Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

2 akut

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    2 akut

    asi siis selline.
    Tuttav ostis uue bussi (väljalaenutamiseks ja automatkadeks) ja pani sinna 2 akut peale. 1 aku on oma õigel kohal, aga teise pani bussi taha otsa. selle teise taha on ühendatud võimendi, sigaretisüütaja pesa, osa valgustusest ja vb veel midagi. need asjad peavad töötama siis kui auto seisab (õhtuti laagris jne). mõnikord mitu nädalat järjest.
    Siit tekkiski tal küsimus, et kuidas seda akut laadida? Et kas mingi lüliti vahele ja lülitab laadimise ringi või paneb lihtsalt akud parralleeli. akud on küll sama mahtuvusega, aga pole identsed. (kumbki 90 AH)
    Kuidas oleks õigem ühendada?

    Ise soovitasin, et pangu lihtsalt akud parralleeli ja mingi väike pinge jälgija ka peale, et hommikul käima saaks (siis võiksid akud küll identsed olla). Aga ei ole kindel, et selline ühendamine akudele/generaatorile liiga ei tee.

    on kellelgi mõni idee või soovitus?

    #2
    Vs: 2 akut

    Imelihtne - otsid üles sellise signaali nagu D+ ehk klemm nr. 61. See on aku laadimise kontrolllambi lülitus ots (vanematel saksa autodel sinine peenem juhe generaatoril ) ja paned selle miskit isast releed juhtima, mis aku laadimisvoolu välja kannatab. Müügil on ka sellised, mis 200 amprit kannatavad. Kui relee tõmbemähis tarbib liiga palju, siis võtat hariliku 20 amprise ja juhid sellega suuremat releed, mis lisaakule toite peale toob, kui gene voolu andma hakkab.

    Kõik mainitud lisatarbijad ühendad selle lisaaku taha ja kui mootor ei käi, siis tarbitakse ainult sellest akust ning käivitusomadused ei kannata. Lisaaku võik siis kannatada sügavat tühjendamist.
    Veokatel on D+ signaali võimendamiseks lausa eraldi relee tihtipeale kaitsmeplokis ja ots pealisehitaja jaoks välja toodud. Sama otsa peale annab ka päevasõidutulede automaatika teha.
    Mis marki ja aastat masinaga tegu?

    Comment


      #3
      Vs: 2 akut

      Esmalt postitatud kellakägu poolt
      Mis marki ja aastat masinaga tegu?
      nissan primastar 2007.
      Ehk põhimõtteliselt ikkagi akud parralleeli (laadimise ajaks).

      Kui suur see laadimisvool olla võib? (kui aku päris tühi, siis hakkab ka teise aku pealt laadima ja vool natuke aega sellevõrra suurem)
      Ega see generaatorile viga tee?

      Comment


        #4
        Vs: 2 akut

        lisame tagumise aku laadimise juhtme takistuse ja avastame, et vool ei saagi nii väga suureks minna. genele tavaliselt nii lihtne haiget teha pole, sest selle jaoks pingeregulaator ju ongi, et reguleerida geneka käitumist. tagumise aku laadimiseks piisaks nt 10...16 ruutu juhtmest, siis ei saa ka laadimisvool nii väga suureks minna.
        aku poole pealt: pliiakut võib pm laadida puudu oleva mahutavuse suurusega võrdse vooluga.
        Reha otsa astumine on inimlik, sellel hüppama jäämine pisut rumalam tegevus

        Comment


          #5
          Vs: 2 akut

          Esmalt postitatud reuter poolt
          lisame tagumise aku laadimise juhtme takistuse ja avastame, et vool ei saagi nii väga suureks minna. genele tavaliselt nii lihtne haiget teha pole, sest selle jaoks pingeregulaator ju ongi, et reguleerida geneka käitumist. tagumise aku laadimiseks piisaks nt 10...16 ruutu juhtmest, siis ei saa ka laadimisvool nii väga suureks minna.
          aku poole pealt: pliiakut võib pm laadida puudu oleva mahutavuse suurusega võrdse vooluga.
          juhtmed on tal juba veetud (silma järgi vaadates oli 8-10 mm läbimõõduga kaabel, ehk >50mm2).
          viimati muutis kasutaja virgonur; 29 m 2007, 10:31.

          Comment


            #6
            Vs: 2 akut

            Äkki midagi sellist oleks abiks
            http://www.emarineinc.com/products/a...isolators.html
            http://www.countryhomescampers.com/p...structions.pdf
            viimati muutis kasutaja heiki232; 30 m 2007, 14:12.

            Comment


              #7
              Vs: 2 akut

              Ei taha toriseja olla, aga mainin siiski - HOIDKE SITAST EEMALE. Käivitusaku annab lühise ajal hullu pööra ampreid välja ja mina ei usaldaks miskit elektroonikat neid lülima. Pane isane relee, siis on vähemalt kindel, et asi küpsema ei lähe ja kõige hullemal juhul, kui ka kontaktid kokku kleebib, ei saa hommikul enam autot käima, sest aku tühi.

              Karjun sellepärast, et oma silmaga pealt näinud, kuidas sarnane ameerikamaal tehtud ja tehasest OEM'ina paigaldatud plokk, mis 120A võimeline lülima oli lihtsalt heast peast põlema läks.

              Pealegi tuleb releega odavam. Laadimise kontrolltule otsa ikka masinast välja võlub.

              Comment


                #8
                Vs: 2 akut

                Esmalt postitatud kellakägu poolt
                Pealegi tuleb releega odavam. Laadimise kontrolltule otsa ikka masinast välja võlub.
                eks tuleb jah releega teha. lihtsam ja odavam.
                soovitage mõnda releed mis sellist voolu talub.

                Comment


                  #9
                  Vs: 2 akut

                  Sellised releed, mis sobiksid ideaalselt on kasutusel tagaluuktõstukite ja väikeste paketikatele paigutatavate kraanade powerpack'ides elektrimootorite lülitusreleena. Parajad rusikasuurused junnid metallkorpuses. On nii 12V kui ka 24V versiooni. Pakub kindlasti Bosch ja ma usun, et ka Hella ehk... Helista Bakt kaubandusse ja ürita ära seletada. Teine variant on kommunikeeruda firmadega, kes tõstukeid paigaldavad. Neil tõstukitel on starterit meenutav kuullaaagritel elektrimootor 1,5-2KW, mis hüdropumpa ringi ajab. Seega kannab relee ka kõik genest tuleva ära.
                  Kui sa küüned taha saad, siis kunagi oli vanamehe mossel analoogne asi ka venelaste poolt valmistatuna ( massilüliti nime all ja funktsioonis ) - vaata Hiiu ladudesse sealt võib ehk veel leida ja märksa odavamalt, kui miski firmaka.

                  Comment


                    #10
                    Vs: 2 akut

                    Kas peab just automaatne laadimine olema? Miks ei võiks mehaaniline lüliti olla? Tuleks odavam kah.

                    Comment


                      #11
                      Vs: 2 akut

                      Põhimõtteliselt ju võiks, aga - purjus pea ei tea....
                      Kirjas ju oli, et auto on rendiks ja bussimajandus käib nii või teisiti külakorda.
                      Talvel kohtasin just samalaadse probleemiga bussi. Oli teine kenasti ära tehtud ja suvisel ajal probleemi polnud ( üks originaalaku). Talvel aga sikutas vaikselt aku tühjaks ja üks hommik enam ei käivitunud. Ja akusi läks kah nagu leiba aastas paar tükki. Selgus, et seda masinat kasutatakse sõiduks kuhugi, kus siis mitu päeva ühel kohal istutakse ja isegi siis, kui sa ta käima aitad, siis miski 3-4 tundi eesti ühest otsast teise sõita ei lae veel seda akut serviti täis, kui ta juba nii põlvili oli.
                      Mina soovitaks sellise tarbimise puhul veel ka 220V laadija orgunnida, et võimalusel seina torkida.

                      Mis aga puutub igasugu lülititesse, siis mida vähem neid on, seda parem. Suurem osa sohvreid on sellised, et olles töödanud 10 aastat ühe ja sama masina peal, unustavad ikkagi ära, milleks üks või teine vidin nende masina küljes on. Elektroonikud on haiged ja uudishimulikud tüübid kes kõik välja nuhivad, tavainimene jääb tihti ka oma käekella õigekssättimisega jänni. Nii et ärgem unustagem lõpptarbijat.

                      Comment


                        #12
                        Vs: 2 akut

                        Buss tõesti rendiks ja ka matkabussiks. Mõni matk on kindlasti paar kolm nädalat pikk ja tavaliselt peatutakse nn pärapõrgus kus võrguuvoolu pole. 230v laadija võiks ju ka olla, aga enamus ajast seda kasutada ei saaks (ainult peale matka aku täitsa täis laadimiseks).
                        Nüüd releed otsima.

                        Comment


                          #13
                          Vs: 2 akut

                          laadija võiks ikka ka olla, eriti, kui neid pärapõrgus käimisi rohkem on. laadijaks piisaks isegi 1...2A elukast, mis oleks 13.6...13,9V pingele seatud. see võimaldaks bussi seismise ajal seda akut laadida. sellisel pingel võib laadija ka kuudeks külge jätta ja aku saab laetud 80...90% ulatuses. lõpuni täitumine jääks siis sihtkohta sõitmise kanda. muidu võib juhtuda, et mõni seltskond saab ainult pool võimalikust energiakogusest. kasutajate suhtes oleks ebaaus ja pealegi pliiaku sellises pooltühjas reziimis kaua vastu ei pea. tavaakut peaks kogu aeg hoidma 20...100% laetuse juures. sügavtühjendamiseks on eraldi tüüpi akud, aga hind on kõrgem ja need on enamasti väiksema koormuse jaoks mõeldud, nt max vool on 2x nimimahutavus vms. samas 3...10x pikem kasutusiga peaks hinna kompenseerima, sest tavaaku kaotab iga lõpuni tühjendamisega kuni 20% oma ressursist.
                          sügavtühjendatavad akud lubavad koormata tühijooksule isegi alla 9V. tavaakud peaks hoidma alati ülevalpool 10V
                          Reha otsa astumine on inimlik, sellel hüppama jäämine pisut rumalam tegevus

                          Comment


                            #14
                            Vs: 2 akut

                            Esmalt postitatud virgonur poolt
                            Nüüd releed otsima.
                            Palun kirjuta, kust ja millise relee said ja kuidas täpselt süsteemi üles ehitasid ning kuidas asi reaalses olkorras ka töötab, mis probleeme olnud, know-how.
                            Ideaalvariandis oleks ka veidi pildimaterjali...
                            Ka minul on ALATI palju probleeme!

                            Comment

                            Working...
                            X