Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

Rooste vastu võitlemine..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    Rooste vastu võitlemine..

    Tervitus autonurk..Olen kusagilt kunagi kuulnud,et laeva kere külge ühendatakse tsingitükk vms ja see siis kaitseb laeva kere rooste eest.Siit ka kysimus,et kui see tsingivärk laevadel tõele vastab,kas siis sedasama systeemi auto kere puhul ei annaks korraldada ..
    otsija

    #2
    Vs: Rooste vastu võitlemine..

    Niisama kuskil vedelevast tsingitükist küll mingit kasu pole. Iseasi see kui metallpind on kaetud tsingi õhukese kihiga 20-50 mikromeetri ulatuses. Ülldjuhul asi selline kui tsingi peal korraliku katvat värvikihti pole, siis selle eluiga rasketes ja keskmistes tingimustes üle 10-15 a. ei ulatu. Kui rooste juba ulatuslikult autokeres on ja kõikjale augud hakkavad tekkima, siis on hilja rooste vastu võidelda. Sellest lätuvalt on kõige roostekindlamad automudelid Audi, VW ja uuemad Beugeotid. Kunagi oli mul Oopel Vectra 89 a. ja mis 98 aastaks oli juba nii mäda, et ei osanud enam kuhugi uut plekki keevitada ega neetida ja sellepärast ta maha sandikopikate eest müüdud saigi. 96 a. maksis 65 tonni ja neli aastat hiljem sain suure kauplemisega 6 kilo- sest roostet ei õnnestunudki kõikjalt välja saada ja kui oleks muudkui edasi lihvinud ning kraapinud, oleks masinast ainult üks suur auk järele jäänud. Samuti tuleks ära unustada kõik imevärvid, sest lahtise ja punnitava rooste peal ei püsi kaua ükski värv, kuid müügihetke peab vastu.

    Comment


      #3
      Vs: Rooste vastu võitlemine..

      ma ostan vast peagi mazda323f omale.Siiani veel roostet kusagil ei tundu olevat,aga lihtsalt mõtlesin,et võiks seda ennetada.Kuidas muidu mazda keredega lood on?? roostetavad muidu väga kiiresti we(92 aasta oma ostan mäletamistmööda).
      otsija

      Comment


        #4
        Vs: Rooste vastu võitlemine..

        Loomulikult annab korraldada, värv maha, roostest puhtaks, tsinkimisse, värv tagasi peale ja siis elulaenu plekkima

        15 aastat vana auto puhul - kas on niiväga mõtet roostet tõrjuda, pigem las sõidab kuni lõplikult laguneb? Üks korralik värvimise ring maksab samapalju, kui auto...
        If you think education is expensive, try ignorance.

        Comment


          #5
          Vs: Rooste vastu võitlemine..

          Esmalt postitatud otsija poolt
          Tervitus autonurk..Olen kusagilt kunagi kuulnud,et laeva kere külge ühendatakse tsingitükk vms ja see siis kaitseb laeva kere rooste eest.Siit ka kysimus,et kui see tsingivärk laevadel tõele vastab,kas siis sedasama systeemi auto kere puhul ei annaks korraldada ..
          täpsemat vastust loe allpool olevatest linkidest, aga üks seal toodud võrdlustest on eriti ilmekas: kui riputada metallaia ühte nurka tsingitükk, kas siis aed jätab roostetamise järgi?

          http://tqhq.ee/forum/viewtopic.php?tid=6333

          http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=2267

          Comment


            #6
            Vs: Rooste vastu võitlemine..

            Laev asub elektrolüüdis, kuid auto asub niiskes õhus. selles on suur vahe. Üldiselt sitast saia ei saa ning mazdaga sõida kuni põhi alt kukub - renoveerimisprojektiks võta ikka 100 000 krooni sula ja 1 mustang vms

            Comment


              #7
              Vs: Rooste vastu võitlemine..

              Kes vene keelt valdab,siis võib lugeda seda (katoodkaitse korrosiooni vastu):

              http://rf.atnn.ru/s1/korroz.htm
              Vana helitehnika remont Pärnus

              Comment


                #8
                Vs: Rooste vastu võitlemine..

                Njh endale tundus see ka tegelikult väga utoopiline,aga igaks juhuks oli ikka vaja üle küsida ,et äkki ikka natukenegi kasu oleks olnud.
                otsija

                Comment


                  #9
                  Vs: Rooste vastu võitlemine..

                  ma ei saa selle teema juures mainimatta jätta, et autotööstuses oli revolutsiooniline muutus, kui keresse miinus lasti. alguses oli pluss keres ja sellise lahendusega oleks tänapäevased autod oma plekipaksusega ilmselt aasta - paariga hõredaks roostetanud.
                  kui veel põhja all ja külgkarpidel rooste ei võimutse, siis vb tasub proovida mastiksi peale kandmist. vanasti, kui polnud selliseid asju saada, siis tehti põhi ahjulakiga, masuudiga vms kokku ja siis tolmusele teele rallima. hiljem tõmmati sellele tolmukihile uus kiht veel peale ja oligi põhjakaitse valmis. agaramad tegid rohkem kihte, aga kahest oli juba piisavalt, et tekiks nätske kiht, mis otsest liiva ja peenemat kivipudi värvi täkkimast takistaks
                  Reha otsa astumine on inimlik, sellel hüppama jäämine pisut rumalam tegevus

                  Comment


                    #10
                    Vs: Rooste vastu võitlemine..

                    Juhtusin nägema ja tagurpidi inseneerima üht imevidinat, mis pidi roostetamise kõrvaldama. Tegu oli tavalise NE555-ga multivibraatoriga. Maa oli auto maa küljes ja väljundelektroodid (läbi konde) kleebiti kaitstava metallitüki külge. Vahel oli platsist restitaoline asi et otsest kontakti ei tekiks. Noh, BS, mõtlesin. Aga omanik tegi katse. Pani 2 ühesugust metllilehte kuuri seisma, ühele too vidin külge. Ja üllatus oli suur kui 2 kuud hiljem oli kaitsmata tükk roostega kaetud kuid teine mitte! Nii et ...ma ei tea.
                    - Vend Hieronymus tunneb Motorola toodete nimekirja kõige paremini, las tema ütleb.
                    - Motorola poolt loodud kiipide hulgas ei ole teda üles tähendatud. - Tähendab: ta on Intelist!

                    Comment


                      #11
                      Vs: Rooste vastu võitlemine..

                      Kiidetud tsingitud keredega autod on küll head kuid seni, kuni on kuskil laksu saanud - parandatud kohad lähevad aastaga(kui pole terve keredetail välja vahetatud). Ning ~10a vanune auto, mis on avariivaba on haruldus.
                      Lisaks tasuks tähelepanu pöörata sõnaühendile "tsingitud kere" - mõnel masinal on kere küll tsingitud kuid uksed/luugid tsinkimata.
                      Vanast Mazdast - roostetab küll kuid kulgeb suht murevabalt. Peamine, et karbid oleks korras. Müügihind on 5a hiljem suht olematu.
                      (Olen jälginud, et näit. Golf3 hoiab hinda suht hästi. Roostetab sealt kus laksu saanud, muidu kere on ok. Tehnopool...kiita ei saa kuid päris maha teha ka mitte.)
                      Autoärikad näiteks vahetavad autot nii tihti kui võimalik - saksast toodud auto hakkab aasta pärast "eestistuma"(rooste, veermikuprobleemid, naginad salongis).
                      -

                      Comment


                        #12
                        Vs: Rooste vastu võitlemine..

                        Las roostetab siis raibe. Hetkel temaga teisigi probleeme.Radikal oli alguses juba mõra üleval sees,kust vett välja viskas.Lootsin,et ehk saab kokku liimida.Lasin siis EPO 2-ga üle asja,aga tõbras tuli lahti tagasi rsk.Nüüd tegin viimase liimimise ja kui ei jää,siis tuleb uus osta.Jama veel see ka rsk,et veepump andis otsad ja vesi jooksis suht kiiresti välja ning asi läks nii kuumaks,et suri välja:S(veest polnud halli haisugi).Nüüd viskab vist radikasse surve ka taha ja seetõttu võis ka see liimitud osa veelgi kiiremini laguneda.Seega siis plokikaanetihend ka krõõska arvatavasti:S.Endal esialgu selline plaan,et selle radikakorgi teen natukene nn lekkivaks,et surve väga suureks kasvada ei saaks ja vaikselt tühjendaks siis radikat.Ahh krt mida ma siin jahun,asi ammu juba teemast mööda läinud.
                        otsija

                        Comment


                          #13
                          Re: Vs: Rooste vastu võitlemine..

                          radikat ikka joodetakse, mitte ei liimita. otsi oma weller ja tina välja saad parema tulemuse

                          Comment


                            #14
                            Vs: Rooste vastu võitlemine..

                            Ei mul on seal pealpool üleval mõra sees ja see on plastik.
                            otsija

                            Comment


                              #15
                              Vs: Rooste vastu võitlemine..

                              Esmalt postitatud Ints poolt
                              Kes vene keelt valdab,siis võib lugeda seda (katoodkaitse korrosiooni vastu):
                              Samast asjast juttu inglise keeles
                              http://en.wikipedia.org/wiki/Cathodic_protection

                              Põhimõte on üsna lihtne. Kuna roostetamine on elektrokeemiline protsess (tekib nö. galvaani element), siis andes metallile vastupidist pinget, pidurdab see elektriliselt roostetamist, sarnaselt, nagu oleks patareile paralleelselt ühendatud toiteplokk, et patarei kunagi tühjaks ei saaks. Ainult et patareis on aktiivseks metalliks enamasti tsink, autokerkes aga raud.
                              viimati muutis kasutaja vax; 24 May 2007, 22:43.
                              Allkiri.

                              Comment

                              Working...
                              X