisteist-kakskümmend kraadi. Väljas auto varjus 26 C, see ca 6-10 C. Palaval päeval väga abiks asi. Aga selline odavama otsa mudel, st igasugu sisse-väljalülitamised on suht mõttetu teema, arvestades jahutava elemendi väikest pindala ja 24 liitrit, mis on vorsti-õlut-kohvikoort-piima-võid täis topitud peab külmatootmine ikka kogu aeg käima, et asjal käega katsutav efekt oleks. Asju täis kasti jahutamine võtab aega ikka nii paar tundi ja üle selle, nii et mõistlik on kast täita juba külmkapist võetud söögi-joogiga.
                Konkreetselt voolutarbimise koha pealt 3,3A 12VDC, minu eksemplar on pärit Novaluxist ca 600 eeku Koolboxx nimega. Piisav selleks, et paar korda aastas laagerdamas käia.

                Comment


                  #9
                  Vs: Autokülmik

                  Mul on paar sellist külmikut kasutusel olnud. Parim oli Elektroluxi oma, aga ega igasugu kloonid ka halvad pole. Töötab nagu tavaline külmik ikka, soojendatakse kütteelementi, see siis jahutusvedelikku. Käib ka 220V ja gaas.
                  Suurim probleem siiani korraliku 12-14V pinge saamine. T4 taga sigaretisüütaja pesa pole ja pika juhtme puhul jõudis taha ainult 7,8v töötava kapi puhul. Tegu oli Salomes müüdavate spiraalsete jätkujuhetega. Tegin siis kiiresti uue , kobedama 220v kaabliga, aga ikka jäi seda vähe järgi. Mingi 10,5V

                  Oskab keegi suveks soovitada, kas peaks voolu kohe kuskilt eraldi vedama ja kuidas ?
                  Tarbijaid oli ka selle ühe sigaretisüütaja pesa peale palju. Mobla laadija, läpaka 12V toide, fotoka akude laadija ja külmkapp.
                  Gaasi peale ei taha bussi teist ka tööle panna, kuna sealt tuleb parasjagu põlemisgaasi (soe ja haiseb)

                  12V küttekeha on vist ka lahjem, kui 220V oma. Parim tulemus autos oli läbi 220V muunduri, aga see on hirmus vooluraiskamine.

                  Korra on olnud ka laenatud veneaegne autokülmik-kompressoriga. Toimetas veel 9V peal ka ilusti külma teha. Siis oli selle jaoks eraldi teine aku kaasas, mis päeval sigaretisüütajast laadis (laiskus, mis muud
                  Aga selle kapiga koos ei saanud bussis magada, muidu oli parim, mida siiani proovinud.

                  Analoogsed lääne omad on kuskil hinnaklassis 6000 eek.

                  Comment


                    #10
                    Vs: Autokülmik

                    Esmalt postitatud Tupsu poolt
                    Oskab keegi suveks soovitada, kas peaks voolu kohe kuskilt eraldi vedama ja kuidas ?
                    Tarbijaid oli ka selle ühe sigaretisüütaja pesa peale palju. Mobla laadija, läpaka 12V toide, fotoka akude laadija ja külmkapp.

                    12V küttekeha on vist ka lahjem, kui 220V oma. Parim tulemus autos oli läbi 220V muunduri, aga see on hirmus vooluraiskamine.
                    Võta siis otse akult see 12V. Pane mingi 15A kaitse vahetult aku lähedale ja vea veidi jämedam juhe - pingelang väiksem.
                    Samal põhjusel ka autovõimenditel (mis tavaliselt pagassis) 12V juhe on jäme nagu tross .

                    Aga kaitse igal juhul, jäme juhe võib muidu sellise lühise korraldada, et...

                    Ega see 12V->220V muundur külmkapi puhul väga vooluraiskamine polegi kui arvestada nende 12V Peltier' elemendiga külmikute ebaefektiivsust. Voolu võtavad nii mis hirmus, aga peale paari õllepurgi nad suurt ära ei jahuta. Ventikas on neil kõigil ja häält teeb seegi.
                    Ja ega kõik "suured" kapid pole kompressoriga, on ka selliseid "vaikselt mulksuvaid" isendeid, ka vene omi.

                    Comment

                    Working...
                    X