Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

Kommutaator

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    Kommutaator

    Tere!

    Paluks abi järgmises küsimuses: Minu Skoda Felicial ütles kommutaator üles, võtsin kätte ja võtsin lahti eesmärgiga parandada. Skeemike seal sees on üsna lihtne, aga kuna olen autoasjanduses võhik, siis kas keegi oskaks pakkuda mingit netiviidet mõnele tüüpilisele kommutaatori skeemile?

    Kommutaator ilmselt ei ole selle asja õige nimi, aga olen kuulnud seda nii kutsutavat, tegemist on siis süütepooli juures oleva väikese karbikesega, mis ilmselt genereerib süütepooli mähise tüürimiseks impulsse. Kui keegi pakuks sellele asjandusele pädeva inglisekeelse nimetuse, siis ehk leiaks googlest midagi, aga "commutator" on inglise keeles hoopis miskit muud.

    Asi on suhteliselt vanaaegne ja lihtsalt ehitatud, niiet ise parandamine peaks olema üsna jõukohane - koosneb kuuest väikevõimsustransist (BC 546/556), ühest suuremast transist (või türistor, pole veel uurinud, mis mark on, korpuse küljes) kahest suurema võimsusega dioodi moodi asjast, ühest paari keeruga takistile mähitud poolist, ühest elkost ja peotäiest takistitest.

    Tänud ette,
    Martin

    P.S Kuna poes küsitakse sama asja eest ca 500 raha (mille eest???), siis tundub mõte parandada üsnagi ahvatlev

    #2
    Vs: Kommutaator

    Tüüpviga. Ühel tuttaval küpses see umbes iga pooleteise aasta järel ja nii kolm korda... Eestis vähemalt keegi ei pidavat neid parandama, kuid kui isiklik auto, siis võiks ju küll skeemi üles joonistada ja korda teha.

    Comment


      #3
      Vs: Kommutaator

      Kommutaatoriks teda nimetataksegi, aga kui nii hea keiss on siis loomulikult proovi parandada. Arvatavasti see kõrgepinge (suur tranns) läbi. Algul võid proovida kasvõi mõnest vanast kuvarist välja joota selle transi.
      Maailm oleks puhas ja süüta
      kui poleks õllejogurtit
      - Õ.Õ.

      Comment


        #4
        Vs: Kommutaator

        Montaaži järgi skeemi ülesjoonistamine on üks tänamatu töö...aga kuna oli vaja ja hetkel aega ka oli, sai asi ära tehtud.
        Võimsustransistor, mis seal kasutati oli BU931, mõõtsin, oligi õhtal (baas-emitter siire lühises), Tevalost sain uue 55 krooni eest. Praegu ma selle skeemi töösse isegi sügavamalt ei süüvinud, proovin kõigepealt, äkki oligi ainult selles viga.
        Asi sai kokku pandud ja läheb täna uuesti autole peale, kui töötab, siis õnnestus 350 krooni kokku hoida uue ostmise arvelt.
        Tänud kõigile, kes vastasid.
        Martin
        P.S. Kommutaator on laiemalt levinud mõistena teatavat tüüpi seadeldis, mis võimaldab voolusuuna perioodilise ümberpööramisega saada vahelduvvoolugeneraatorist alalisvoolu...seda jublakat millega mul tegemist oli kutsutakse ka rahvasuus nii, aga mis ta päris õige nimi võiks olla ei teagi...

        Comment


          #5
          Vs: Kommutaator

          Tavaliselt lõpetab töö viimane jõutrants.

          Comment


            #6
            Vs: Kommutaator

            Transistor vahetatud, karp uuesti kokku pandud ja auto nurrub taas mõnusalt...ülejäänud asja sisusse süüvimisest pääsesin.

            Aitäh kõigile, kes sõna võtsid...

            Kokku läks asja parandamiseks 150 krooni, sellest 100 moodustasid bussipiletid Tartu Tevalosse sõiduks...arvestades et tööstuslik sama asi maksab 460 siis oli võit märkimisväärne. On ikka lahe omada autot, kus kõik elektroonika ei ole integreeritud või eposse valatud

            Martin

            Comment


              #7
              Vs: Kommutaator

              Ei ole lahe, kuna pole korralikult kompaunditud siis võis seetõttu läbi minna.

              Comment


                #8
                Vs: Kommutaator

                No kui kord kaheteistkümne aasta järel peab elektronsüüte lõputransi ära vahetama, siis pole see veel katastroof. See et see asi oleks ühe klotsina ei takistaks läbiminekut kuidagi, aga vahetamine läheks kalliks. Kui ise kompaundida siis saab ka korralikult teha...ja kestab kaua. Pealegi on soojuseraldusvõime ja komponentide töötemperatuur parem.
                Maitse asi...mõnigi vana kooli mees eelistab diskreetsetel komponentidel elektroonika ja sissepritse asemel karburaatoriga autot, sest tollel saab ise näpud õliseks teha. Sõltub sellest, kuidas aega ja viitsimist ning oskusi on tegeleda. Minule igatahes meeldib.

                Martin

                Comment


                  #9
                  Vs: Kommutaator

                  nimetatakse inglise keeles süütesüsteemi võimsusastmeks - ignition power stage...tegelik probleem on mu arust selles, et soojust eraldav osa (süütepool) ja jahutust vajav osa (seesama võimsusaste) on teineteisele liiga lähedal. kui on sügavam huvi, uuri,kuidas need komponendid paigaldati 80-ndate Chrysleril/Dodgel...

                  Comment

                  Working...
                  X