Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

Tunnilugeja

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    Tunnilugeja

    Niisiis oleks tarvis valmistada säärane asi tsiklile, mil puudub aku. Ilmselt peaks asi toimima nii, et on mingi displei, kus siis tunnid ja minutid jooksevad ning mingi skeemijupp, mis saab oma töölehakkamiseks impulsi näiteks tulede lülitisse minevast voolust. Kõige lihtsam oleks muidugi analoogkellaga, mis lihtsalt tsikli seisates ise seiskub ja tööle toksates hakkab kellgi jälle liikuma, kuid see liiga robustne ja kole lahendus minu arvates. seega olen avatud ideedele

    Lauri

    #2
    Vs: Tunnilugeja

    Esmalt postitatud Lauri86 poolt
    ... et on mingi displei, kus siis tunnid ja minutid jooksevad ning mingi skeemijupp ... seega olen avatud ideedele

    Lauri
    Kui palju neid tunde või minuteid sinna loendurisse peaks mahtuma? Milline peaks olema täpsus ja mida peaks näitama viimane (kõige parempoolsem) numbrikoht? Kas peaks just tunnid-minutid olema või kõlbaks ka puhtas kümnendsüsteemis?
    Viimasel juhul võiks displeiks sobida näiteks vana (siiski elektroonse, ilma kettata) elektriarvesti numeraator koos oma mootoriga (sellist võib küsida Tallinna elektriarvestite vahetajate käest, nendel kindlasti on). Juurde mõelda oleks vaja taktgeneraatori skeem selle mootori (põhimõttelt on ta samasugune kui kellades) juhtimiseks ja toiteosa.
    Elektroonika töötab suitsu baasil.
    Tähendab - igasse detaili on doseeritud täpne kogus suitsu.
    Kui mõnest suits välja lasta, siis värk enam ei käi.

    Comment


      #3
      Vs: Tunnilugeja

      Pm ei olegi erilist täpsust vaja, ideaalne oleks kümnete minutite kaupa ja ei pea tõesti olema minutid ja tunnid eraldi, pm on nii et pean hooldust tegema 10-15 tunni tagant, see teeb siis 600-900 minutit, seega ideaalne ja kõige lihtsam oleks ilmselt teha minutilugeja, mis järjest tiksuks siis ja oleks hea kui saaks seda nullida ka. Eriti ideaalne oleks kui keegi siinsetest pädevatest inimestest viitsiks, tahaks selle vidina mingi teatava raha eest valmis nikerdada, sest ise jootekolbi ja skeemidega väga palju tegelenud polegi, seega võib ise nikerdades midagi untsu keerata.

      Lauri

      Comment


        #4
        Vs: Tunnilugeja

        Suva osutitega kvartskell, või seda mõtlesidki koleduse all?
        Sekundi ja minuti rebid küljest ära ja paned armatuuri.
        Hooldus iga 12 tunni tagant.
        Ma ei saa sellest aru, järelikult on see vale.

        Comment


          #5
          Vs: Tunnilugeja

          Osutitega kell oleks kõige lihtsam, neid igasugu huvitavate kestadega ka, vaata poodides ringi, ehk mõni sobib su masina disainiga, plussiks oleks ka äratus, siis annab helisignaaliga märku ka kui aeg täis. Elektrooniline oleks muidugi omale huvitavam aga seal jääb see toite probleem.

          See tundide lugemine selline segane teema seoses hooldusega. Kas kaherattalistel lähevad tunnid kõik täie ette, traktoritel on näiteks tundide lugemine seotud koormusega st. kui mootor töötab tühikäigul, loeb tunniga kümme minutit, kui sõidab niisama vaikselt loeb pool tundi, aga kihutamine või põllu kündmine võib ka poolteist või ka rohkem tundi anda(traktoritel tegemist mehhaanilise lugejaga, mis siis mootori pöörete pealt neid tunde loeb).

          Comment


            #6
            Vs: Tunnilugeja

            Njah, pm pidasingi seda osutitega lahendust "koledaks" aga eks ma vaatan ja uurin pisut veel, äkki leiab midagi ilusamat siis, kuna tegu enduro tsikliga siis kõik tunnid lähevad täie ette. Elektrooniline oleks muidugi effektsem, kuid eks lepib esialgu osutitega variandiga ka

            Comment


              #7
              Vs: Tunnilugeja

              Osadel jalgratta "kompuutritel" on menüüs üks või mitu sõiduaega. Kui seda näiteks süütesüsteemi pulssidega tüürida... Ainult et sagedust peaks vist maha jagama, muidu arvab, et lennukiga tegemist.
              Kunagi oli vaja tühjaks saanud patarei tõttu "mälukaotuse" üleelanud isendile üle 9000km ette kerida, et omaniku läbisõidu rehkendused väga sassi ei läheks. "Digitaalsest" (CMOS-seeria kividel) genest pulss KT315 transi baasi ja emitteri vahele ja emitter ning kollektor kompuutri kontaktidele. Töötas küll, ainult üle 100km/h hakkas "vahele jätma". Mitu päeva sai suristada aga ära tegin.
              Harjutamine teeb harjutajaks.

              Comment


                #8
                Vs: Tunnilugeja

                Jalgratta kompuutril ka automaatne stopper peal, seda võib ju selleks vägagi edukalt kasutada.
                Tunnilugejana muidugi tuleks impulsid saada kusagilt mujalt, kui ratta andurilt (pöörete andur või mis seal tsiklil veel on ...).
                Selline odav komp.(65,-) ei võta palju ruumi ka.
                Head susserdamist !

                Comment


                  #9
                  Vs: Tunnilugeja

                  balti jaamas pisike osutitega ja 1,5v patakaga äratuskell 40 kr.

                  paned kella alguseks 12,00 ja toitega järjestikku lüliti, mille vead kuskile näpitavasse kohta.
                  hakkad sõitma, vajutad kella sisse. lõpetad, lülid välja. aegajalt vaatad -kui kell jälle 12, siis hooldus.
                  jah on ka äratus olemas, edasi fantaasia.
                  Erilahendused.
                  PS või mail.

                  Comment

                  Working...
                  X