Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

Auto pingeregulaatori modimine

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    Auto pingeregulaatori modimine

    Probleem selline, et sõidan lühikesi otsi ning talvel külmaga ei lae akut täis. Suvel oli pinge kusagil 14...14,2V, talvel külmaga mõni kümnendik ehk rohkem.
    Kas tuleks kõne alla regulaatori korpuse eraldamine miinusest läbi pärilülituses dioodi (ise mõtlesin mõnda schottky-dioodi, sellel pingelang alla 0,5V)? See tõstaks väljundpinget dioodi päripingelangu võrra. Teine võimalus on muidugi uus regulaator kuid asi huvitab just põhimõtteliselt. Niimoodi võiks ju saada pool voldikest pinget juurde. Ilmselt tuleb arvestada ka sellega, et dioodist hakkab läbi jooksma ka ergutusmähise vool. Suveks lühistaks dioodi jälle ära, siis ei hakka akut keetma.
    Mis arvate? On kellelgi kogemusi? Või õnnestub regulaatori pingesisendi vahele diood pista? Pole enne lahanud, ei tunne konstruktsiooni. Autoks Fiat Tipo kuid eks need regulaatorid ole kõik sarnase ehitusega, igatahes generaator on 9 dioodiga.

    #2
    Vs: Auto pingeregulaatori modimine.

    Dioodiga ei saa pinget juurde teha. Joonista paberile ja saad aru. Oli ka sarnane idee kunagi.
    Vaheta aku ära.
    Ma ei saa sellest aru, järelikult on see vale.

    Comment


      #3
      Vs: Auto pingeregulaatori modimine.

      http://www.autoosad.ee/ seal pakutakse nii 14V, 14,5V , 14,7V, 15V pingega regulaatoreid.Vaja ainult teada, mis firma genekas peal on.Muidugi üks võimalus veel - ameerika kuiv aku, võtab vastu väga suuri laadimisvoolusi aga siis jääb genekas vist lahjaks.

      Comment


        #4
        Vs: Auto pingeregulaatori modimine.

        Genekas vist lahjaks ei jää, olenevalt autost võib sealt kuni 100A võtta. Kui muud tarbijad maha arvata, siis 20...30A ikka. Pigem proobleemiks see, et 14,7V ja 15,0V regulaatoritega jääb lampide (näit. esituled) eluiga lühikeseks. Muidugi tavalised akud ei salli kiiret laadimist, see kah tõsi.
        Võibolla reaalsem oleks aku laadimine otse generaatorilt, mis 15V-se (või rohkemgi) regulaatoriga ja muu tarbimine teha läbi ühe-kahe võimsa Shottky.
        Lihtsalt mõttevälgatus selline..

        Comment


          #5
          Vs: Auto pingeregulaatori modimine.

          Esmalt postitatud Heinar poolt
          http://www.autoosad.ee/ seal pakutakse nii 14V, 14,5V , 14,7V, 15V pingega regulaatoreid.Vaja ainult teada, mis firma genekas peal on.Muidugi üks võimalus veel - ameerika kuiv aku, võtab vastu väga suuri laadimisvoolusi aga siis jääb genekas vist lahjaks.
          Tean et müüakse, mõte oli ise teha ning selline, millel talvel saab pinget tõsta, suvel (eriti pikkadel otstel) laseks pinge jälle normi. Talvel on 5 kuni 10 min. otsad, need ei lae akut korralikult täis. Mul karbussiga masin ning sisselaskekollektori all asub päris võimas küttekeha, mis külmalt tarbib kümneid ampreid voolu. See vool ei tule küll päris otse aku pealt vaid seda juhitakse geneka laadimislambi otsa kaudu, et kui genekas madalatel pööretel ei lae, on ka lisarelee kontaktid lahti ning sel ajal ei küta.
          Ja kui see kütab, jõuab akusse selle võrra vähem voolu.
          Akut pole mõtet vahetada, suvega on elektrolüüdi tihedus ära kukkunud, kusagil 1,20...1,22 kõigis purkides. Kuna elektrolüüt sarnaneb sel juhul juba rohkem "veega", siis laadimisel ei õnnestu sellest "veest" enam korralikku voolu läbi lasta, elektrolüüt lihtsalt ei juhi piisavalt. Tekibki nö. surnud ring - aku on küll tühjapoolne kuid laadimisvoolu hakkab piirama elektrolüüdi suur takistus. Kui aku korralikult (ka tiheduse järgi) täis laadida, hakkab kohe ka auto peal laadimist näitama (aretasin aku + juhtmega paralleelselt peale maki osutindikaatori, sealt hea laadimist/tuhjenemist jälgida).
          Kunagi ammu läksin Exide-salongi omale uut akut ostma, kuna esimeste külmadega sai minust vastu mu enese tahtmist jalakäija. Aku oli 1,5 aastat vana. Müügimees kuulas mu mure ära ning ei müünudki mulle akut... Saatis koju ja ütles, et keeda akut kuni 3 päeva, siis saab asja. Et tema oli ühte 2 nädalat mulistanud ning sellest oli kah asja saanud. Tegingi nii ning hiljem kärutasin sellega veel mitu aastat ringi. Lihtsalt seda juttu, et "kui aku keema hakkab, siis on ta täis", ei maksa tõena võtta. Kõige kindlam on ikka aeromeetriga sees ära käia ning mulistada seni kuni tihedus on normis ning enam ei kerki.

          Esmalt postitatud Elukaz poolt
          Dioodiga ei saa pinget juurde teha. Joonista paberile ja saad aru. Oli ka sarnane idee kunagi.
          Vaheta aku ära.
          Kas sarnane idee siis auto pingeregulaatoriga ei toimi nagu 7805-ga, kui sellel vastu maad mineva jala vahele diood või stabi panna? Siis peaks ju auto oma kah üritama hoida oma 14 volti, ainult et mõõteahela maaots (ja koos sellega ka dioodidel olev pinge) on dioodi pingelangu võrra kõrgemale tõstetud. Või panen puusse?

          Comment


            #6
            Vs: Auto pingeregulaatori modimine.

            Esmalt postitatud sebastian poolt
            ...Võibolla reaalsem oleks aku laadimine otse generaatorilt, mis 15V-se (või rohkemgi) regulaatoriga ja muu tarbimine teha läbi ühe-kahe võimsa Shottky.
            Lihtsalt mõttevälgatus selline..
            Täitsa huvitav mõte, ainult et siis on vaja ligi 100A dioodi. Vaatasin ka mis nad maksavad - jääb vist ära Ja suvel läheks aku ikkagi keema...
            viimati muutis kasutaja muhkel; 05 m 2006, 22:27.

            Comment


              #7
              Vs: Auto pingeregulaatori modimine.

              Talvel on 5 kuni 10 min. otsad, need ei lae akut korralikult täis.
              5minutit on piisav et akut laetuna hoida, isegi diislil.
              Kas sarnane idee siis auto pingeregulaatoriga ei toimi nagu 7805-ga, kui sellel vastu maad mineva jala vahele diood või stabi panna? Siis peaks ju auto oma kah üritama hoida oma 14 volti, ainult et mõõteahela maaots (ja koos sellega ka dioodidel olev pinge) on dioodi pingelangu võrra kõrgemale tõstetud. Või panen puusse?
              7805 pole suurem asi näide. Paremini kirjeldaks situatsiooni ntx patarei, mille pinget oleks soov dioodiga tõsta.
              Ma ei saa sellest aru, järelikult on see vale.

              Comment


                #8
                Vs: Auto pingeregulaatori modimine.

                Vaata ikka uuesti kui kõik tavapärased tarbijad taga on, mis on siis laadimispinge - kohe kindlasti natuke vähem kui klimp peaks tekitama.Pealegi on see ammune tõde, et lühikeste otste puhul soovitatakse ikka kord kuus lisalaadimist teha.Kõige mõttekam vast võimsam genekas panna ja/või Optima aku(mingi 3500.-).

                Comment


                  #9
                  Vs: Auto pingeregulaatori modimine.

                  Esmalt postitatud Heinar poolt
                  Vaata ikka uuesti kui kõik tavapärased tarbijad taga on, mis on siis laadimispinge - kohe kindlasti natuke vähem kui klimp peaks tekitama.Pealegi on see ammune tõde, et lühikeste otste puhul soovitatakse ikka kord kuus lisalaadimist teha.Kõige mõttekam vast võimsam genekas panna ja/või Optima aku(mingi 3500.-).
                  Selge see, et pooltühja akuga on pinge väiksem, kust see vool muidu tekiks. Pinget mõõtsin täislaetud aku korral ja siis oli ta tiba üle 14V.

                  Esmalt postitatud Elukaz poolt
                  ...7805 pole suurem asi näide. Paremini kirjeldaks situatsiooni ntx patarei, mille pinget oleks soov dioodiga tõsta.
                  Mul on tunne et mu üle irvitatakse ning see tunne ilmselt ei peta mind.
                  Surfasin veidi ja leidsin oma ideele kinnitust:
                  http://www.detomaso.nu/~thomast/alternator/
                  ja
                  http://web.mac.com/mjcalabrese/iWeb/...tor%20Mod.html

                  Tänan kõiki vastamast, ilmselt läheb tinutamiseks

                  Comment


                    #10
                    Vs: Auto pingeregulaatori modimine.

                    Keegi ei teinud nalja (vähemalt ma ei saanud siis sellest aru) vaid igaüks pakkus välja omi lahendusi omaenda kogemuste järgi.

                    Nüüd dioodi otstega paralleeli lüliti ja ongi "Leto/Zima" valik olemas
                    Samas teostuse suhtes kas see aas pole siis needi all kinni mis sealt ära lõigatakse äkki annab seda ära kasutada.
                    Maailm oleks puhas ja süüta
                    kui poleks õllejogurtit
                    - Õ.Õ.

                    Comment


                      #11
                      Vs: Auto pingeregulaatori modimine.

                      Mnjah, rääkisime üksteisest mööda, mulle tundus et sa tahad dioodi panna gene korpuse ja auto maa vahele.
                      Huvitav kui palju antud lahenduse puhul sealt dioodist voolu läbi käib?
                      Ma ei saa sellest aru, järelikult on see vale.

                      Comment


                        #12
                        Vs: Auto pingeregulaatori modimine.

                        Kui diood regulaatori ja geneka korpuse vahele panna, peaks dioodist läbi käima regulaatori vool (tühised kümned milliamprid) + ergutusmähise vool (pakun et kuni max 3A).

                        Comment


                          #13
                          Vs: Auto pingeregulaatori modimine.

                          Minul on selline lahendus kasutusel juba üle poole aasta. Auto on Lada samara ja sellel on regulaatori peale kirjutatud 5A. Selline peaks siis olema ergutusmähise vool. Kasutasin 6A dioodi, 3A seal vastu ei pidanud. Veel niipalju et gene on 80A aga see ei tohiks ergutusmähise vooluga otseses sõltuvuses olla. diood on pandud siis alaldi ja regulaatori vahele, vene genekas on seal juhe, niiet polnud vaja midagi lõhkuda
                          Elekter on niisugune asi mida ei näe, aga tunned - ja kui tunned siis enam ei näe

                          Comment


                            #14
                            Vs: Auto pingeregulaatori modimine.

                            Esmalt postitatud tiit poolt
                            Minul on selline lahendus kasutusel juba üle poole aasta. Auto on Lada samara ja sellel on regulaatori peale kirjutatud 5A. Selline peaks siis olema ergutusmähise vool. Kasutasin 6A dioodi, 3A seal vastu ei pidanud. Veel niipalju et gene on 80A aga see ei tohiks ergutusmähise vooluga otseses sõltuvuses olla. diood on pandud siis alaldi ja regulaatori vahele, vene genekas on seal juhe, niiet polnud vaja midagi lõhkuda
                            Ergutusmähise vool ei tohiks eriti üle 3A olla:
                            "For example, in an alternator rated to produce 70 amperes of DC, the field current will be less than 2 amperes." ( http://en.wikipedia.org/wiki/Alternator ) See, mis regulaatoril kirjas, on ilmselt tema maksimaalne lubatav vool.
                            Lahkasin oma geneka kah lahti, panin dioodi samuti alaldi ja regulaatori vahele, täitsa lihtsalt sai panna, tõin alaldist tuleva juhtme genekast välja, diood vahele ja edasi geneka klemmi külge, diood jäi väljapoole genekat. Pool volti juures nigu naksti! Dioodiks arvuti toiteplokist võimas schottky diood. Tavalise dioodiga tõuseks vist liiga palju. Ampermeeter hakkas kohe paari amprit näitama.

                            Comment


                              #15
                              Vs: Auto pingeregulaatori modimine.

                              Tere
                              Võtaks vastu talve vana teema üles.
                              Mul 120A Valeo generaator. Laiali pole ise veel kiskunud, aga kusagilt neti avarustest on silma jäänud, et kuni 5A võib sealt regulaatorist läbi käia. Laadimispinge (olgu aku täis või tühi) 13.8V, sõidud lühikesed, talvel probleemid. Generaatori remontija ütles, et kõik on korras, harjad vahetas ainult ära, kuna genekas juba maas ja tema juures oli. 13,8V on tema väitel OK, aga mina usun, et minu muredele annaks 0,5V lisavolti leevendust. Kas on mingit vahet, kas panna diood regulaatori ja massi vahele või regulaatori ja "+" vahele? Või ainus kriteerium on see, kuhu füüsiliselt paremini ligi pääseb? Ja kui tahaks natuke rohkem, kui 0,5V. Nt 0,7V, kuidas siis toimida?

                              Comment

                              Working...
                              X