Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

Kontakt süütelt elektron süütele üle

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    Kontakt süütelt elektron süütele üle

    Terv,
    Silmitsen mingil määral ühe probleemi ees hetkel. Nimelt on mul ehitusjärgus olev viiekümnene (pöördeid jagub umbes 10 000 rpm ringis) tsikkel kontaktsüüte ning 6V akuga. Akut laetakse muidugi genekalt. Probleem iseenesest selline, et kontakt süüde tundub olevat üpris kapriisne ning mitte just kõige vastupidavam. Ja sealt tuligi mõte, et äkki oleks võimalik elektron süütele ehitada.
    Kõige kergem oleks vast kasutada Samara elektronplokki ning halli andurit, mis tundub olevat üsna kerge sellisele süsteemile vahele ehitada. Ploki toite pinge peaks olema 6-16V ja sobiks täpselt.

    Kuid peamine idee miks ma küsimuse siia esitasin on see, et kas oleks võimalik ka CDI ehk süütenurka muutvat seadet vahele ehitada sinna? Näiteks mõne viiekümnese CDI (kuid enamus toimivad vist 12V)? Või oleks parem midagi taolist http://www.sportdevices.com/ignition/ignition.htm ?

    Hetkel on see veel idee tasandil, nii et kõik mõtted on teretulnud.

    #2
    Vs: Kontakt süütelt elektron süütele üle

    Kuidas sul ruumiga on? Omal ajal aretasime sõbraga 175 cz mootorile Riga mopeedi V50 mootorilt pärit generaatori koos elektroonikaga - oli vaja ainult vahevõru treida ja süütemoment üles otsida. Käis ilma akuta ilusti vändast käima ja sõitis kui kurat. Nende valmis asjade puhul peab jälgima, et miskit pööretepiirajat sees ei oleks.

    Comment


      #3
      Vs: Kontakt süütelt elektron süütele üle

      Ma arvan et V-50 geneka peale panek oleks juba tagasi areng. Üks põhjus oleks juba geneka võimsus mis V-50 on 35W, kuid mul on juba esi latern 6V 25/25W mille täistule tarbimine peaks kokku olema 50W nagu ma aru olen saanud. Ning seal on veel muidugi ka teisi tarbijaid.
      Jah, valmis CDI-de juures võib üheks probleemiks olla pöörete piiraja, mis tundub enamustel rolleritel olevat. Kuid need on suht kergesti eemaldatav, a'la puuri sinna auk, lõika juhe läbi ning täida järelejäänud auk silikoniga.
      Kuid kas saab 12V CDI panna toimima 6V süsteemil? Ja mitu otsa ning mis otstarbeks nendel on, sest endal pole olnud võimalust ühtki käes hoida (näiteks mõne rolleri CDI)?

      Comment


        #4
        Vs: Kontakt süütelt elektron süütele üle

        Guugeldasin natuke ja leidsin lehe mis tegi mind natuke targemaks CDI'de osas. Et kõige põhilisemad otsad ongi siis järgmised: mass, toide, sureti, anduri väljund ja sisend ning ots mis läheb juba süütepooli. Kuid nüüd jäi ikka kaks küsimust. Kas CDI toite pinge on stabiilne 6/12V, või kõikuv - nii palju kui genekas annab. Ja mis andurit CDI juures kasutada saab?
        Nagu ma aru sain, siis õige CDI puhul jääb see Samara elektronplokk ära.


        http://www.crustyquinns.com/tech/cdi.html

        Comment


          #5
          Vs: Kontakt süütelt elektron süütele üle

          http://www.transmic.net/gbfixe2.htm
          Vaata siit lihtsamaid skeeme.Olen ühele rollerile sellise ehitanud.Sai peris hea.Otsi googlest sellelt lehelt leitavate märgusõnadega.
          See skeem on mõeldud kül 600le aga põhimõte jääb samaks kui on süütesüsteemis olemas HV coil(enamus rolleritel on sest rollerid lähevad ka ilma akuta käima)väljaarvatud immokaga rollerid.Aprilial oli olema ka immokaga roller mis tunnistas võtit ka ilma akuta(läks vändast käima),niiet kes teab.

          Comment


            #6
            Vs: Kontakt süütelt elektron süütele üle

            Minul on selles mõttes kerge et tal pole mittemingit aju ega midagi. Lihtdsalt genekas, alaldi, pingeregulaator, aku ja süütelukk. Nii et nendega probleeme ei tohiks tulla.
            Kuid nüüd on teine jama. Ma ei ole just kõige suurem elektroonika tundja, kõige suurem aretis ongi olnud vist pingeregulaator Sellepärast mõtlesingi, et äkki oleks võimalik kasutada juba mõnda valmis produkti mingilt teiselt rattalt.

            Siiski teine võimalus jääks see, et leida keegi kes sellise asja valmis teeks.

            To Supra: kas sa tegid lihtsa CDI, mis süüte nurka ei muuda?

            Ja igaksjuhuks meeldetuletuseks, see on kahetaktiline mootor

            Comment


              #7
              Vs: Kontakt süütelt elektron süütele üle

              Jah selle lihtsa variandi tegin,mingile hiina rollerile,seal oli impulsi koil juba paigas.Ei tea isegi mis tal süütenurk oli.Seal oli enna mingi sarnane vidin küljes,liimi valatud,türistor oli ilma jahutita pandud ja see oli oma kuumusega seal kõvasti kurja teinud.tegin selle skeemitüki valmis ja asi sai parm kui enne oli(tõmme oli tuntavalt parem).Ja oli ka 2 taktiline.
              Mingile vanemale Peugeotile panin vana 318 bmw kommutaatori ja auto süütepooli(vana kolmesajasel oli induktiiv anduriga süüde)asi töötas aga akut hakkas sööma,genekas ei jõudnud kommukat toita(voolutarve kuskil 8A juures)ilma lisaseadmetetta sõitis päev aega.siis ei läinud enam vändast ka käima,sest kommukas tahtis pidevat 12V,seda aga enam polnud.Lõpuks sain mingi jumala lambi rolleri süütesüsteemi mille kommukas töötas seal ideaalselt.

              Comment


                #8
                Vs: Kontakt süütelt elektron süütele üle

                Kas sinu generaatoril on kõrgepinge mähis ca 100-400V mahtuvuse baasil CDI toite jaoks? (tavaliselt kontaktsüüte korral seda ei ole)Kui ei ole, siis need eelnevad türistoridega skeemid ei sobi.
                (aku pealt need ei toimi, vajavad pulsseerivat pinget, et türistori sulgeda ja sädeme tekitamiseks on vaja kondensaator kõrgema pingega laadida).

                V50 gene on 7V@45W ja vene CDI pööretepiiramine on nii tehtud mopeedil nii, et see gene ei jõua kiiretel pööretel kondensaatorit piisavalt laadida sädeme tekitamiseks(konde mahtuvus liiga suur).

                Comment


                  #9
                  Vs: Kontakt süütelt elektron süütele üle

                  Mul oli sellel V50-l traktori latern ees ja ma pole nii hea valgusega kaherattalisega rohkem liigelnudki vist. Olid nii pool kui lähituled - sõbrapoisil sellesammuse cz peal oli algupärane latern ees ja see käitus kah laitmatult. Vene värk ja varuga tehtud ma arvan. Kui mu mälu ei peta, siis valgustus ja süüde eraldi mähiste pealt oli vist?

                  Comment


                    #10
                    Vs: Kontakt süütelt elektron süütele üle

                    Loomulikult on süüde ja muu toide eraldi mähiste pealt V50-l.

                    Comment

                    Working...
                    X