Probleem selline, et sõidan lühikesi otsi ning talvel külmaga ei lae akut täis. Suvel oli pinge kusagil 14...14,2V, talvel külmaga mõni kümnendik ehk rohkem.
Kas tuleks kõne alla regulaatori korpuse eraldamine miinusest läbi pärilülituses dioodi (ise mõtlesin mõnda schottky-dioodi, sellel pingelang alla 0,5V)? See tõstaks väljundpinget dioodi päripingelangu võrra. Teine võimalus on muidugi uus regulaator kuid asi huvitab just põhimõtteliselt. Niimoodi võiks ju saada pool voldikest pinget juurde. Ilmselt tuleb arvestada ka sellega, et dioodist hakkab läbi jooksma ka ergutusmähise vool. Suveks lühistaks dioodi jälle ära, siis ei hakka akut keetma.
Mis arvate? On kellelgi kogemusi? Või õnnestub regulaatori pingesisendi vahele diood pista? Pole enne lahanud, ei tunne konstruktsiooni. Autoks Fiat Tipo kuid eks need regulaatorid ole kõik sarnase ehitusega, igatahes generaator on 9 dioodiga.
Kas tuleks kõne alla regulaatori korpuse eraldamine miinusest läbi pärilülituses dioodi (ise mõtlesin mõnda schottky-dioodi, sellel pingelang alla 0,5V)? See tõstaks väljundpinget dioodi päripingelangu võrra. Teine võimalus on muidugi uus regulaator kuid asi huvitab just põhimõtteliselt. Niimoodi võiks ju saada pool voldikest pinget juurde. Ilmselt tuleb arvestada ka sellega, et dioodist hakkab läbi jooksma ka ergutusmähise vool. Suveks lühistaks dioodi jälle ära, siis ei hakka akut keetma.
Mis arvate? On kellelgi kogemusi? Või õnnestub regulaatori pingesisendi vahele diood pista? Pole enne lahanud, ei tunne konstruktsiooni. Autoks Fiat Tipo kuid eks need regulaatorid ole kõik sarnase ehitusega, igatahes generaator on 9 dioodiga.
Comment