Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

autoaku laetuse tase?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    autoaku laetuse tase?

    Et siis oleks vaja pidevalt saada ülevaadet sellest ,mis seisus on aku ,kuna saab üsna lühikesi otsasid sõita ja aku kipub valel ajal tühjaks saama.
    Nüüd küsimus ,et kas seda saab üldse kuidagi "jooksvalt" jälgida ,pinge mõõtmisega tekib vist see probleem ,et klemmidelt saab ainult geneka laadimispinge, mis aga ei anna infot aku enda kohta!
    On kellegil äkki mingeid mõtteid?

    #2
    Vs: autoaku laetuse tase?

    Esimese soojaga tuli meelde üks kunagine japside aku, millel oli peal mehaaniline tiheduse mõõdik. Vastavalt laetuse tasemele andis eri värvidega teada, mis seisus aku on.
    Aga täna ja kohe oleks ikka voltmeeter abiks, selle järgi saab piisavalt täpselt teada kuna vaja laadida (enne, kui starter seda ütleb).
    Ka ampermeeter ei tee paha, aga seda juba keerulisem aretada.
    Head susserdamist !

    Comment


      #3
      Vs: autoaku laetuse tase?

      A kuhu ma selle voltmeetri siis ikkagi ühendan ,saan aru ,et kui mootor seisab ,ja genekas ei lae ,siis saab tõesti akult volte mõõta ,aga tahaks ,et see võimalus oleks ka sõidu ajal, et vajadusel mõni tarbija järelt ära võtta näiteks!

      Comment


        #4
        Vs: autoaku laetuse tase?

        Kas sa generaatori pinget oled kontrollinud? Ehk on laadimispinge sinu autol liiga madal?
        If you think education is expensive, try ignorance.

        Comment


          #5
          Vs: autoaku laetuse tase?

          kui koormustega tahad mängida, siis pane auto ampermeeter nagu vanadel autodel oli, siis kohe näha kuhu poole vool liigub(Kui osuti plussi poole, siis laetakse akut, kui aga miinuse poole, siis võetakse akust voolu).
          Pinge mõõtmine suht mõttetu värk, kuna vanal akul jõuab pinge kiiresti nominaalseni.
          Õigem oleks tulevikule mõeldes korralikum aku hankida, muidu võib juhtuda, et otsid vihmaga, kusagil pimedas metsas kohta kust voolu saada.
          Kuigi talvel olen isegi praktiseerinud sellist värki, et paar korda kuus viisin aku sooja tuppa ja laadisin akut kuna lühikesi otsi sõites paratamatult ei laeta teda korralikult täis.

          Comment


            #6
            Vs: autoaku laetuse tase?

            vene ajal oli palju dioodidega vidinaid müüa, mis aku pinget jälgisid. 5 dioodiga vidin näitas päris ilusti aku laetust. sõidu ajal muidugi sai näha ainult laadimise olukorda, aga seisval autol annab ikka mitu käivitust varem teada, et laetuse tase on madal. puudega süsteem, aga see-eest lihtne.
            sõidu ajal oleks ampermeeter parem, sest isegi maksimum pinge juures näitab ampermeeter seda, kas akusse läheb miskit või ei lähe(võetakse akust). puuduseks jälle absoluutväärtuste puudumine(näitab ainult, kui palju laetakse/tühjendatakse)
            akuvedeliku tiheduse mõõtmine annab kõige parema tulemuse, aga see ka kõige ebamugavam ja pealegi tänapäeva akud on enamasti hooldevabad(kinnised) seega tihedust mõõtvaid korke ei saa peale panna, nagu vanasti vene akudel tehti.
            ma julgen arvata, et pane autole peale suurima mahutavusega aku, mis tehase poolt lubatud on.(mul on 2,0 mersul 100Ah) siis on tõenäolisem, et vahele sattuvad pikemad otsad kompenseerivad selle pisikese törtsutamise linna vahel. suurem aku suudab tavaliselt sama energiahulga korral ka tavaliselt veidi enam voolu anda, seega pea tühi aku suudaks ehk veel auto käima panna.
            Reha otsa astumine on inimlik, sellel hüppama jäämine pisut rumalam tegevus

            Comment


              #7
              Vs: autoaku laetuse tase?

              Kunagi ammusel ajal panin oma VAZ 2103 tuksiläinud kella asemel ampermeetri ja sellega sai tõesti teada, kas laeb või ei lae. Kui panid kõik tuled (nii lähi- kui kaugtuled) + udukad, siis ampermeeter näitas laadimist miinusmärgiga. Lisaks oli tehtud pingeidikaator ühe 155LN1 kivi ja kolme valgusdioodiga (punane-pinge alla 13,7v, kollane-pinge üle 14,2v). Nende vahel roheline mis näitas normaalpinget. Kui pinge hakkas kalduma normaalsest kas madalamale või kõrgemale, siis kaasas lisaks rohelisele ka vastava tulukese, mille heledus sujuvalt muutus vastavalt pinge muutusele. Kuna Zigullil oli relee-pingeregulaator siis see oli väikese inertsiga. Näiteks tulede sisselülimisel esialgu vilgatas sekundimurdosa vältel tuluke, mis näitas alalaadimist. See riistapuu näitas sõiduajal. Kui tahad,et ta näitaks ka seisuajal,siis pead valmistama veel teise indikaatori või olemasoleva ümber reguleerima. Vastavatele pingeväärtustele. Ei mäleta täpselt peast aku pingeid mis näitasid aku laetust %-tides. Selle näidu saamiseks pidi aku pinget mõõtma 1/2 tundi peale laadimise lõppu. See jääkpinge pidi umbkaudselt näitama aku hetke olukorda. Kui on vajalik, siis võin vaadata suvilas voltmeetri pealt (isetehtud venitatud mõõtepiirkonnaga voltmeeter 12,0 kuni 14,5v). Muideks ise pean tähtsaks vaadata ka genekapingeregulaatori klotsi peal märgitud pingeväärtust, kuna olin ise hädas, et laadimispinge oli madal (alla 13,6v) ja klotsi peal oli kirjas 14,1v. Vahetasin mitu korda harjasid ja regulaatori klotsi kuni ühes poes pakuti klotsi 14,5v. Praegu sõidan aastaid sellega ja laadimispinge on kuskil 13,75-13,8v. Pidi olema saadaval ka harjad kirjaga 14,7 vist. Meie kliimaga ei pidanud aitama madalapingelised regulaatorid. Jutt läks päris pikaks - aitab sekskorraks.

              Comment


                #8
                Vs: autoaku laetuse tase?

                Vanasti oli müügil vahetatava koormusega (keeratavad korgid 1A, 2A, 3A, 5A jne) koormushargid, millega sai määrata aku korrasolekut.

                Sõidu ajal jälgimiseks on vaja muud.

                Comment


                  #9
                  Vs: autoaku laetuse tase?

                  sõbra sigullil 05´l on armatuuris mingi näidik, mis vist näitab mitme voldiga laetakse akut. kui näidik läheb punasesse või valgesse, siis on kohe teada, et ei lae korralikult või on aku liiga tühi. seda on ka tulede järgi aru saada. kui ikka akut ei ole korralikult enam, siis tuled muutuvad ka ähmasemaks ei taha näidata nii hästi enam
                  (sõber ppv kirjeldas midagi taolist ka)

                  Comment


                    #10
                    Vs: autoaku laetuse tase?

                    äkki tahad seletada, miks viletsa aku pohul tuled halvasti näitavad? teatavasti hõõgniidi heleduse määrab sellest läbi minev vool. kuna see on pingega seotud, siis jämedalt väites ka pinge. generaator annab olenevalt isendist 14...15V aku annab tühijooksul(ilma koormusetta) alla 13V. kui nüüd sõidu ajal paralleelse ühenduse korral aku vilets on, siis miks see 13V puudumine peaks 14V olemasolul tulede heleduses kajastuma? mingil määral võib isegi tulede heledus kasvada, sest aku ei takista pinge kasvamist ja nii on aku klemmidel pea sama pinge, mis generaatoril
                    Reha otsa astumine on inimlik, sellel hüppama jäämine pisut rumalam tegevus

                    Comment


                      #11
                      Vs: autoaku laetuse tase?

                      Voltmeeter 05 l ju näitab ka siis kui süüde sisse keerata. Pmtslt saab aku värskusest aru kui hästi ta starterit ringi jaksab ajada, võib bensukal ka tuled põlema panna selleks ajaks. Väga hea akuga nende heledus eriti ei langegi.
                      Laadimise puudumisest saab aru jälle sellega et kojamehed liiguvad imelikult/aeglaselt, pimedas ei põle tuled nii erksalt. Ülelaadimisega hakkab tulede heledus sõltuma mootori pööretest, ja teatava pinge juures lülitab makk end välja.
                      Maailm oleks puhas ja süüta
                      kui poleks õllejogurtit
                      - Õ.Õ.

                      Comment


                        #12
                        Vs: autoaku laetuse tase?

                        Kas keegi seda oskab öelda, kuidas kuivakul aku olukorda teada saab?
                        See ju hoiab pinget stabiilsena päris pikalt ja kui kukub siis järsult, niipalju kui ma tean (pole veel kordagi tühjaks saanud...)

                        BV

                        Comment


                          #13
                          Vs: autoaku laetuse tase?

                          pliiaku on pliiaku. on ta siis kuiv või märg. tehnoloogia on praktiliselt sama, aku mahutavus on samamoodi suurusega piiratud. lubatud koormusvool on neil tõesti oluliselt suurem ja sellest ka siis "stabiilne pinge". aku koormamine 100...150A, kui lubatud koormusvool on 1kA ligidal, ei tohigi aku pinget suurt kõigutada. kui oled 45Ah 50-st ära kasutanud, siis on aku ikka tühi olenematta tehnoloogiast. tõsi, järele jäänud 10Ah tunniga suudab "kuivik" auto enamasti käima panna, märjad seda tihtipeale ei suuda.
                          aku täituvus pinge järgi on sama mis tavaakul. kahjuke vedeliku tihedust mõõta ei saa, aga seda ei saa ka paljudel uutel märgakudel...
                          Reha otsa astumine on inimlik, sellel hüppama jäämine pisut rumalam tegevus

                          Comment


                            #14
                            Vs: autoaku laetuse tase?

                            Esmalt postitatud urmo poolt
                            Ka ampermeeter ei tee paha, aga seda juba keerulisem aretada.
                            Pole see nii keeruline midagi, kasuta aku juhet shundina.
                            Ise aretasin milliampermeetri aku juhtme külge juhtme pingelangu mõõtma, toimib ideaalselt!

                            Comment


                              #15
                              Vs: autoaku laetuse tase?

                              A palju seda juhet seal vahel oli, ja kui palju ampermeeter näitab?
                              Kas starteri voolu ka?
                              Head susserdamist !

                              Comment

                              Working...
                              X