Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

Vintsi toide läbi muunduri

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    Vintsi toide läbi muunduri

    Tere,

    probleem (eeldatavalt seetõttu et ei ole elektriga niiväga sina-peal). Bussil on 24 V elektrisüsteem ja vaja paigaldada vints kuni 1200 kg kaaluvate autode kaldteed mööda bussi sikutamiseks. 24 V vintsid maksavad aga kuidagi väga palju ja mõte oleks kasutada 12 V vintsi (näit. seda ) ja muundurit (näit. seda). Kas aga muundur selle üle elaks? Toodete kohta on ka kuidagi väga vähe infot. Ega poel kogemust, palju sellise vintsi voolutarve võiks olla? Või millest lähtuvalt üldse vaatama peaks?

    Aitähh.

    #2
    Vs: Vintsi toide läbi muunduri

    Ma soovitaksin uurida http://www.4x4.ee/ foorumit. Seal on nende vintsidega kokkupuutunuid rohkem. Samas soovitan otsida ikka 24 V vintsi-kuna suurte vooludega tegu saad sama võimsuse korral poole väiksema vooluga läbi. Juhtmed peenemad, relee ei pea nii võimas olema, muundurit ei ole vaja. Samas üks tuttava tuttav otsis just võimalust kuidas 12 V maasturil 2 akuga 24 V vints tööle panna. Sul poleks vaja midagi aretada.
    Maailm oleks puhas ja süüta
    kui poleks õllejogurtit
    - Õ.Õ.

    Comment


      #3
      Vs: Vintsi toide läbi muunduri

      4x4 foorumit soovitan isegi, seal rohkem infot.
      Vintsi kirjelduse juures oli voolutarve kirjas 20-30A aga see võib olla suure koormusega ka suurem lühiajaliselt ja siis rakendub inverteri kaitse ja vintsimine jääb pooleli sest mootori koormuse all käivitamisel tekib suurem vooluimpulss ja inverter lülib jälle välja, seda saab vältida võimsama inverteriga aga palju vaja on, seda ei oska öelda ja võimsamad maksavad ka rohkem.
      Vintsi ostmisel vaata ka kerimis kiirust koormusega ja ilma, suht igav on oodata viis minutit lihtsalt seda, et tross poolile tagasi kerida.
      Ühe aku pealt ei soovita ka voolu võtta kuna rikub aku ära.

      Comment


        #4
        Vs: Vintsi toide läbi muunduri

        Tegelikult,kui ülesanne on 1-3 auto pullimine vabalt veerevate ratastega siis toimetab see vints ühelt akult korrektselt.Endal kogemused handymanni 2500kg/12v vintsiga turbaaukudest 1100kg väljatirimisega ja seda vahel tunde kestvalt ainult aku pealt (kui auto on sedavõrd kreenis et ei saa paagist kütust kätte).Tõmbamine eeldab natuke arusaamist sellest et kui ramp on järsk siis tuleb kasutada läbi ploki vedamist selleks et vähendada nii aku kui mootori koormust.Ilmselt omab see mootor ka termokaitset niiet suurt jama teha ei õnnestu.
        See et sissekerimine aega võtab on normaalne sest ta tuleb ju kasulikku tööd tehes sisse. Välja kerida saab neid nii kiirest kui jalad võtavad .Kui aga ühelt akult ei taha kasutada siis vaata www.maasturid.ee ,seal mõistlikud vintsid -nt ComeUp 9000 hinnaga 13000,- (tõsi 12V) .See muundur pole vist hea idee...sest jah koormuse ilmnemisel võib äkki jama tekkida
        Kui tõde võib välja öelda ainult sosinal, on riigi vallutanud vaenlane.
        Konfutsius

        Comment


          #5
          Vs: Vintsi toide läbi muunduri

          võta kindlasti ühe aku pealt see 12V ja siis vahetad akusid iga aasta vähemalt korra. kui vintsi rohkem kasutad, siis ka kaks korda aastas. kasutajal OSX on ilmselt akutehas kuskil, et sellist lollust soovitab.
          vene ajal oli maz kraanadel sama probleem. kasutati tõstmise elektroonika jaoks ühte akut. akud suutsid vastu pidada ainult sel juhul, kui iga kuu akud omavahel vahetatud said. teema algataja ilmselt sellise jamaga tegeleda ei taha.
          ise soovitaks ikka ka pigem 24V vintsi. muundur on võimalik teha, aga sellel kukub suurel koormusel pinge natike rohkem maha ja paraku on piirkoormusel ka ned millivoldid pingelangu olulised.
          äärmuslik lahendus oleks muidugi bussile 12V aku lisamine. sellele saab siis teha lihtsa laadimise 24V pealt või siis eraldi seda laadida, mis muidugi on ebamugav. laadimine peaks kindlasti töötama läbi süüteluku, et seisval bussil elektrisüsteemi mitte koormata
          Reha otsa astumine on inimlik, sellel hüppama jäämine pisut rumalam tegevus

          Comment


            #6
            Vs: Vintsi toide läbi muunduri

            On see ikka kindel, et kõik 24V peal töötab, mitte ainult starter ?Enamjaolt ikka staretr ainsana 24V ja muu 12V.Kui me räägime ikka 1200 kg masinast.Ja selle ühe aku laadimise kompenseerimiseks on Hellal olemas toode.Mis maksab, ei tea.

            Comment


              #7
              Vs: Vintsi toide läbi muunduri

              On vaja hästi suurt lülitit et tõmbamise ajaks akud paralleeli ühendada.
              Ma ei saa sellest aru, järelikult on see vale.

              Comment


                #8
                Vs: Vintsi toide läbi muunduri

                12V ja 24V süsteemid olid vanadel militaarchevydel. mõlema pinge jaoks eraldi gene ka, et kompenseerida erinevat tarbimist. 100AH akudele sellest ei piisand. 6,2l on ikka raske käima ka ajada. krt iga aasta 1 aku p****s. kui ainult ühe aku ära vahetasid, siis ei kippund asi aastatki vastu pidama. tänapäeval ei usu, et keegi sellist roppust autole peale ehitaks.
                see kompenseerimise teema on ilmselt suht huumor. teeme eriti lollilt läbimõeldud asja ja siis kompenseerime seda lollust mingi teise kalli seadme abil. usu, käivitamise ajal starteri koormusel akude erinevat täituvust ei kompenseeri naljalt miski. ilmselt see kompenseerimisevidin maksab samas hinnaklassis 24V vintsiga.
                Reha otsa astumine on inimlik, sellel hüppama jäämine pisut rumalam tegevus

                Comment


                  #9
                  Vs: Vintsi toide läbi muunduri

                  Endalegi kurvastuseks pean nentima pole krt akutööstust kodus.Aga pole nagu vaja kah olnud,sest autol olev aku on umbes neli aastat vana ja sellest kahe poole jooksul on vintsitud omajagu ... surmamärke viimased 30 kraadised päevad veel ei näidanud.Vintsil võimsust 180W...ma arvan et mul on salongiventilaator kah 240W kui täismatsuga vuhama panna.Kui vintsid läbi ploki siis ca 10meetrit saad sisse umbes 6-7 minutiga.Selleks et tross uuesti paigutada kulub jälle veidike aega -mootor ja aku puhkab selle aja.Kui kasutate juhulikult kuurinurgas viibinud akut autol siis on muidugi tulemused ennustamatud...
                  Kui tõde võib välja öelda ainult sosinal, on riigi vallutanud vaenlane.
                  Konfutsius

                  Comment


                    #10
                    Vs: Vintsi toide läbi muunduri

                    Aitähh kõikidele kes mõtelda ja kommenteerida viitsisid. Jõudsin isegi lahendusele et parim varint on ikkagi 24V vints. Neid on utility duty vintside (siis mitte tüüpilised autovintsid, näiteks see) hulgas ka vähe odavamaid - ca 6-7 KEEK aparaat ajaks asja ära. 24V autovintsid tõesti reeglina 13- ... KEEK. Seetõttu 4x4 foorum ka väga ei aidanud. Ainult selle kasuliku info leidsin sealt, et tippkoormusel tarbib selline vints kuni 300A ja seetõttu võibki muunduri plaanid unustada.

                    Bussil ikka 24V igal pool - 12 meetrise Volvoga tegemist, mille tagaluugist hakkab vastavalt vajadusele mõni kiiresti sõitmise auto vintsi abil sisse käima.
                    Ühe aku pealt sai hooaja (suvi läbi) raadiot kuulatud ja juba see tappis aku nii et vintsima ühe aku pealt kindlasti ei olnud plaanis hakata. Väike muundur tuleb ikkagi maki, parkimisandurite, neoonpõhjavalgustuse ja muu sõiduautodelt pärineva ninni-nänni tarbeks.

                    Comment


                      #11
                      Vs: Vintsi toide läbi muunduri

                      See kompenseerija on mõeldud laadimise ühtlustamiseks sellistele masinatele kel ainult starter 24V ning muu elab 12V esimese aku pealt.Siis ei pea akusi vahetama.Neid isendeid on 5A ja 8 A.
                      Kusjuures on masinaid millel starter tarvitab 24V ja pärast lülitatakse akud paralleeli.
                      viimati muutis kasutaja Heinar; 10 m 2007, 10:36.

                      Comment


                        #12
                        Vs: Vintsi toide läbi muunduri

                        Mina olen omal ajal nende militaar chevy'dega maadelnud. Ja seal asi lahendatud kahte moodi:

                        1. Kastikad ja universaalid kaks 12V 100A generaatorit jadas ( massi ots korpusest isoleeritud) - st. kummalegi akule oma generaator. Kõik tarbiad älja arvatud starter 12V. 24V läks taha lisavarustuse tarvis. 100 % probleemivaba lahendus - ainuke probleem, et ankru juhe rebis vahest end kontaktrõngaste juurest lahti ja tahtis jootmist saada.

                        2. Kiirabi - üks 28 V 100A gene ( integreeritud pingeregulaatoriga ) üle kahe aku nagu ikka. Teine täpselt samasugune aga nii, et et väljund läks sellise junni külge, millel nimeks DUVAC ( dual voltage control) see siis lülitas generaatorit kord 12V otsa külge, kord 24V otsa külge. Duvac'iga komplektis oli ka väline pingeregulaator, mis gene sisemisel pingeregulaatoril toite maha rookis ja vastavalt vajadusele 14V tegi. Kirjade järgi oli DUVAC võimeline lülima 120A, aga praktiliselt olid nad kõik persses ja kippusid vahest ka autot põlema panema + ühe aku peale ( see mis vastu maad oli) jäi tavaliselt kuskil 11V ja teisele 17V ehk kokku 28V nagu peab. Niikaua, kui nuputasin, mida teha andsime poistele komanda akusi iga päev omavahel vahetada.
                        Pika uurimise järgi oli ravi imelihtne -DUVAC sai välja võetud + teise gene väljund otse kahe aku vahel ja integreeritud pingeregulaator elimineeritud ( harja küljest juhe otse välja) Duvaci kohale RR380 ( lada pingeregulaator, mis tüürib plussiga ja oli ilma rahata laost võtta ) ning asi käis ideaalselt - st. et suutis kompenseerida pingelangu. Vist miski viis masinat sai ümber ehitatud.

                        Praktika näitab, et akud on tõesti nagu kõige harilikum pingejagur ja sa EI TOHI never ever nende vahelt midagi välja võtta - ka ühe amprise tarbega raadiot, vastasel korral investeerid kord-kaks aastas akudesse, nagu eelpool juba mainiti. Ja raadiot võid ju toita läbi muunduri, aga suuremate tarbiate puhul unusta igasugu peenelektrooniline tripper ja lahenda asi võimalikult lihtsalt.

                        Comment

                        Working...
                        X