Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

Teeks autole veojõukontrolli

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    #16
    Vs: Teeks autole veojõukontrolli

    Esmalt postitatud RabbitBoy poolt
    Tekkis mõte et võiks teha ise veojõukontrolli!
    Iseenesest ei tohiks selles midagi keerulist olla. ABS-i andurid ratastel loeks rataste põõrlemiskiiruse ja mingi erinevuse tekkimisel hakkaks ABS vastavat ratast pidurdama.
    Nüüd oleks vaja mingi skeem välja mõelda aga kas siin foorumis leiab sellist pädevat inimest kes natuke aidata oskaks või viitsiks!
    ABSi andurid kontrollivad, kas ratas pöörleb või on blokeerunud, mitte ei mõõda ratta pöörlemiskiirust. Seega ei ole veojõukontrollil nendega suurt midagi teha. Kui just auto kuskil hanges kinni ei istu, nii et ainult üks ratas käib ringi, siis võib selliseset süsteemist isegi kasu olla. Aga ise ehitatud süsteemiga tänavale küll ei tohi minna, sest autotootjad kulutavad suht suuri summasid selliste süsteemide arendamiseks-katsetamiseks. nii et otsusta ise kas sa suudad ise samapalju kui terve inseneridest koosnev meeskond kel suhteliselt piiramatud resursid kasutada.
    vastuseks kasutajale Ints: just enamus veojõukontrolle just nii toimibki, et pidurdab kiiremini pöörlema hakanud ratast, veojõu suunamise teeb ära differ.

    Comment


      #17
      Vs: Teeks autole veojõukontrolli

      Ei ole see veojõukontroll nii keeruline midagi kui ABS on küljes. Pidurdab seda ratast mis kiiremini lippab ja tõmbab mootori võimsust kah maha. Differ ei suuna juba ammu mingit veojõudu.
      Iseasi on kodukootud nikerdise töökindlus. Jäärada sõites võib ju katsetada kuid vaid siis kui pealtvaatajaid ei ole...
      Pisut lugemist: http://auto.howstuffworks.com/28000-...-explained.htm

      Comment


        #18
        Vs: Teeks autole veojõukontrolli

        teemaga võiks seostuda termin drifting: http://en.wikipedia.org/wiki/Driftin...ner_techniques
        kuskil ajakirjas oli hiljuti midagi kirjutatud driftmeter´i kohta, kahjuks ei leia artiklit enam,
        (googelist kavähe abi), et uurida, mis põhimõttel seade töötab,
        kuidagi rataste liikumise, kiirenduse suuna ja vist ka kompassi näitu analüüsides ...
        tulemustest võis hulga huvitavat välja lugeda.

        Comment


          #19
          Vs: Teeks autole veojõukontrolli

          Nägin kuskil netis AVRiga skeemi,kus olemasolevalt ABS süsteemilt oli võetud ratta andurite signaalid ja juhiti ABSi solenoide.(ei leia praegu ülese).Süsteemi oli võimalik paigaldada ainult autole millel on tehase ABS.

          Comment


            #20
            Vs: Teeks autole veojõukontrolli

            Differ ei suuna juba ammu mingit veojõudu.
            Mis seda teeb siis? Loomulikult suunab differentsiaal veojõudu ühelt rattalt teisele...kui üks kinni jääb, hakkab teine ringi käima (kergem siis) kui seda kergemini ringi käivat pidurdada, hakkab esimene ringi käima! lihtne ja loogiline. Diffreid muidugi mitmeid erinevaid, oma põhimõtetega, ntx torsen differ toimib just vastupidi, kui 1ratas hakkab läbi libisema, suunatakse momenti teisele rattale pigem ja nii kuni suhtega 80:20.
            Veojõukontroll oleks küll vahva asi, kui keegi selle ise suudaks valmis teha. See, et arkist ümberehitusluba jms taotlema minna ja soome/rootsi teste tegema, see on ka ausaltöeldes BS. Loogiline et selline isetehtud aretis on nagu ta on, aga tuleb lihtsalt ennekõike mõelda turvalisusele ja sellele rohkem rõhku panna. Väga tore ju kui inimesed nuputavad asju välja, tahaksin näha, et keegi reaalselt ka sellise asja valmis teeb ise, oleks väga OK
            Fibaro juhtmevaba koduautomaatika - www.indome.ee
            Tark kodu vähem kui 500€ eest

            Comment


              #21
              Vs: Teeks autole veojõukontrolli

              See, et arkist ümberehitusluba jms taotlema minna ja soome/rootsi teste tegema, see on ka ausaltöeldes BS.
              Ei ole BS.Sa mine ja proovi siin arvele võtta tehase poolt toodetud auto/mootorratas,mida saab arvele võtta näiteks Saksamaal,Soomes,Rootsis,Lätis,Leedus jne..( ühesõnaga ELi riikides),aga mille kohta meie registris puudub tüübikinnitus.Esimese asjana saadetakse sind teste tegema.Mis puutub rooli ja pidurisüsteemide ümberehitusse,siis loe läbi liikluseeskirjad ja sellega seotud valitsuse määrused.
              Vana helitehnika remont Pärnus

              Comment


                #22
                Vs: Teeks autole veojõukontrolli

                Ise aretada on mõistlik vast LSD differ. Korralikus mudas ei ole nagunii lukustile mingit vastust nendest "pidurdan-läbilibisevat ratast" süsteemidest. Esisillal lahjem, tagusillal kõvem muidu hakkavad koodid murduma.
                Maailm oleks puhas ja süüta
                kui poleks õllejogurtit
                - Õ.Õ.

                Comment


                  #23
                  Vs: Teeks autole veojõukontrolli

                  Ei ole BS.Sa mine ja proovi siin arvele võtta tehase poolt toodetud auto/mootorratas,mida saab arvele võtta näiteks Saksamaal,Soomes,Rootsis,Lätis,Leedus jne..( ühesõnaga ELi riikides),aga mille kohta meie registris puudub tüübikinnitus.Esimese asjana saadetakse sind teste tegema.Mis puutub rooli ja pidurisüsteemide ümberehitusse,siis loe läbi liikluseeskirjad ja sellega seotud valitsuse määrused.
                  Misasja sa arvele siin võtma lähed?? ega sa autot ei ehita ju! Mõte on ju iseenesest registris olevale autole veojõukontroll teha, ala panen sportväljalaske, seda ka ei või teha, pead ka arkist loa taotlema jms, et riik raha saaks ja paberid korras oleks. Kui teema algataja teeb enda autole veojõukontrolli ning saab asja toimima, siis müts maha tema ees, keegi ei pea ju kunagi teada saama, et ta seal midagi ise surkinud on... ÜV- mehed vaatavad, et auto korras oleks, kui mingi elektroonika jubin juures on, pole nende asi... ega nad sul chipi ka ei tuvasta ju. Kui pidurid korras ja tehniline pool ok, siis rahu majas. Veojõu paned lüliti alla, et igal vajalikul hetkel oleks asi võimalik välja lülitada. Punkt.

                  Olen lugenud läbi Ark-i tehnonõuded sõidukitele ja tean väga hästi, mida tohib ja mida mitte.. aga sellegipoolest 5-10% autosid eestis liigub ringi, millel on pandud võimsamad pidurid ntx. Mingit probleemi ei ole, see mingi mõtetu jonni ajamine, et teemaalgataja initsatiivi maha suruda? las teeb,uurib, ehitab...teeb ainult head ju!
                  Fibaro juhtmevaba koduautomaatika - www.indome.ee
                  Tark kodu vähem kui 500€ eest

                  Comment


                    #24
                    Vs: Teeks autole veojõukontrolli

                    Teemaalgataja ammu kadunud aga möll käib edasi. Mõnel ei ole vist ettekujutust mis juhtub kui pihustid möödasõidul välja lülituvad või "veojõukontroll" vale ratast pidurdab. Hea on udu ajada, kui ei oska elektroonikat, füüsikat ja ei tunne autondust. Sest kui seda oskas, ei ajaks pada iseehitamisest.

                    Comment


                      #25
                      Vs: Teeks autole veojõukontrolli

                      Teemaalgataja ammu kadunud aga möll käib edasi. Mõnel ei ole vist ettekujutust mis juhtub kui pihustid möödasõidul välja lülituvad või "veojõukontroll" vale ratast pidurdab. Hea on udu ajada, kui ei oska elektroonikat, füüsikat ja ei tunne autondust. Sest kui seda oskas, ei ajaks pada iseehitamisest.
                      ehe... vbl asi ongi selles, et jagan autondust ja tegelen ise ka praegu iseehitusega (estfield valmib) seega on mul väga hea meel, kui inimesed leiutavad ja mõtlevad asju välja...miks see halb on? ma ei ütlegi, et kahtlast süsteemi auto peal rakendada. Muidugi võiks endale selgeks teha kõigepealt misasi on veojõu kontroll! Veojõukontroll ei lülita pihusteid välja, ajad sassi stabiilsuskontrolliga, veojõu kontroll justnimelt aitab kontrollida ratastele minevat momenti, ehk veojõudu. Ja seda siis vastavalt teise poole vedavat ratast pidurdades! Kui sul on tagasillaveoga auto, siis veojõud pidurdab üht v teist tagumist ratast vastavalt vajadusele. Kui asja läbimõeldult teha ja endale selgeks teha, misasi on veojõu kontroll, siis ma ei näe põhjust miks ei võiks seda ise katsetada teha? Kui kõik on korralikult tehtud ja läbi mõeldud, siis ei hakka süsteem lambist ju valet ratast pidurdama vms, eks see veojõu kontroll tulegi abiks pigem kohaltvõtul, kui külglibisemisse läheb auto, siis ehk ka natuke, aga vähe...selle jaoks ongi eraldi stabiilsuskontroll, mis siis vajadusel katkestab ka kütusepeale andmise

                      Lauri @ erialalt autotehnik
                      Fibaro juhtmevaba koduautomaatika - www.indome.ee
                      Tark kodu vähem kui 500€ eest

                      Comment


                        #26
                        Vs: Teeks autole veojõukontrolli

                        Nojah, lase käia siis. Peaasi et enesehinnangust puudu ei tule. Õnneks ei ole eriti ohtu et sa selle valmis saad ja linna peale sõitma tuled.
                        Teistele soovitus: võtke roosad prillid peast.

                        Comment


                          #27
                          Vs: Teeks autole veojõukontrolli

                          Nojah, lase käia siis. Peaasi et enesehinnangust puudu ei tule. Õnneks ei ole eriti ohtu et sa selle valmis saad ja linna peale sõitma tuled.
                          Teistele soovitus: võtke roosad prillid peast.
                          et siis kohe isiklikuks ajame asja? Mis saab sul selle vastu olla, kui keegi midagi asjalikku ei teeb? Kurb on su suhtumine, muud midagi. Lihtsalt kui sa ise elementaarseid asju autoehituse juures ei tea, siis ei ole lihtsalt mõtet hakata siin teisi maha tegema! Mina ntx olen elektroonika (igasugu kondekad, transistorid jms) teemal suht algaja, aga ma ei lähe teise teemasse karjuma, et seda pole mõtet teha, niikuinii valmis ei saa jne..

                          Kust küll tuleb selline nõme suhtumine inimestel?
                          Fibaro juhtmevaba koduautomaatika - www.indome.ee
                          Tark kodu vähem kui 500€ eest

                          Comment


                            #28
                            Vs: Teeks autole veojõukontrolli

                            Mõte on ju iseenesest registris olevale autole veojõukontroll teha, ala panen sportväljalaske, seda ka ei või teha, pead ka arkist loa taotlema jms, et riik raha saaks ja paberid korras oleks.
                            Pidurid ja väljalase on täiesti erinevad asjad.Sa võid omale sport väljalaske panna,midagi hullu ei juhtu (peale selle,et kaaskodanike närve natuke rikud kõvema lörinaga).Pidurid ja roolisüsteem on aga sellised asjad,mille asjatundmatu ümberehitus muudab sõiduki kaaskodanikele ohtlikuks.Selles on vahe.Kui sa oled eeskirju lugenud,siis sa peaksid väga hästi teadma,et selline ümberehitus on keelatud.
                            Vana helitehnika remont Pärnus

                            Comment


                              #29
                              Vs: Teeks autole veojõukontrolli

                              Pidurid ja väljalase on täiesti erinevad asjad.Sa võid omale sport väljalaske panna,midagi hullu ei juhtu (peale selle,et kaaskodanike närve natuke rikud kõvema lörinaga).Pidurid ja roolisüsteem on aga sellised asjad,mille asjatundmatu ümberehitus muudab sõiduki kaaskodanikele ohtlikuks.Selles on vahe.Kui sa oled eeskirju lugenud,siis sa peaksid väga hästi teadma,et selline ümberehitus on keelatud.
                              Jah, seda kindlasti, et reaalselt asjatundmatu ümberehitus ei ole hea asi. Aga antud teemas on küsimus veojõukontrolli elektroonika tegemises. See tähendab, et pidureid, ega roolisüsteemi ega mittemidagi muud ümber ei ehitata! (nagu mina aru sain) Sellepärast ma ei näegi probleemi, miks ei võiks proovida seda asja? iseasi jah tegelt, et kas sellega ka tänavale tulla, samas kui on tehtud mingi lahendus nii, et kui mingi rike tekkib, siis lülitab süsteemi välja. Sel juhul ei näe mingit probleemi.
                              Ja kui loed tehnonõudeid, siis näed ka, et sportsummuti on ka keelatud niisama lambist teha ja ka palju muud. Nagu aru sain teemaalgatajast, siis teda ei huvitanudki see, kui seaduslik see tegevus ark-i jaoks on.
                              Paljud järgi aidatud autod eestis ei ole arkiga kooskõlastatud, kuid on 100% turvalisemad ja ohutumad enamustest liiklusvahenditest.
                              Fibaro juhtmevaba koduautomaatika - www.indome.ee
                              Tark kodu vähem kui 500€ eest

                              Comment


                                #30
                                Vs: Teeks autole veojõukontrolli

                                Esmalt postitatud KaruTEC poolt
                                Mõnel ei ole vist ettekujutust mis juhtub kui pihustid möödasõidul välja lülituvad
                                tahad, demonstreerin
                                Hea on udu ajada, kui ei oska elektroonikat, füüsikat ja ei tunne autondust. Sest kui seda oskas, ei ajaks pada iseehitamisest.
                                kõik nimetet omadused on olemas ja ikka ehitan igast mõttetusi ise

                                lauri_s: vejõukontroll teeb just seda, et võtab jõudu maha. pidurite rakendamine on rohkem just stabiilsuse teema.... kuigi esineb ka kerget pidurite rakendamist veojõukontrolli poolt. eriti libedal kiilasjääl ja sedagi vaid hetkeks, et esmane arusaamatus lahendada. vähemalt minu igapäevakulgur väljendab ennast selliselt. järjekord midagi sellist - 1. turbo maha, 2. throttle maha, 3. pihustinr N maha, 4. ühele rattale kerge laks piduriga. peale seda, kui piduriga lagistamine on tulemust andnud, annab pihusti tagasi ja hakkab ise õhku lisama. see piduri trikk juhtub vaid väga libedal ja juhul, kui kohapealt startides korralikult pedaali vajutada. praeguste ilmadega jõuab ainult punktini 2, vahel harva ka kuni 3'ni.

                                Ei ole ise ühtki veojõukontrolli teinud, küll aga kuhjaga igast muid sarnaseid "idiootsusi" ja ei näe ka probleemi sellise pudina tegemisel, kuniks tead mida teed.

                                Comment

                                Working...
                                X