Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

Segukell

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    #16
    Vs: Segukell

    se on nagu lihtsam

    Comment


      #17
      Vs: Segukell

      se eelmine siis sellelt lehelt
      http://www.redline.lt/magazine/spec-.../article/17/1/

      Comment


        #18
        Vs: Segukell

        Vana teema, aga mõtlesin, et kirjutan enda analoogsest projektist ja küsin ka pisut nõu.
        Skeemi aluseks võtsin elektroonilise termomeetri skeemi siit - http://www.circuit-projects.com/mete...nd-lm3914.html

        Muudatused mis tegin olid järgmised:

        viimase LM3914 asendasin logaritmilise LM3915'ga, sest "rikas" ots pakub vähem huvi
        mõõtepiirkonnad panin paika järgnevalt - U1 0V/0,25V; U2 0,25V/0,5V ja U3 0,5V/1,2V
        esimene bargraph on roheline, teine bi-color 7 esimest segmenti rohelised ja 3 viimast punased ja kolmas on bi-color "tagurpidi" nii et 3 esimest punased ja 7 viimast rohelised. 6 punasest LED'ist moodustub siis stoihhomeeri piirkond.
        toiteks võtsin 7805T mis kannatab kuni 1A koormust
        takistid R2, R3 ja R4 valisin 620 oomi mis peaks tagama 8 mA voolu +5V toite juures LED'i kohta. Lisaks tõmbasin takistite otsad kokku ja läbi 5K pote maha mis annab ka dimmerdamise võimaluse.
        sisendisse lisasin puhvri LM324 baasil

        Kõik töötab ilusti ja nurisemiseks pole nagu põhjust, aga tahaks asja pisut paremaks teha. Esiteks võtab asi kuidagi palju voolu ja multimeetriga mõõtmine andis kõikide LED'ide põlemisel tarbitavaks vooluks pea 0,4A. Ehki 7805T on varustatud võikese radiaatoriga läheb asi üsna kuumaks. Tekkis mõte teha lihtne PWM 555 baasil ja lasta LED'ide voolud läbi MOSFET'i maha. Ühtlasi saaks nii lahendada ka dimmerdamise probleemi. Kas see võiks töötada?
        Teiseks tekkis selline mõte, et bi-color LED võiks näidata millal ECU töötab "open-loop" ja millal "closed-loop". Ehk siis millal lambda signaal pendeldab min ja max vahel ja millal annab suhteliselt stabiilset väljundit. Kas LM324 kolme kasutamata op-amp'i baasil oleks seda reaalne teostada?

        Comment


          #19
          Vs: Segukell

          Esmalt postitatud ahto555 poolt
          VEsiteks võtab asi kuidagi palju voolu ja multimeetriga mõõtmine andis kõikide LED'ide põlemisel tarbitavaks vooluks pea 0,4A. Ehki 7805T on varustatud võikese radiaatoriga läheb asi üsna kuumaks. Tekkis mõte teha lihtne PWM 555 baasil ja lasta LED'ide voolud läbi MOSFET'i maha. Ühtlasi saaks nii lahendada ka dimmerdamise probleemi. Kas see võiks töötada?
          maha? pigem ühendaks mosfet LED-id lahti? p-juhtivusega mosfet on tänapäeval üsna hea.

          Voolu kokkuhoidu annab 7805 asemel impulssregulaatori R-785.0-0.5 kasutamine.
          If you think education is expensive, try ignorance.

          Comment


            #20
            Vs: Segukell

            Kui tahad segu jälgida osta/ehita Wideband lamba kontroller koos wideband sensoriga.
            Tavaline ehk. narrowband lambda näitab ainult kui segu on 14.7, ülejäänud ala jälgimiseks see ei kõlba.

            Tavalise vs. lairiba lambda.

            Comment


              #21
              Vs: Segukell

              Esmalt postitatud ahto555 poolt
              Teiseks tekkis selline mõte, et bi-color LED võiks näidata millal ECU töötab "open-loop" ja millal "closed-loop". Ehk siis millal lambda signaal pendeldab min ja max vahel ja millal annab suhteliselt stabiilset väljundit. Kas LM324 kolme kasutamata op-amp'i baasil oleks seda reaalne teostada?
              Selleks peab nähtavasti mingi taimer olema. Kui kavatsed narrowband-ga edasi toimetada (mis minu meelest on muidugi täiesti mõttetu tegevus), siis close/open loop üleminekut LED ikkagi ei hakka usaldusväärselt näitama.
              Ja veel - miks seda üldse vaja on?
              Kui soovid ECU-s fuelmappe muuta, et segu õigeks saada ning seejärel reaalset AFR-i mõõta, siis ilma widebandita on see nagu peaga vastu seina jooksmine, usu mind
              Kui tahad teada, kas WOT (wide open throttle) korral on segu õige siis jällegi narrowband ei aita - annab ühesuguse väljunpinge olgu segu siis 13AFR või 8AFR.
              Kui tahad autosse lihtsalt ilusat jõulupuud plinkivate LED-ga siis kärab ka narrowband muidugi...

              Comment


                #22
                Vs: Segukell

                Tänan kõiki kes viitsisid vastata!

                Eriti tänulik olen Andrei'le, sest tema poolt pakutud idee kasutada PWM'i high-side'i peal läks paar päeva tagasi ka reaalselt töösse. Kodus vedelesid mõned IRF9540 transistorid ja asi sai breadboard'i peal kokku pandud. Toimib ideaalselt. Dimmerdamise ulatus on tunduvalt suurem (tarbitava voolu järgi üle 10 korra) kui lihtsalt potekaga ja pea 100 mA tarbimist maksimum heleduse puhul nagu niuhti läinud. Skeem ise koosneb 7 pulgast.
                Kuna 7805T ikka veel soojeneb, siis kaalun ka võimalust 5V switching kivi kasutada toiteks. eBay's jäi mõistliku hinnaga (4USD koos saatekuludega) silma LM2575T-5.
                KillFrenz'ile ja sebastiani'le tahaks aga öelda, et saan suurepäraselt aru nii teoorias kui praktikas wide-band ja narrow-band lambda mõõteulatustest ja täpsusest. Kahjuks tuleb mul seda segukella kasutada ühe elektroonilise seadme kontrolliks ja see seade saab oma info auto(de) originaallambda(de)lt. Ka mulle ei mahu näiteks pähe miks uuematel 4 silindrilistel reas mootoritele on väljalaskekollektorisse topitud autotehaste poolt 2 narrow band lambdat selle asemel, et kasutada ühte wide-band sensorit. Kas tõesti tuleb nii odavam?
                Tõepoolest ei saa ma selle segukella abil teada kas rikka segu korral on AFR (air/fuel rate) 8 või 13, kuid minu jaoks ei ole see ka oluline. Vaja on näiteks näha kas auto originaalpihustitel on piisavalt läbilaskevaru, et suuremetel mootorikoormustel segu lahajaks kätte ei lähe ja selle ülesandega saab segukell kindlasti hakkama.

                Comment


                  #23
                  Vs: Segukell

                  Selge pilt.
                  Aga teeme natuke reklaami ka, mul üle üks uus ja karbis Innovate LC-1 koos punase kella ja boschi anduriga + muu juurde kuuluv kola.

                  Hind 3000.-

                  Comment


                    #24
                    Vs: Segukell

                    Ahtole.Teine lambda kati taga on kati töö kontrollimiseks.

                    Comment


                      #25
                      Vs: Segukell

                      onujüri
                      Kui Te minu postitust tähelepanelikumalt loeksite, siis saaksite aru, et jutt käis lambda anduritest mis vahetult väljalaskekollektoril. Lambda mis asetseb pärast katalüsaatorit omab ainult kontrollivat funktsiooni ja "closed-loop"'is stoihhomeeri hoidmisel mingit rolli ei mängi.
                      Asi nimelt selles, et mitmetel uuematel 4 silindrilistel reas mootoriga autodel (ise ole näinud seda lahendust TOYOTA AVENSIS 2,0L) on vahetult väljalaskekollektoril 2 narrow-band lambda andurit ehk 1 lambda 2 silindri kohta.

                      Comment


                        #26
                        Vs: Segukell

                        Vabandust,see vastus oli reuterile mõeldud.onujüri

                        Comment


                          #27
                          Vs: Segukell

                          Huvitav kas mõnda sellist andurit kah leidub, mõistliku raha eest, mille torkad näiteks summutisse ja selle abil õnnestuks mõõta kas segu on lahja, norm või rikas? Sellisest asjast oleks mootorratta karburaatorite reguleerimisel abi

                          Comment


                            #28
                            Vs: Segukell

                            Esmalt postitatud ints0000 poolt
                            ... mootorratta karburaatorite reguleerimisel abi
                            see "külm" lamdaandur, mis peale katalüsaatorit käib ... vbl
                            mul tutikas küttega universaalne andur aga seda ei raatsi ratsida
                            üks kehrakas töötas emexi sõiduautode vanaraua ettevalmistuses, käi sealt läbi ja räägi

                            Comment


                              #29
                              Vs: Segukell

                              Esmalt postitatud sebastian poolt
                              Wide band Lambda on juba teine tera, aga hirmkallis.
                              Wideband lambda andur ise on tegelikult odav....sama hind pmt mis narrowbandil kui võrrelda võrreldavaid asju nagu seda oleks näiteks boshi originaaltooted. (Kumbki andur veidi üle kilo)

                              Kui aluseks võtta see et narrowbande toodetakse ka B osand miski neljasaja krooniseid siis vahe muidugi kolmekordne.

                              Mis teeb widebandi kasutamise kallimaks on see, et tarvis läheb spetsiaalset kontrollerit ja süsteem peab olema kalibreeritud et temast ka kasu oleks. (Kontrollerit pole vaja kui kasutada vähe pädevamat progeaju) Widebandi näidu jälgimiseks on minu meelest siiski parim lahendus ikka numbritabloo abiga, ledidega on kuidagi ebamugav kasutada ja ledirida on pealevaadates arusaamatum kui AFR või lambda näit numbrilisena.

                              Innovatei komplekti peaks saama juba 2,8k eest ukse taha kui ei eksi nii et hakkab ära kaduma DIY kittide mõte mille õigsuses sa ei saa kindel olla. Wideband komplekt on ikka testi, seadistamise või diagnostikaseade mis peab täpne olema.

                              Comment


                                #30
                                Vs: Segukell

                                Esmalt postitatud jeff01 poolt
                                Mis teeb widebandi kasutamise kallimaks on see, et tarvis läheb spetsiaalset kontrollerit ja süsteem peab olema kalibreeritud et temast ka kasu oleks.
                                Seda loomulikult silmas pidasingi, kontrollerita on WB üsna kasutu jublakas ja enamus ECU-sid mõistab siiski NB sensori väljundpinget. Innovate kontrollerile saab määrata ka NB väljundi lisaks, kui seda peaks vaja minema ja kui ECU tunnistab "tavalise sensori" asendajat.

                                Veidi OT-na...ise kasutan Innovate G3 seieriga (steppermootoriga) näidikut, mis tegelikult üsna tavaline voltmeeter. Täpseid tulemusi saab küll hiljem logist vaadata, aga puhtalt visuaalse asjana tundub osutiga näidik mugavam, kui numbriline ja mõnevõrra odavam LED-näidik - mis on selles 2,8k Innovate kit-is kaasas.

                                Comment

                                Working...
                                X