Kui see on Sinu esimene külastus, siis tutvu
palun korduma kippuvate küsimustega klikates selleks ülal asetseval lingil. Enne uue postituse lisamist pead Sa registreeruma.
Postituste lugemiseks vali meelepärane foorum allpool olevast nimekirjast.
Teade
Collapse
Foorumi reeglid.
Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
Aga ma ei ole veel aru saanud, kuskohast see Soome Rootsi jutt tuli ekspertiisi kohapealt üldse? Keegi on konkreetselt käind asja uurimas, et siin seda suure suuga räägib? Kui enne Lotus 7 projekti asja uurisin, öeldi mulle, et kõik testid katsetused toimuvad eestis ja aega võib minna ca nädal. Vajadusel võin ka juures seista (kui närv vastu peab)
Fibaro juhtmevaba koduautomaatika - www.indome.ee
Tark kodu vähem kui 500€ eest
Aga ma ei ole veel aru saanud, kuskohast see Soome Rootsi jutt tuli ekspertiisi kohapealt üldse? Keegi on konkreetselt käind asja uurimas, et siin seda suure suuga räägib?
Minu heal tuttaval täiesti KONKREETNE kogemus olemas.Ostis omale Saksamaalt mootorratta (mis -oh õnnetust:valmistatud USA turu jaoks).Saksamaal oli ratas ilusasti arvel,Lätti-Leetu-Soome saab kah arvele võtta,aga Eesti ARK ei saa!Tahad arvelealun!Mine tee Soomes-Rootsis piduri ja müra testid ära (maksab kokku ca 30K).Kusjuures tegemist pole mingi ise ehitatuga,vaid tehase toodanguga.
See minu jutt läheb küll veidi teemast mööda,aga mida ma tahan öelda:Asi ei ole nii,et ma suvaliselt ehitan oma autot ümber.Kui sa minu juttu ei usu,siis mine küsi ARKist järgi,mida nad arvavad sinu ümber ehitusest.
Samuti ei maksa ühte patta panna võistlus ja tänavasõiduauto.Paljude võistlusautodega on keelatud tänaval sõita.
Kiire otsing ARKi kodulehel annab (tõsi,jutt käib üksikkorras ehitatud auto kohta) , tsitaat:
Üksikkorras valmistatud M1 ja N1 kategooria sõidukil peab olema omavalmistatud kere või raam. Pidurisüsteem ja rool peavad olema tehases seeriaviisiliselt valmistatud autolt. Vähemalt järgmised osad ja seadmed peavad olema e- või E-sertifitseeritud:
1) esiklaas;
2) turvavööd;
3) rehvid;
4) valgustus- ja valgussignalisatsiooniseadmed;
5) tahavaatepeegel.
Teema kokkuvõttes võiks öelda,et kui sa tahad oma autole veojõu kontrolli teha,siis pead sa kasutama tehases toodetud valmis lahendust.
Millal see mootoratta asi toimus täpsemalt? 2006 kevadel, kui alustasin oma projektiga, rääkisin ma ARK-i spetsialistiga ja sellest ka minu initsatiiv, et ei ole tarvis seepärast soome-rootsi sõitma minna. Muide, ei ehita võistlusautot, vaid selget tänavasõidu B-kategooria sõidukit. Ja tema konkreetsed sõnad olidki, teed auto valmis tood kohale, teevad katsetused (Ka pidurdusmaad jms mõõdetakse eestis) (ehk mootoratta jaoks teine tehnoloogia, et soome saadeti) Ja kui auto katsetused üle elab, saab tüübikinnituse, millega siis ARK büroosse jalutada, ca 5000+ eeki maksta ning ongi arvel Odav muidugi ei ole see iseehitus. Ei saagi olla!
Antud teema polegi selles ju, et kas võib seaduslikult teha veojõukontrolli autole!? Uhh... saage sellest juba üle/aru. Teema algataja tundis huvi sellest, et kas ja kuidas oleks võimalik seda ise teha. Ei ole ju meie arutada kuhu v millele ta seda kasutama hakkab. Vbl teebki mingile jääraja autole!? Ei tea ju. See et ta auto hiljem selle iseehitusega seaduslikuks saada vms on 100% tema enda isiklik asi.
Uskuge mind, paljud asjad oleks leiutamata, kui kõik üritaksid 100% koguaeg järgida seadusi/reegleid!
Fibaro juhtmevaba koduautomaatika - www.indome.ee
Tark kodu vähem kui 500€ eest
eh, et ikka küsida-küsida! Elektroonikast niipalju ikka jagan, kui autol tarvis. A'la ise kokku joota mingeid elektroonilisi seadmeid jms vot sellega pole veel eriti tegelenud. juhtmeid vedada jms ei ole eriti keeruline tegevus, eriti veel el. skeemi põhjal ja doonorauto juhtmete olemasolul!(mootoripoolne juhtmestik olemas) Eks saaks ka keerulisemate asjadega hakkama, kui süveneks, kuid ei näe põhjust selle projekti puhul mingeid elektroonikailmutusi kasutada. Tuled põlema, mootor tööle ja mida seal enam teha? no näidikud jms loogiline
Aga ma ei näe põhjust, miks sa üritad asja koguaeg isiklikuks ajada? Midagi targemat ei ole öelda, siis mõtled välja mingi asja, millega tõrva tulle visata? Igastahes edu sulle su tegemiste juures Loodan vaid, et sa enda asjadesse sama skeptiliselt ei suhtu.
Fibaro juhtmevaba koduautomaatika - www.indome.ee
Tark kodu vähem kui 500€ eest
Sa oled natuke valesti aru saanud jah Mina ei olegi tahtnud veojõukontrolliga midagi teha/aretada, seda tahtis teemaalgataja... mina vaatasin aint, et kõik muudkui laidavad ja üritasin teemaalgatajale natuke positiivset vastukaja tekitada, et ei ole kõik nii hirmus ja võimatu!
Fibaro juhtmevaba koduautomaatika - www.indome.ee
Tark kodu vähem kui 500€ eest
Nüüd oleks vaja mingi skeem välja mõelda aga kas siin foorumis leiab sellist pädevat inimest kes natuke aidata oskaks või viitsiks!
Sellest lausest loen mina küll välja,et teema algataja ei taha mingit valmis lahendust kasutada,vaid soovib seda ise ehitada.
Sellest lausest loen mina küll välja,et teema algataja ei taha mingit valmis lahendust kasutada,vaid soovib seda ise ehitada.
Nojahnoh! Mis seal vahet on? iseenesest võib ju leiutada! Selles ongi kogu küsimus mu arust olnud, aga siin kohe vastukaja, et ei tohi, ära tee jne. Las teeb, kui tahab, kui valmis saab toimiva asja, siis ju väga-väga lahe minuarust! Tulevane auto-elektroonika insener vbl
Fibaro juhtmevaba koduautomaatika - www.indome.ee
Tark kodu vähem kui 500€ eest
Comment