Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

Päevatulede automaatika

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    Päevatulede automaatika

    Auto on 1992 Escort ja tahaks teha nii, et süüdet lülitades lähituled põlema lähevad. On saadaval küll paigaldusega aga tundub, et peaks ka ise hakkama saama umbes poole odavamalt. Kui Teil on aimu kuidas seda täpselt teha või teate soovitada kohta millelt copy-paste on võimalik, siis... Ja mida lihtsamalt seda vähem lolle küsimusi tuleb

    #2
    Tevalos on saadaval päevatulede automaatlüliti. Seade peaks sobima enamusele automarkidele ning kaasas on ka eestikeelne paigaldusjuhend. Link on selline:

    http://www.tevalo.ee/cgi-bin/web_store.cgi...960-586&lng=est

    Comment


      #3
      Tjahh, koos paigaldusega pakuti 400 eeki. Võidaksin ilmselt ajas

      Comment


        #4
        Kõige lihtsam lahendus oleks paigaldada lihtne 12V relee,mille mähis on lülitatud süüte ahelasse.Keerad süüte sisse ja relee rakendub.
        Vana helitehnika remont Pärnus

        Comment


          #5
          Et siis nagu süüdet puutud, kohe tuled põlema? Kuidas aku seda üle elab? Käivitus-tuled suurem koormus?

          Comment


            #6
            Võid panna ka nii,et relee lülitub sisse siis,kui generaator laadima hakkab,ehk mootor töötab.
            Muide,autoakule soovitatakse näiteks külmal talvel enne starteri andmist mõneks hetkeks sisse lülitada lähituled.
            See on selleks,et külm aku "ärkaks ellu" enne starteri andmist,mille puhul aku peab välja andma väga suure voolu.
            Külma aku puhul kohe käivitamine võib aku rikkuda.
            Vana helitehnika remont Pärnus

            Comment


              #7
              äkki räägid täpsemalt, kuhu ma selle relee sinna aretan

              Comment


                #8
                ...sellel tevalo jubinal pole ka sellist asja küljes ,et kui paned kaugtuled kustuvad pooled ära...

                ja tegelikult pole see nii lihtne ,et paned ühe relee vahele ja tuled põlevad...pealegi ei kustu siis ka pooltuled ära kui kaugtuled pannakse

                Comment


                  #9
                  TEGELIKULT ON VEEL NII ET PÄEVAL TOHIVAD ÜLDSE AINULT ÜHED TULED KORRAGA PÕLEDA st. et päevatuledega koos enam midagi muud sirada ei tohi(parktuled ikka peavad-vähemalt tagumised). Sellise süsteemi jaoks kulus mul lisaks olemasolevale lähitulede releele veel 2 releed ja üks diood lisaks, kusjuures üks relee peab olema ümberlülitav (5 klemmi)
                  Elekter on niisugune asi mida ei näe, aga tunned - ja kui tunned siis enam ei näe

                  Comment


                    #10
                    Asi kipub väga keeruliseks minema. Et ei unustaks tulesid sisse lülimast panin ma oma vana Scorpa valssi mängima, kui tulesid ei ole sisse lülitatud. Selleks kasutasin Tevalost ostetud kolme jalaga kivi UM66. Meloodiate valik oli siis suur, pidi ainult tähele panema, et see kivi oleks L tähega, sest siis mängib lugu lõputult, kuni tulede sisselülimiseni. S tähega mängib meloodiat ainult korra. Kivi toitepinge madaldamiseks kasutasin stabilisaatorit 7805, väike VH kapsel ja paar dioodi, keelamaks muusika mängimise käivitamisel

                    Comment


                      #11
                      No aga see valss peaks hakkama ka siis mängima kui auto seisma jätad ja tuled põlema jäävad. Ei arva et kaks lisareleed siis eriti keeruline oleks.
                      Elekter on niisugune asi mida ei näe, aga tunned - ja kui tunned siis enam ei näe

                      Comment


                        #12
                        Selle valsi kohta niipalju, et on väga lihtne skeem, mis annab märku nii sellest, et sõidad ilma tuledeta; kui ka sellest et seistes on tuled peale jäänud ;D
                        skeem koosneb summerist ( valsi mängijast ) ja dioodisillast - lisaks tuleb ta õigesti ühendada, et tekiks asjal effekt.
                        Head susserdamist !

                        Comment


                          #13
                          Ehk aitab see link usinaid mehi!
                          http://my.tele2.ee/vigri/paevatuled.html
                          On kinni peetud nõuetest ja asjalikke soovitusi hulgas, väikese ümberkohandamisega peaks saama igale autole istutada. Head proovimist!

                          Comment


                            #14
                            Seda saab ka lihtsamalt ilma mingi releeta. Tõsta kaitsmekarbis päevatulede toide mõne sellise koha peale, kust süüte sisselülitamise korral pinge peal ja asi korras.
                            Tulede lüliti jääb kogu aeg sisselülitatud asendisse. See varjant on ka sellepoolest hea, et mootori käimise ajal saad lülitist tuled välja lülitada. Aga pead vaatama seda, et park tuled sama grupi peal ei ole, muidu ei saa neid põlema panna kui mootor seisab.

                            Ainult jälgi seda, et ahelad ikka kaitsmetega kaitstud oleks.

                            Comment


                              #15



                              -----------------------------------------------------
                              Selgituseks niipalju, et K1 on lahutava kontaktipaariga relee voolule ~ 0,25A
                              ..
                              Kuidas asi töötab: kui mootor käivitub, kustub aku/õli tuli ja kondenesaator c1 hakkab tühjenema. olles lõplikult tühjenenud ühenduvad relee K1 kontaktid mis tüürivad tulelülitile plussi..

                              Comment

                              Working...
                              X