Küsimus siis selline, et hea meelega jätaks autosse originaalmaki ning ühendaks samade juhtmete taha lisaks tänapäevase raadio. Põhjuseid mitu-esiteks on ameeriklastel raadiosse jooksmas kas 2 või 3 kaablit ajust mida kasutatakse diagnosti ajal, teiseks kell, kolmandaks originaalvälimus (raadio pesa nagunii kordi suurem kui eurosüsteemil) ja tahtmine vahel ka kassette kuulata. Uue raadio veaks täpselt vanade kaablite küljest, jättes mõlemad töösse, kasutaks siis muidugi kordamööda. Siit küsimus-kas selline kaabeldusviis üldse on võimalik-a la uus raadio töötab, jookseb vana raadio kaablite pealt ja annab voolu vana raadio lõppvõimu ja teistesse ahelatesse kuigi vana raadio on väljas, uue raadio sisselülitamisel jookseb "lights on" signaal ka vanasse raadiosse, sama asi ka antennivõimendi signaaliga, kuigi vana raadio on samal ajal väljas. Kas seega tekitan süsteemis täieliku lühise? Selge on et raadioid koos ei kasutaks, aga kas ükshaaval kasutamisel saaks neid kasutada? Äkki keegi on sarnast süsteemi ise ehitanud, on üldse mõtet vana raadio sisse jätta? Või jätaks vanale raadiole ainult voolu + diag. pistiku (minu raadiol 3 kaabliga).
Teade
Collapse
Foorumi reeglid.
Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less
kaks raadiot samade kaablite taha
Collapse
X
-
Vs: kaks raadiot samade kaablite taha
üsna segane selgitus algolukorrast ja sellest mida vaja on, seega suureneb võimalike lahendusvariantide ja oletuste hulk.
Kõige reaalsem oleks kõlarite ühendamine ainult uue raadio taha ja selle LineIN kasutamine vana raadio LineOutist (kassetimängija) signaali saamiseks.
Aga sedagi vaid juhul, kui:
1) selline LineOut väljund originaalmakil olemas on
2) compust tulev signaal on vaid visuaalne info originaalmaki ekraanil ja ei ole vaja mingeid hääli kõlaritesse lennutada (need jõuaks uude raadiosse vaid AUX sisendi valiku korral, CD/TUNERi korral aga mitte)
3) sobib see, et raadiot mängib ainult kas vana või uus aparaat (antennisisendi splittimine on kuidagimoodi võimalik, aga võib signaali halvendada)
aparaatide kordamööda kasutamiseks võiks kõne alla tulla ka väljundite ümberlülitamine samadesse kõlaritesse (automaatselt, releedega, teise aparaadi sisselülitamisel), aga ka sellel variandil on oma puudused...
Comment
-
Vs: kaks raadiot samade kaablite taha
Veel oleks lahendus panna uuele makile remote otsa külge relee ja sellega lülitada uue maki sisse lülimisel kõlarid tema taha; välja lülimisel kõlarid vana taha.
Tõenäoliselt tahad uuele siis ainult toited püsivalt külge tuua; kui raadiot ka uuega kuulama hakkad siis antenni ka. Kui remote kaudu juhitakse võimendeid, siis tuleks lasta üle dioodi sinna mõlema raadio remote'st toide peale. Kui remote juhib elektrilist antenni või antennivõimendit, siis pane ta selle taha, kuhu antenn läheb.
Comment
-
Vs: kaks raadiot samade kaablite taha
releega võid ka antenni ümber kommuteerida. mul kogemused, et osa ameerika vanad raadiod on sigahea tundlikusega. 100MHz on täiesti releega kommuteeritav. peaasi, et see relee oleks omaette isend, mite sama, mis toidete ja kõllide jaoks. antennivõimendile kah sel juhul dioodidega toide. pool volti pinge kadu surt võimendust ei muuda. kõllidele kah ikka kindlasti relee vahele ,siis jääval lõputransid/kivd ellu.
Comment
-
Vs: kaks raadiot samade kaablite taha
Küsija vist ehmatas sellise ideede laviini peale ära.
Antenni kommuteerimiseks sobib näiteks vene РЭС49. Töötab vähemalt 150MHz-ni küllalt hästi. Veel parem oleks mõni spetsiaalne kõrgsagedusrelee või lausa koaksiaalrelee aga nende hinnad uuena ajavad inimese end mitmelt poolt kratsima ja vist on pisut liigne juuksekarva lõhkiajamine.Harjutamine teeb harjutajaks.
Comment
-
Vs: kaks raadiot samade kaablite taha
Tänud kõigile. raadio on kontrollimises/paranduses kauem kui arvasin, seega asi soikus natukeseks ajaks. Eespool küsiti line-out võimaluse kohta, usaka raadiol seda kahjuks pole. Kui asja ehitama hakkan postitan kui mingeid probleeme tekib, tänud kõigile abi eest, tahaks tõesti vana raadio sisse jätta välimuse poolest + ei ole pesa ümberehitamiseks raami ka olemas pealegi üllatas see, et raadio on suhteliselt hea võimendiga ja puhta heliga (ilmselt harjunud liigselt väga vana oopeli originaalmakiga mis eelmises audis kuidagi oma pensioni veetis ja kassette rappis).F.T.W.
Comment
-
Vs: kaks raadiot samade kaablite taha
mul oli chevy bussis mingi imelik "tissidega" pioneer. kui keretööd valmis saavad, siis ilmselt läheb sisse tagasi just samadel põhjustel, et asi sobib sellesse masinasse ja heli on suht puhas ja piisavalt võimas ka ilma lisavõimendita. antennisisendi tundlikkus ei ole minu jaoks ka mitte väheoluline
sry tiba OT, aga teemaalgatajale ehk julgustuseks oma ideed ellu viia
Comment
-
Vs: kaks raadiot samade kaablite taha
ise kõllidega mässanuna tean et kõlareid saab taha panna nii palju kui raadiol on võimsust, kui on nt 4x40w siis võid ühe kanali otsa toppida ka 10 1w või 4 10w kõlli iseasi kas kasutad rööbset või järjestikku lülitamist..
PS: rööbse puhul langeb võimendus iga sisetakistusele eraldi...Fools and fanatics are always certain of themselves, but wiser people are full of doubts
Comment
-
Vs: kaks raadiot samade kaablite taha
Esmalt postitatud reuter pooltmul oli chevy bussis mingi imelik "tissidega" pioneer. kui keretööd valmis saavad, siis ilmselt läheb sisse tagasi just samadel põhjustel, et asi sobib sellesse masinasse ja heli on suht puhas ja piisavalt võimas ka ilma lisavõimendita. antennisisendi tundlikkus ei ole minu jaoks ka mitte väheoluline
sry tiba OT, aga teemaalgatajale ehk julgustuseks oma ideed ellu viiaFools and fanatics are always certain of themselves, but wiser people are full of doubts
Comment
-
Vs: kaks raadiot samade kaablite taha
Esmalt postitatud tartu pets pooltise kõllidega mässanuna tean et kõlareid saab taha panna nii palju kui raadiol on võimsust, kui on nt 4x40w siis võid ühe kanali otsa toppida ka 10 1w või 4 10w kõlli iseasi kas kasutad rööbset või järjestikku lülitamist..
Oluline on hoopis takistus, see peab olema õige või suurem!
See kõik muidugi ei läinud selle teemaga eriti kokku, siin oli teine küsimus.
Comment
Comment